Pozdravljeni, želela bi najti in dobiti zadoščenje, da me nihče ne upošteva ampak le redki oziroma peščica in ,da jim moram vedno nekaj dokazovati ,da sem nemočna napram njim... Vedno močne osebnosti so nasproti mene.. nihče jim nič nemore niti sme .... To se dogaja že leta...
Tudi ,če jim eno in isto stvar povem najmanj dvakrat še naprej svoje silijo potem pa zanikajo ,da to ni siljenje v nekaj ,na koncu sem jaz nora ne oni...
Radi se spravljajo name.. neglede na njihov položaj ..
Hvala, prosim za kakršenkoli nasvet kako to predelati ...
Preseči in zaključiti.. iz srca se zahvaljujem bilokom ,da tukaj od tu odgovori...
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Če sem pravilno razumela tvoje sporočilo, te zanima, kako preseči zamero do ljudi, ki te ne upoštevajo in se že dalj časa spravljajo nate. Občutek imaš, da te silijo v stvari, ki jih ne želiš početi, vendar sami to zanikajo. Počutiš se nemočno in ne veš, kako se s situacijo spoprijeti.
Ker je tvoj zapis zelo splošen in ne vsebuje konkretnih informacij oz. primerov, ob katerih doživljaš opisano, ti težko dam konkreten nasvet, kako ukrepati. Da bi lahko čim bolje razumeli tvojo situacijo in ti pomagali, ti svetujem, da nam zapišeš kaj več o tem, saj ti bomo tako lažje svetovali oz. te usmerili k najprimernejšemu viru pomoči. Poskusi čim bolj natančno opisati, kdo in na kakšen način se spravlja nate, v kaj te sili(jo). Pomembno je, da se o tem, kar doživljaš, pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš in meniš, da ti je lahko v oporo.
V primeru kakršne koli vrste nasilja nad teboj se lahko obrneš tudi na katerega izmed spodnjih kontaktov:
Društvo SOS telefon za ženske in otroke – žrtve nasilja - tel. 080 - 11 - 55 ali drustvo-sos@drustvo-sos.si TOM telefon - tel. 116 – 111 ali tom@zpms.si Društvo za nenasilno komunikacijo - 01 – 43-44-822 ali info@drustvo-dnk.si Policija - 113 (v primeru hude neposredne ogroženosti)
Upam, da se nam javiš z dodatnimi informacijami.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije
Je
Jezna25
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
svetovalka, s katero si bila v stiku, je odsotna in v uredništvu so me prosili, da ti odgovorim jaz.
V prvem zapisu si izpostavila odnos drugih, ob katerih se počutiš neslišano, njihovo vedenje ocenjuješ kot neustrezno. V drugem zapisu pa opredeliš te osebe, to so delavka na centru za socialno delo, zdravnica, ki v odnos s tabo vstopajo zaradi njihovega predloga glede obravnave. Ti v to ustanovo, bolnico, ne želiš, do teh stavb imaš predsodke. Tvoja mami je sporočala tvoje nestrinjanje. Celotno sliko o tem zakaj se vse to dogaja, zakaj je vključena tako zdravnica, center za socialno delo, o tem s kakšnimi težavami se soočaš, da je po mnenju strokovnjakov potrebna ustrezna obravnava iz tvojega zapisa ne razberem. Vabim te, da o tem malo več zapišeš. Tako bo moj odgovor lahko bolj ustrezen in usmerjen.
Kljub temu bom v nadaljevanju skupaj s tabo razmišljala. Vabim te, da ob branju razmišljaš, si odgovoriš na postavljena vprašanja, si zapišeš svoja stališča, dileme, nestrinjanje.
Torej. Verjetno se boš strinjala, da je potrebno osvetliti dve področji. Prva se nanaša na dostopnost in ustreznost strokovne pomoči na področju duševnega zdravja, ko jo potrebujemo. Tu ne gre zagovarjati stališča kdo je tisti, ki pomoč bolj potrebuje in kdo ne, ampak da je pomoč ustrezna in pravočasna. V življenju, ki je polno različnih dogodkov, odnosov, tako prijetnih kot manj prijetnih, pogosto potrebujemo pomoč in podporo da zmoremo, da se okrepimo in naučimo kako delovati v prihodnje. Veščin samopomoči se učimo in jih treniramo celo življenje, ob tem pa se lahko zgodi da kdaj potrebujemo tudi bolj intenzivno obravnavo, zudi s podporo zdravil. Povzameva lahko, da je pomembno, da poskušamo sprejeti pomoč ustreznega strokovnjaka.
Drug vidik, ki bi ga rada osvetlila s tabo, pa je odnos, ki ga vzpostavljamo(jo) strokovnjaki z nami. Ta mora biti spoštljiv, strokoven, razumevajoč, dajati nam mora občutek varnosti in sprejetosti ter razumevanja, seveda s ciljem ustrezne pomoči. Odnosi se gradijo, sploh odnos zdravnik, psiholog - pacient, potrebno je kar nekaj ur, da se naravnamo drug na drugega. To se pri tebi še ni zgodilo. Pri tebi je zelo močan občutek, da nisi slišana, ob tem pa poveš, da če bi bili bolj prijazni in človeški, da bi šla. Tu se kaže, da bi sprejela obravnavo. Kaj lahko narediš? Vsaka zdravstvena ustanova ima varuha pacientovih pravic. Morda je on lahko tisti, ki bo tvoja sporočila prenesel in predstavil tvoje potrebe, želje, da bo zdravljenje uspešno. Vabim te k razmisleku. Kako je s starši, mamo omenjaš. Kakšen je tvoj odnos z njima, te lahko podpreta, sta lahko tvoj glas glede pomena spoštljivega odnosa in pravice biti slišan. Enako bi veljalo tudi za še kakšnega odraslega, ki mu zaupaš.
Omenjaš predsodek do bolnic. Vabim te v razmislek kakšen je ta predsodek in predvsem kaj bi bili vzroki za nastanek predsodkov, ti predsodki temeljijo na dokazih. Sprašujem se v kolikšni meri je ta predsodek, kot ga imenuješ, povezan s točno določeno zdravnico, strokovnjakom, situacijo. Pomembno je, da o tem razmisliš, tudi skupaj s strokovnjaki in ob tem razmisliš, razmislite kako jih "razbiti". Pomembno je iskanje dokazov. Razmišljam ali si se ujela tudi v misli ob vsem tem - spet bo isto, nič mi ne bo pomagalo, spet ne bom razumljena, bom spet nevidna. Tudi za te trditve poskušaj najti realistične dokaze. Govorim o miselnih pasteh, ki pomembno opredeljujejo naše doživljanje in vedenje.
Upam, da si skozi branje dobila usmeritve, ki ti lahko pridejo prav. Čakam na še kakšen tvoj odziv.
Preden zaključim moj zapis tebi, pa te podpiram, da v kolikor bo hudo in boš potrebovala pogovor, pokličeš na TOM telefon, svetovalnico POSVET ali druge oblike pomoči.
Vabimo te tudi v chat svetovalnico To sem jaz, ki bo odprta v tem tednu v četrtek in petek.
Lepo te pozdravljam in ti pošiljam objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja