Živjo,
Šolam se na gimnaziji in imam težave z matematiko in fiziko. Pri obeh predmetih moram popravljati negativno oceno. Ker sem bila dolgo bolna, se mi veliko stvari nabira moj strah je vse večji. Enkrat sem že imela panični napad in velikokrat začutim tesnobo. Vsa panika mi večkrat onemogoča mirno učenje saj se strah v meni širi in se ne znam umiriti. Večkrat tudi dramatiziram. Imate kakšne nasvete kako se lahko umirim? Morda kakšne nasvete glede učenja? Trenutno sem v življenju zelo zmedena in sploh ne vem kaj hočem. Počutim se izgubljeno in osamljeno. Za vsako pomoč bi bila hvaležna.
Lep pozdrav,
Lily
• Ma
Mark
Pozdravljena!
Pogledal sem tvoje sporočilo in ti želim dati namig. Jaz nisem dobr v matematiki in fiziki in je to tudi moja šipka točka. Vidim da si bila bolna. Bi mi lahko približno zaupala koliko časa si bila bolna? To bi mi lažje pomagalo da bi dal boljši nasvet. Trenutni nasvet je da probaš poiskati pomoč v razredu s sošolci in sošolkami lahko pa tudi si poiščeš tutorja ali ti pa pomagajo starši. Priporočam da zaradi izostanka snovi hodiš na govorilne ure k profesorji za dodatno razlago. Priporočam da pogledaš tudi kaj na YouTube in se tudi tam učiš meni je YouTube zelo pomagal. Napisala pa si tudi da si zelo osamljena. Kaj se nerazumeš s sošolci? Nimaš prijateljev? No če je kaj od tega ti lahko povem da sem na istem. S sošolci se ne razumem smo se skregali ker so bili ne fer do mene. Prijateljev že v osnovni šoli nisem imel ker sem bil tarča nasilja. Zdaj nasilje ni problem edino vsi me takoj izločijo iz družbe. Upam da sem ti kaj pomagal. Če pa rabiš pogovor mi pa napiši. Uspešno pri učenju matematike in fizike ter ostalih predmetov. Imej lep dan.
Lp, mark
• Li
Lily
Hej Mark,
Hvala za odgovor. Ja, bila sem bolna teden in pol, ampak sem uspela dobiti vse zapiske in tudi na inštrukcije hodim. Glede osamljenosti pa ja, sošolci niso najbolj okej, tako da se ne družim z njimi. Imam tri prijatelje, s katerimi se poznamo že od osnovne šole in imamo še vedno zelo dober odnos. Vendar jaz njim velikokrat  pomagam, ko pa jaz potrebujem kaj, od nekaterih ne dobim pomoči. Večkrat me tudi zapostavijo, a se nekako zmeraj uskladimo. Tudi jaz sem bila v osnovni šoli tarča razreda in zasmehovana, ampak sem se iz tega veliko naučila. Moj trenutni razred je zelo vzvišen in imajo vsi odlične ocene, zato se nekateri včasih norčujejo iz mene, ker česa na razumem. Sicer pa je v razredu tudi nekaj zelo dobrih ljudi. Hvala za tvoje nasvete.
Lepo se imej,
Lily
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Lily, pozdravljena,
kot prvo se ti iskreno opravičujem, da si nekoliko dlje čakala na moj odgovor.
Opisuješ, da se ti v zadnjem čas nabira precej šolskih obveznosti prav tako čutiš pričakovanja okolice, zaradi česar si v stiski - in glede na opisano situacijo, se mi zdijo tvoji občutki povsem normalni odziv na tako negotove situacije. Omenjaš tudi, da se ti je enkrat zgodil napad panike, za kar si predstavljam, da zagotovo ni bila prijetna izkušnja.
Strategij obvladovanja lastne tesnobe in posledično "preprečevanja" paničnih napadov je precej; večina se jih osredotoča na dihanje in na delo s svojimi lastnimi mislimi in občutki. Pomembno je, da najprej pri sebi prepoznaš znake paničnega napada ali pa hude tesnobe. Takrat se poskusi umakniti nekam na mirno, v prostor, kjer se počutiš varno. Pri paničnih napadih nam najbolj zagodejo naše misli in pa hiperventiliranje (pospešeno in intenzivno dihanje), ki nam v možganih poveča vsebnost kisika, hkrati pa imamo občutek, da nam bo zmanjkalo zraka in da bomo umrli - vendar to nikakor ni res. Prav zaradi tega ti predlagam, da se naslednjič, ko začutiš znake paničnega napada, skušaš umiriti svoje dihanje s tehnikami, ki so res dobro razložene v tem prispevku. Čisto na koncu prispevka lahko najdeš tudi zvočne posnetke, ki so jih za našo stran pripravili strokovnjaki in ti lahko morda pomagajo. Zagotovo pa tudi predlagane tehnike zahtevajo nekaj "vadbe", da jih potem lahko prenesemo v svoje delovanje, zato te podpiram, da kar poskusiš.
Glede na situacijo, ki jo opisuješ, se mi tudi tvoji občutki zmedenosti, izgubljenosti in osamljenosti zdijo normalni. Rada bi te pa spomnila, da tudi, če se tako počutiš, nisi sama. Na forumu TSJ ti bomo zagotovo stali ob strani in te podprli; prav tako omenjaš, da imaš tri prijatelje iz osnovne šole, s katerimi se dobro razumeš. Omenjaš, da je v tvojem razredu tudi nekaj dobrih ljudi; si že razmišljala, da bi morda koga izmed teh prosila za pomoč pri učenju predmetov, ki ti trenutno povzročajo težave? Morda pa bi kdo bil pripravljen in se lahko še tako povežeš z nekom znotraj razreda. Kaj misliš?
Vesela bom, če se še javiš in sporočiš kako si ter kaj meniš o predlaganih tehnikah (na zgornji povezavi) spopadanja s tesnobo in paničnimi napadi.
Želim ti vse dobro!
Anja Mikl, mag. psihologije
• Ma
Mark
Pozdravljena!
No super da nisi bila bolna dlje časa ker bi bilo lahko bilo še slabše. Super mi je da si našla pomoč in da se vsaj malo razumeš s sošolci. Žal pa mi je da se včasih norčujejo iz tebe. Napisala si da pomagaš drugim  oni pa tebi ne. Pri meni je izsto samo da me še ponižajo. Če ni preveč osebno vprašanje. Zanima me na kero gimnazijo hodiš? Želim ti veliko vspeha še naprej in ostani taka kakoršna koli si. Če pa kar koli potrebuješ mi pa sporoči z veseljem pomagam. Lep dan.
Lp mark