imam probleme s starši in z šolo , starši mi vedno težijo predvsem mami da se naj cele dneve učim ampak ko mam že tolk velik vsega v glavi se nemorem niti zbrati pri učenju, pol nakoncu ko mi mami vedno teži da se naj učim pa ati vedno po piz*i da zakaj mi tolk teži , in to mene zelo moti. Potem pa mojga bratca ki je star 7 let vedno sprašuje a se bota mami pa ati skregala in ločila, in valda meni to ni vseeno da to misli. No uglavnem nevem kako na tudi staršem povem za slabe ocene ko jih dobim v šoli.
Upam da vam nisem preveč zatežila ampak sem morala nekomu to zadevo zaupati. Upam za čim prejši odgovor , in lep teden Vam želim
LP atlet2012
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Iz tvojega zapisa lahko razberem, da se počutiš zelo obremenjeno in hkrati jezno, saj starši od tebe zahtevajo veliko posvečanja šoli, obenem pa se z bratcem počutita žalostno, saj to izzove nestrinjanje med staršema. Zdi se tudi, da te skrbi, kako se bosta starša odzvala na tvoje slabe ocene.
Predstavljam si, da ti »tečnarjenje« tvojih staršev ne ugaja, še posebej ne v trenutkih, ko si že tako obremenjena. Morda ti bo lažje, če se s svojimi starši poskušaš pogovoriti o svojih čustvih, ki jih občutiš ob njihovem »teženju« ter jim poveš kako ti doživljaš to situacijo. Poskušaj jim pojasniti, da se ob tem ne počutiš dobro in jim sporoči, kaj bi potrebovala, da bi se lahko počutila bolj razumljeno. Enako stvar lahko storiš, ko staršem poveš novico o slabi oceni. Pomembno je, da starši razumejo tvoj trud, ki ga vložiš v učenje ter da so seznanjeni s tem, da si pod velikim pritiskom. Morda ti bo članek 5 temeljnih načel za učinkovito komuniciranje, ko smo v težavah pomagal vzpostaviti učinkovito komunikacijo s starši glede tega.
Na kratko si tudi omenila, da zelo težko ohranjaš pozornost pri učenju, ker se ti toliko stvari roji po glavi. Na tej točki bi te povabila, da mi poveš več o čem razmišljaš? Te skrbijo še kakšne druge stvari? Ali imaš v glavi samo preveč informacij od učenja? Tvoja pozornost je lahko ovirana zaradi več dejavnikov, eni izmed pogostejših so doživljanje stresa, pomanjkanje motivacije, premalo spanca, bližina mobilnih naprav ali pa prisotnost katerega od močnejših čustev. Na primer kadar se jeziš, si zaskrbljena, te je strah ali si zelo žalostna, se je zelo težko zbrati in uspešno procesirati ter si zapolniti informacije. Med mladostniki je tudi pogosto doživljanje stresa, predvsem zaradi šolskih obveznosti. V tem primeru lahko preizkusiš kakšno tehniko sproščanja na primer dihalne vaje, vizualizacija, postopno mišično sproščanje in podobno. Na tej spletni strani lahko najdeš tudi vodene vaje, ki te vodijo skozi posamezne tehnike. Preizkusi različne in ugotovi, katera ti najbolj ustreza.
Če sem pravilno razumela, si omenila tudi, da te bratec sprašuje o kreganju staršev, ob tem pa ga je strah, da se bosta starša ločila. Predvidevam, da je ta situacija neprijetna tako za bratca kot zate. Pomembno se je zavedati, da sta tvoja starša odrasli osebi in način, kako bosta reševala težave in se z njimi spoprijemala je samo njuna odgovornost. Ker pa to vpliva tudi na vaju, se lahko poskusiš pogovoriti z enim izmed njiju ali z obema ter povedati, kako se zaradi tega z bratcem počutita.
Držim pesti, da se boš lahko uspešno pogovorila s starši. Če boš potrebovala še kakšno informacijo ali pomoč, se seveda lahko zopet obrneš na nas.
Lepo bodi!
Maša Mesiček, dipl. psihologinja (un)