Živjo
Letos sem začela srednjo šolo in se zaradi moje oddaljenosti šole od doma preselila v dijaški dom. Prej niti nisem opazila, da imam verjetno socialno anksioznost. Zanima me, kaj je najbolje narediti, saj se je ta moja anksioznost zelo poslabšala. Izgleda približno tako, da cel čaš razmišljam le o tem kaj si bodo mislili drugi, pravtako pa zelo težko začnem pogovore z novimi ljudmi. Zanima me kaj je najbolje narediti, mogoče poiskati pomoč pri terapevtu ali kaj takega?
• Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
v težavah, ki jih opisuješ, nisi sama. S podobnimi občutki se srečuje marsikdo in večina ljudi sčasoma najde način za spoprijemanje z njimi, zato verjamem, da boš to zmogla tudi ti.
Poskusiš lahko z nekaj tehnikami za premagovanje anksioznosti. V trenutku, ko začutiš, da ti postaja neprijetno, poskusi preusmeriti svojo pozornost na nekaj drugega - lahko se naprimer ozreš okoli sebe in v mislih prešteješ vse stvari zelene barve, ki jih vidiš. Lahko se v trenutku tesnobe spomniš na lep dogodek iz preteklosti, na primer na počitnice ob morju in poskušaš razmišljati o tem. Prav tako lahko poskusiš z izvajanjem dihalnih tehnik, ki so namenjene sproščanju (več o tem lahko najdeš na spletu). Poskusiš lahko tudi s spreminjanjem anksioznih misli, ki se pojavijo - če na primer ob vstopu v prostor pomisliš "Joj, vsi me bodo opazovali", ta stavek spremeni v "nihče se ne bo osredotočal name" in si v mislih to ponavljaj. Ob tem bi ti rada povedala, da se ljudje običajno ne ukvarjamo veliko z drugimi, ampak predvsem sami s sabo, zato so skrbi o tem, kaj si bodo mislili drugi, odveč.
Si poskusila o svojih občutkih s kom govoriti? Če to zmoreš, ti priporočam, da svoje težave zaupaš prijateljici, staršem, vzgojiteljem v dijaškem domu, mogoče šolski svetovalni delavki. Če pa meniš, da te anksioznost presega in ima prevelik vpliv na tvoje življenje, bi bilo dobro, da poiščeš strokovno pomoč. Obrneš se lahko na svojega osebnega zdravnika, na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov ali poiščeš pomoč psihologa.
Vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• ni
nikakaka
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.