Pozdravljeni!
Jaz sem se znašla v takšni hudi stiski, da več ne vem kaj naj naredim in kako naj rešim to zato, sem se odločila, da bi vam pisala. Pred enim letom sem dobila anskioznost. Sprva ni bila huda in ji nisem posvečala pozornosti. Imela sem nekaj zasrkbljujočih misli glede šole. Ugotavljala sem, da to ni več normalno in anskioznost se je spremenila v motnjo. Imam pretirane in nerealne skrbi. Zaradi anskioznosti mi je bilo zelo slabo, velikokrat sem šla iz šole zaradi slabosti, tresla sem se, potila, nisem se morala zbrati, srce mi je hitro bilo, zaradi bednega sekiranja sem v 2 tednih izgubila 5 kg brez hujšanja ali spremembe prehrane. Moja teža se je zdaj normalizirala, zaradi sekiranja sem dobila ogromno prebavnih težav. Zaradi anksioznosti sem dobila tudi nore vrtoglavice in omotice. Okej preidimo k bistvu. Opažam, da imam vedno več in vse hujše anskiozne misli, ki se iz dneva v dan samo kopičijo. Sprva me je skrbelo, da bom brezdomec, da ne bom imela za jesti, da ne bom imela nikogar, da ne bom srečna in uspešna v življenju, da mi ne bo nič uspelo, da ne bo nihče ponosen name itd. moje misli se samo stopnjujejo zdaj so mi se še pridružile takšne, da bi za vedno živela v bloku, da bi bila za vedno samska, da bi šla vsem na živce v bloku, da bom zbolela za hudimi boleznimi, da bi vse izgubila, da bom nesrečna. Teh misli se NIKAKOR ne morem znebiti in se še samo nalagajo v moji glavi. Ponoči ko spim in se zbudim mi v glavo pridejo te čudne misli in gre vse še samo na slabše. Kako naj to rešim? Grozno mi je!
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da se soočaš z anksioznostjo. Skrbi, ki ti švigajo skozi glavo, so zelo različne od šole, da ne boš imela za jesti, da ne boš srečna pa do tega, da nihče ne bo ponosen nate. To so res težke misli in te popolnoma razumem, da se ob njih slabo počutiš. Praviš tudi, da se tvoje skrbi odražajo tudi na telesu v obliki izgube teže, vrtoglavic, slabosti, potenja in podobno. Veseli me, da se je tvoja teža normalizirala. Ali si se poskusila glede svojih težav že s kom pogovoriti? Namreč v okviru te svetovalnice in tega odgovora ti ne morem ponuditi rešitve, ki bi tvoje težave popolnoma odpravile. Dobro bi bilo, da se o svojih težavah pogovoriš s kom v živo. Tukaj je nekaj virov pomoči, na katere se lahko obrneš.
Lahko pa ti ponudim vsaj nekaj nasvetov, ki upam, da te bodo vsaj malo razbremenili. Kot si verjetno sama opazila naše misli močno vplivajo na nas. Vplivajo na naše počutje (če bomo razmišljali o nečem lepem, bomo veseli, če pa o nečem groznem pa prestrašeni), na naše telo (negativne misli lahko privedejo do slabosti in drugih telesnih znakov, ki si jih opisala) in na naše obnašanje (lahko privedejo do izogibanja določenim situacijam). Ima pa vsak od nas moč, da svoje misli spreminja. To ni enostavna naloga. Je pravzaprav zelo zahtevna, pa vseeno nič manj mogoča. Ko opaziš neko skrb, se vprašaj, koliko realistična je. Koliko dokazov lahko najdeš za to, da se bo to dejansko zgodilo? Kaj pa je bolj verjetno, da se bo zgodilo? Ko se skrbi pojavijo, se lahko poskusiš tudi zamotiti. Začni delati nekaj drugega, nekaj kar te veseli ali pa raje pomisli na nek prijeten spomin ali situacijo. Kot sem rekla, uporaba teh tehnik ne bo enostavna, ampak vseeno je dobro, da vztrajaš in poskusiš vedno znova. Prav tako lahko uporabiš tudi kakšno tehniko sproščanja, s katero boš umirila svoje telo.
V branje ti priporočam tudi članek o analiziranju svojih anksioznih misli in članek o soočanju z anksioznostjo.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije