Zdravo
Zaključila sem Srednjo šolo in iščem zaposlitev. Bila sem na razgovoru za svoj poklic, kjer me je šefica spraševala vprašanja o snovi kot bi bila v šoli. Ni mi šlo preveč dobro. Potem je rekla kako si lahko končala Srednjo šolo v tej stroki, če nič ne veš? Naj povem, da imam izkušnje samo od šolske prakse. Zaradi tega si zdaj ne upam iskati službe v svojem poklicu, saj imam v mislih, da res nič ne znam, mi ne bo šlo in bom zanič. Maturo sem mogla popravljati in sem zaključila šolo kasneje kot moji sošolci. Res ne vem kaj naj naredim.
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Zapisala si, da te skrbi iskanje službe v svoji stroki, saj imaš izkušnje le iz šolske prakse in imaš občutek, da ničesar ne znaš. Tak občutek si dobila tudi ti na razgovoru za službo, ko si morala odgovarjati na vprašanja. Skrbi te, da v službi ne boš uspešna.
Želim te pomiriti, da so opisani občutki pred prvo zaposlitvijo precej običajni in pričakovani. Glede na to da tekom šolanja nisi pridobila veliko praktičnih izkušenj, je razumljivo, da se ti pojavljajo dvomi, ali boš to delo zmogla. Verjamem pa, da se podobno počuti še precej tvojih vrstnic in vrstnikov, četudi so šolo morda zaključili prej. Teoretično znanje seveda ni edini dejavnik, ki prispeva k uspešnosti pri praktičnem delu, večinoma pa ni niti najpomembnejši. Precej pomembnejši so lahko veselje do poklica, marljivost in pripravljenost na učenje. Prav tako pa uspešnost na razgovoru ni nujno merilo znanja ali primernosti za delo, saj lahko na to vpliva veliko stvari. Verjetno si imela med razgovorom tremo in nisi mogla pokazati vsega znanja. Morda takšnega poteka razgovora nisi pričakovala in se nanj nisi dodobra pripravila, ali pa si imela le slab dan. Glede na tvoje pisanje je videti, da ne zaupaš preveč v svoje znanje in sposobnosti, kar se je prav tako lahko odrazilo na razgovoru. Nič od tega pa ne pomeni, da ne boš uspešna pri svojem delu. Kar šteje precej bolj kot vse zapisano, je to, da po ne preveč uspešnem razgovoru ne obupaš in se, v primeru zavrnitve, prijaviš na naslednjega.
Lahko se zgodi, da boš morala poskusiti večkrat, preden boš dobila službo. Zavrnitev na razgovoru (ali na kakšnem drugem področju) je nekaj, kar v življenju izkusi praktično vsak. Vendar imaš tudi sama že izkušnjo, da lahko svoj cilj dosežeš v drugem poskusu. To kaže na tvojo vztrajnost, ki ti bo pri opravljanju poklica prišla še kako prav. Zato se kar pogumno prijavi na naslednji razgovor in pred njim malo obnovi pomembno snov, da bo šlo čim bolj gladko. Izpraševalcem skušaj predstaviti svoje močne plati (ne dvomim, da jih imaš precej) in jih prepričati, da si se pripravljena od njih učiti in se razvijati. Če imaš pred takšnimi dogodki močno tremo, ti v branje priporočam tale članek, s pomočjo katerega jo boš lažje obvladala. Predvsem pa se zavedaj, da za poklic nisi nič manj primerna od svojih vrstnikov in da takoj po končani šoli od tebe najbrž nihče ne bo zahteval bogatih izkušenj.
Upam, da sem te z odgovorom uspela vsaj malce spodbuditi. Če potrebuješ še kakšen nasvet ali usmeritev, pa sem ti na voljo.
Navijam zate!
Anja Rakovec, mag. psihologije