Pozdravljeni.
Pišem vam, ker sem se znašla v veliki stiski, iz katere že dlje časa ne najdem izhoda in imam občutek, da tako dolgo več ne bo šlo.
Sem trenutno v zelo zahtevnem obdobju svojega življenja, obiskujem 2. letnik srednje šole, moji vsakdani so (pre)naporni in počtuim se grozno. Vstajam 5.00 zjutraj, ob 6.00 imam avtobus, se vozim do šole eno uro, začnem 7.00 in vsak dan brez izjem končam 14.00, pridem domov okoli 15.00, ves čas, ki ga "imam zase" je tisti, ko se najem in mogoče 5 minut poslušam glasbo. Potem se pa učim do poznih večernih ur, včasih tudi do 22:00. Vem, mogoče pretiravam ampak preprosto si ne morem pustiti, da bi se učila manj, ker me vsakodnevni testi in ocenjevanja preveč izmučijo. Prav tako se učim cele vikende, že več tednov nisem mogla na obisk k babici in dedku, ker sem tako nabasana z vsem. Čez teden nimam časa iti na sprehod. Preprosto je krivo to, da sem preveč stroga do sebe. Od sebe zahtevam same 5 v šoli in če dobim 4, se mi podre svet in grem zviševat in si tako ponovno delam delo in delo. Pred dobrim mescem sem se psihično čisto strla, nisem se mogla niti spraviti učit, ker sem vse kar lahko le jokala pri mizi in razmišljala o tem kako je vse brezveze. Zadnje čase se mi tudi zdi, da dejansko nimam časa niti za življenje, da je vse kar imam le delo in se mi ne dogaja nič lepega. Da je vse tisto lepo že mimo in je zdaj to vse kar imam in se moram sprijazniti. Sploh ne najdem več nobenega smisla. Tudi zaprla sem se vase in počutim se res grozno. Kot, da bi se bližala depresiji.
Res se želim počutiti bolje in bi bila zelo vesela pomoči.
Hvala.
• kr
kr_ena_1
kot sama ugotavlaš, ti šola pobere prevč energije za same 5-ke. Kaj nardit? Spust kriterije - tut 4 je zlo lepa ocena. Razišč pa mal, zakaj si tok stroga do sebe glede ocen. tastari? frendice? šola?
• ma
markec
pozdravljena!
Rad bi ti povedal da sem v podobni situaciji. tudi jaz vsak dan vstajam ob 5.00 in imam bus nekaj do 6.00 zjutraj in vem kako težko to je. na to se boš morala navaditi ali pa iti če imaš možnost v dijaški dom. glede ostalega ti svetujem da se trudiš še naprej za šolo ampak ne bodi toliko stroga do sebe moraš imeti prosti čas. brez prostega časa človek ne obstaja oz je brez volje do življenja. no dobr pri meni je nekaj  drugega to da nimam punce k si jo želim in brez ljubezni se mi zdi življenje prazno. ampak vem kaere napake počnem da je dobim. in tudi ti moraš se poglobiti vase in mogoče druge vprašati tako kot jaz ker včasih ljudje vidijo tvoje napake ki jih sama ne. preprosti nasvet ki ti ga dajem vzemi si čas zase to kar imaš rada in rada počneš za šolo pa si uzemi manj učenja ker ni nujno da ne bodo petice če se boš ti manj učila. samo v ospredje postavi sebe in se vprašaj kaj si želiš in kaj ti je pomembno.
lp, Mark
• le
legvan
Oj,
nič ni narobe  s tem da si strog do sebe, vedno želiš le najboljše in nič drugega ni dovolj dobro, samo zavedati se moramo kje je meja ter da to kar počnemo ne sme voditi v izčrpavanje telesa in duha, priporočam ti da si najdeš hobi, nekaj kar boš počela in te bo veselilo, npr. lahko bereš, rišeš, igraš družabne igre, poslušaš glasbo, kot si sama rekla, športaš..., če meniš da si preveč stroga do sebe to vzemi kot nagrado, za opravljeno delo( učenje), za obiske dedka in babice pa se le prepričaj, možgani potrebujejo oddih od časa do časa, in prepričan sem da telo tudi, strinjam se z Markcem- človek mora imeti neko stvar ki ga veseli, ki mu nekaj pomeni, da mu napolni upanje in voljo, da mju povrne moči do dela.
Lp, upam da pomaga
legvan
• Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Živijo,
hvala za tvoj iskren zapis. To, kar doživljaš, je resno in tvoji občutki so upravičeni. Tvoj dan se začne ob 5.00, domov prideš ob 15.00, potem pa se učiš do poznega večera. To je preobremenjenost. Ko telo in glava predolgo živita v stresu, se začnejo dogajati stvari, ki jih opisuješ: jok; občutek, da je vse brez smisla; zapiranje vase; izguba veselja; občutek, da nimaš več časa za življenje.
Tvoja strogost do sebe te trenutno ne ščiti, ampak te izčrpava. Razumem, da želiš dobre ocene. Razumem tudi, da imaš občutek, da si ne smeš dovoliti manj. Ampak tvoja vrednost ni odvisna od petic. In tvoja prihodnost tudi ne. Ko si napisala, da se ti podre svet, če dobiš 4, to pove, kako močan pritisk nosiš. Ta pritisk te ne motivira, ampak te lomi.
Ne bom ti rekla “samo se manj uči”, ker vem, da to ne deluje. Obstajajo pa stvari, ki jih lahko narediš, da si olajšaš breme. Prvi korak je lahko pogovor z odraslo osebo, ki ji zaupaš. To je lahko starš, razrednik ali šolska svetovalna delavka. Drugi korak je lahko malo bolj realen urnik. Ni ti treba vsega spremeniti naenkrat. Včasih pomaga že to, da si določiš uro, ko nehaš z učenjem. Tudi če ni vse popolno. Med učenjem majhni odmori niso izguba časa. Lahko si privoščiš pet minut glasbe, krajši sprehod ali razbremenitveni pogovor. Tvoj občutek, da se bližaš depresiji, je pomemben. Ne pomeni, da jo imaš. Pomeni pa, da tvoje telo kliče po pomoči. In prav je, da ga poslušaš. To, da si napisala, je izjemno pogumno. To je prvi korak k temu, da ti bo lažje.
Dobila si tudi predlog vrstnikov, da je čas zase zelo pomemben. Poleg dela je pomembno v svoj dan vnesti tudi čas za regeneracijo, počitek in stvari, ki te veselijo. Vrstnik je zapisal, da te dodatno obremenjuje tudi čas vožnje in da bivanje v dijaškem domu lahko razbremeni ta del vsakdana.
Tukaj si lahko prebereš tudi malo več o perfekcionizmu. Želim ti, da uspeš organizirati svoj urnik in si vzeti tudi čas zase ter za aktivnosti, ki te veselijo.
Vse dobro.
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja