Sem Nika
Včasih se počutim kot da bi se rada samo zvila v svojo posteljo in ne bi prišla iz nje. Želim si spet biti majhna in da mi ne bi bilo treba vedeti kaj naj delam v prihodnosti in si izbirati šole ki to določa. Res si želim biti successful ampak je težko. Pa še redko je da imam podporo nekoga ki je enake starosti kot jaz ker so prijatelji vsi neresnični do mene pa še sploh nimajo istih interesov kot jaz. Vsi vejpajo, pijejo alkohol, se posmehujejo učiteljem v šoli in tako naprej.
Pa še vedno se počutim anksiozno in imam tak občutek da mi bo cmok v grlu počil in srce začelo prehitro biti. Težko se mi je povezati z ljudmi ki nimajo skupnih interesov in še težje je najti ljudmi s temi.
V šoli mi gre kr supr ampak še vedno nisem prepičana vase in se učasih počutim kot da nisem dovolj pametna, pa vredna gimnazije ali pa da je ne bi naredila... Tukaj pišem ker imam milijon težav in na njih ne najdem rešitev. Kdor bere to upam da mi pomaga. Lp <3
xo
xoxogossipgirl
ojjj js mam legit cist iste tezave in vem kakje ti je tkda ce hoces me lahka dodas na igju: nonamebcswhynot <33
Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega sporočila je razvidno, da se trenutno ne počutiš najbolje. Strah te je odgovornosti, ki pride z odraščanjem in sprejemanjem pomembnih odločitev. Ne veš še, kaj bi rada delala in skrbi te, da se boš odločila napačno. Strah te je, da bi izbrala gimnazijo in je ne bi zmogla.
Prav tako se počutiš odtujena od svojih vrstnikov. Zdi se ti, da nimate dosti skupnega ter da v odnosu s tabo pogosto niso pristni. Vidiš jih kot neodgovorne, ker nagajajo v šoli, pijejo alkohol in vejpajo. Pogosto občutiš tesnobo, predvidevam, da se to dogaja predvsem v socialnih situacijah.
Razumljivo je, da se počutiš tesnobno in obremenjeno. Prehod iz osnovne v srednjo šolo je za vse stresen, sploh ko še nisi odločena, kateri program boš izbrala in za kateri poklic se boš odločila (kar je popolnoma normalno). Prav tako se počutiš, kot da ne znaš navezovati stikov z vrstniki, saj imajo drugačne interese in poglede kot ti, kar te dodatno obremenjuje.
Naslov sporočila in tvoje razumevanje trenutne situacije kaže, da imaš bolj zrel pogled na svet od svojih vrstnikov. Prav tako se zdi, da o tesnobi že zelo veliko veš, vendar si ne znaš pomagati. Nisi prepričana vase in dvomiš, da bi ti lahko uspelo v šoli in pri navezovanju stikov.
Glede na to, da ti gre v osnovni šoli odlično, obstaja velika verjetnost, da boš zmogla tudi gimnazijski program. Pomembno je, da v učenje vložiš trud, se učiš sproti in ne obupaš, če bodo na začetku ocene malo nižje kot v osnovni šoli. Večini novih dijakov se namreč zdi program na začetku težji, potem pa osvojijo nov način dela in se prilagodijo. Na novi šoli boš lahko spoznala ogromno ljudi, med njimi pa se bo najverjetneje našel tudi kdo, ki ima podobne interese kot ti.
Svetujem ti, da si prebereš članke v rubriki Samopodoba/Verjamem vase (koraki do samopodobe), ki te po korakih vodijo do tega, da začneš bolj zaupati sama sebi. Vzpodbujam te tudi, da poskusiš vaditi navezovanje stikov – enkrat na teden/mesec poskusi vzpostaviti stik s kakšnim od svojih vrstnikov. Lahko je zgolj 5-minutni pogovor s sošolko o včerajšnji domači nalogi. Že majhni stiki ti lahko pomagajo, da postaneš bolj samozavestna in ti pomagajo zmanjšati anksioznost v tovrstnih situacijah.
Vesela sem, da si svoje težave zaupala nam. Upam, da ti moj odgovor pomaga.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije