Zivjo,
Jaz zdaj hodim v osnovno solo zelim postati fizijoterapevtka ali grem lahko v srednjo zdravstveno solo ali moram iti v gimnazijo to si res ne zelim kaj mi svetujete
Sv
Svetovalec
Pozdravljena!
Zagotovo najboljša izbira za nadaljevanje šolanja je izbira gimnazije, z njo si zagotoviš največ možnosti, poleg seveda uspešno opravljene mature. Vsako leto se pogoji za vpis na posameznih fakultetah spreminjajo, nekatere ne jemljejo več tistih s poklicno maturo, ki bi jo imela ob končanju zdravstvene šole.
Trenutno, še velja pogoj za vpis na univerzitetni program fizioterapija, če si opravil/a program zdravstveni tehnik in naredil 1 predmet iz splošne mature (biologija/kemija/fizika). Ker se pogoji in predvsem zakonodaja na tem področju spreminja in nisi navedla starosti oz. razreda, ne morem zagotoviti da bi lahko z opravljeno poklicno maturo zagotovo prišla na ta program.
Seveda pa z izbiro srednje zdravstvene šole, vrata fakultete niso zaprta. Še vedno imaš po opravljeni poklicni maturi možnost izbrati 1 letni maturitetni tečaj, kjer se pripraviš na splošno maturo, nato pa z njo sodeluješ v izbirnem postopku na fakulteti.
Vse dobro!
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Super je, da že zdaj razmišljaš o tem, kaj bi rada postala. Trenutno imaš zastavljen cilj, poiskati pa je treba še pravo pot :)
Če si želiš postati fizioterapevtka, se lahko vpišeš na srednjo zdravstveno šolo – smer zdravstvena nega – ali na gimnazijo. Izbira je odvisna od tega, kaj si želiš od srednje šole, torej ali te bolj zanimajo strokovne ali bolj splošne vsebine.
Po končani srednji zdravstveni šoli in opravljeni poklicni maturi se lahko:
•zaposliš ali
•nadaljuješ šolanje na terciarni ravni.
Če te zanima delo z ljudmi, zdravje, telo in gibanje, je zdravstvena šola zelo dobra izbira. Pomembno je, da izbereš šolo, kjer se boš počutila dobro, sproščeno in motivirano.
Če povzameva: gimnazija je bolj splošna in akademska, zdravstvena šola pa bolj praktična in poklicno usmerjena.
Svetujem ti, da si prebereš vpisne pogoje za študijski program fizioterapija:
•https://www.zf.uni-lj.si/si/studenti/studijski-programi/1-stopnja/1-stopnja-fizioterapija
•https://www.almamater.si/fizioterapija-vs
Prav tako preveri predmetnike srednje zdravstvene šole in gimnazije, na primer:
•https://www.gcc.si/splosna-gimnazija/
•https://www.szksc.si/programi/izobrazevanje-mladine/programi/zdravstvena-nega-4/
Na ta način boš dobila boljši vpogled v vsebine, ki se obravnavajo v posameznih programih.
Preglej tudi naslednje spletne strani, kjer lahko dobiš zelo koristne informacije:
•https://www.kaminkako.si/kudos#/
•https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/
Svetujem ti tudi, da se udeležiš informativnih dni, ki bodo letos potekali 13. in 14. 2. 2026 (v petek ob 9.00 in 13.00 ter v soboto ob 9.00).
Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti z veseljem na voljo.
Lepo bodi!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike