Moja sošolka je zelo važna in sm pristala z njo da morem narediti govorni nastop ampak ona ni nikoli prišla ko sva se dogovorili in kot vedno vse hoče dati nase. Na koncu je ona naredila govorca ter plakat za obe brez da bi js to vedla in mi nepusti da kaj spreminjam. Ne pa skrbi ker mam jutri govorni nastop pa nism nič naredila jaz in me skrbi potem kaj bo ko bo še začela moja sošolka delat bogo k je mogla vse sama narest.
• Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Kot pišeš, se ti je zgodila nekoliko krivična situacija. S sošolko sta imeli dodeljen govorni nastop in kljub temu, da si želela pomagati in doseči, da  bi se delo porazdelilo med vama, je sošolka namesto tebe storila vse. Zdaj pa izražaš strah pred tem, kaj se bo zgodilo na govornem nastopu.
Take situacije so lahko precej neprijetne, a kljub temu je pomembno, da ostaneš mirna. Vseeno se pripravi po najboljših močeh in si dobro poglej, kako je sošolka nastop pripravila, da bo učitelj oz. učiteljica videl/a da snov razumeš. Če meniš, da je potrebno, se posvetuj z učiteljem/učiteljico. Razloži, kakšna je situacija in kaj se je zgodilo. Po koncu govornega nastopa pa se pogovori tudi s sošolko. Pri tem uporabi asertivno komunikacijo in jaz stavke, o čemer lahko več prebereš na tej povezavi: komunikacija. Pri tem pa uporabi t. i. jaz stavke, ki nam omogočajo, da osebi na spoštljiv in razumljiv način sporočimo, ko nam neko njeno vedenje ni prav. Kako jih oblikuješ, najdeš na tem delovnem listu: delovni list: jaz stavki.
Upam, da se je situacija dobro razpletla. Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Ana Koščak, dipl. psihologinja (UN)
Ana Koščak, dipl. psih. (un)