če shujšaš v enem mescu 20 kg je lehko nevarno?
• ho
hopsasaaa
ne ni nevarno če si res debel in maš res veliko preveč kilogramov
• An
Anja97+
Mislim, da ja. Sicer pa hujšaj čim bolj zdravo, veliko se gibaj in malo popazi na hrano, ne pa v tem pretiravat
• Uredništvo
Tatjana Škornik Tovornik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
Tako hitro hujšanje je vsekakor lahko zelo nevarno za zdravje. V tem primeru bi šlo seveda za čisto stradanje in popolno izčrpanje telesa. Počutje takega človeka bi bilo zelo slabo, pa tudi izgled ne bi bil najboljši, saj bi se pri tako hitrem hujšanju koža zelo povesila. Telesu moramo namreč tudi v času hujšanja dati vse potrebne hranilne snovi (ogljikove hidrate, beljakovine, maščobe, vitamine, minerale in prehranske vlaknine).
Če je že potrebno hujšanje, potem se je potrebno lotiti zdravega hujšanja, s postopnim spreminjanjem življenjskega sloga. Opustiti je potrebno nezdrave razvade pri prehrani, mislim predvsem na razne sladkarije, sladka pekovska peciva, maščobna živila, slane prigrizke, sladke pijače in podobno. Gre za torej za živila, ki nimajo neke posebne biološke vrednosti za naš organizem, v telo pa z njimi vnesemo zelo veliko nepotrebnih kalorij in tako vplivajo na povečevanje naše telesne teže. V vsakdanjo prehrano pa je potrebno vnesti živila iz sestavljenih ogljikovih hidratov, pustih vrst mesa, ter veliko sadja in predvsem zelenjave. Na drugi strani pa je potrebno povečati telesno aktivnost. Zdrav in primerno hranjen človek naj bi se gibal vsaj pol ure dnevno, hujšajoči pa vsaj 1 uro dnevno. Gibanje seveda mora biti tako intenzivno, da se nam poveča srčni utrip in da se pri gibanju tudi malce spotimo. Izbiramo lahko med hitro hojo, tekom, kolesarjenjem, rolanjem, plavanjem, košarko, skratka karkoli nam je dostopno in nas veseli. Strokovnjaki ocenjujejo, da pri zdravem hujšanju izgubimo v povprečju do 0,5 kg do maximalno 1 kg na teden, odvisno seveda od začetne teže posameznika. Ker odvečne telesne teže ne pridobimo v enem mesecu, tudi ne moremo pričakovati, da se je bomo v enem mesecu znebili. Torej je najbolje vzpostaviti in ohranjati zdrav življenjski slog skozi celo življenje. To seveda ne pomeni, da se ne smeš nikoli posladkati s kakšno dobroto, vendar pa to ne sme biti vsakodnevna navada. Če opazuješ svoje telo, ti to le samo pove in pokaže tvoj način življenja.
Ker si zastavil vprašanje na naši spletni strani predvidevam, da si najstnik, zato naj povem, da hujšanje v obdobju rasti in razvoja sploh ni primerno, torej se drži zdravega življenjskega sloga. Hujšanje v tem obdobju je dopustno le izjemoma pri zelo debelih, ki pa morajo znižati svojo telesno maso pod strogim zdravniškim nadzorom.
Lep pozdrav,
Tatjana Škornik Tovornik, dipl.san.inž.
• mi
mister_anonimus
imam 100kg in sem visok 186cm... starost 14 let
kakšen je moj itm in ali moram pričeti s hujšanjem?
• Uredništvo
Tatjana Škornik Tovornik
Odgovor svetovalca:
Pozdravljen!
Glede na tvoje podatke sem izračunala indeks telesne mase, ki znaša 28,9. To pomeni, da je tvoja telesna teža glede na telesno višino, spol in starost prevelika in te uvršča med debelušne. Prav je, da razmišljaš o svoji telesni teži in narediš spremembe pri načinu hranjenja in spremembe pri gibanju. Poskusi najprej sam in upoštevaj napotke, ki sem ti jih že napisala. Torej zdrava prehrana, redni obroki brez vmesnih prigrizkov in sladkih pijač ter vsakodnevno gibanje. S precej truda in vztrajnosti ti bo zagotovo uspelo. O svoji spremembi prehranjevalnih navad se pogovori tudi s svojimi straši, da ti bodo v oporo. Če pa meniš, da sam ob podpori staršev ne boš zmogel, pa stopi do svojega zdravnika ali zdravnice, ter skupaj naredita plan. Naj ti nikakor ne bo nerodno, zdravnik oz. zdravnica bosta vesela, da si pripravljen na spremembo.
Držim pesti zate in te lepo pozdravljam,
Tatjana Škornik Tovornik, dipl.san.inž.
• Po
Potato
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.
• Te
Težavnež