S fantom sva že skupaj 8 mescev in zadnje case dobivam neke napade zalosti o tem da me vara da gleda druga zenske kadar nisem zraven in poleg tega imam zelo slabo samozavest da bi lahko to dala ven iz glave. Kaj naj naredim da bi nekako dala te misli ven iz glave in nehala razmislati otem
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Pišeš, da sta s fantom v razmerju osem mesecev. V zadnjem času pogosto razmišljaš o tem, da te fant morda vara, ob teh mislih pa postaneš žalostna. Kot praviš, imaš nizko samozavest, kar ti otežuje, da bi takšne negativne misli lahko odgnala. Zanima te, kaj lahko storiš, da bi prenehala razmišljati o tem.
Najprej se mi zdi pomembno, da razmisliš, koliko so tvoje skrbi v zvezi s fantovo nezvestobo realistične. Kdaj so se pri tebi pojavile takšne misli? Se je v vajinem odnosu zgodilo kaj takega, kar je te misli izzvalo? Se je že zgodilo, da te je fant prevaral in si za to izvedela? V kolikor se je kaj takšnega že zgodilo, so tvoje misli glede njegovega varanja realistične. V tem primeru bi bilo dobro razmisliti, ali boš lahko fantu še kdaj zaupala in ali lahko naredita kakšno spremembo v vajinem razmerju, ki bi ti to olajšala. Svetujem ti, da si s fantom iskrena v zvezi s svojo negotovostjo v odnosu in da se odkrito pogovorita o nadaljevanju le-tega.
V kolikor pa v vajinem razmerju še ni prišlo do varanja, so tvoje misli v zvezi s tem verjetno manj realistične. Morda opažaš, da se fant v zadnjem času do tebe vede drugače, kot se je prej. Ali pa se sama iz različnih razlogov počutiš manj samozavestno in to vpliva na tvoje zaupanje do njega. O pravem izvoru oz. izvorih tvojih misli in občutkov lahko le ugibam, zato ti svetujem, da sama razmisliš o tem, kaj bi jih lahko izzvalo. Pri tem ti je lahko v pomoč tale članek, ki opisuje možne miselne pasti in načine, kako se iz njih "izvleči". Delovni listi v članku ti lahko pomagajo pri analizi in spreminjanju lastnih negativnih misli. Omenila si tudi, da se spopadaš z nizko samopodobo, zato ti v branje predlagam še naslednje članke, ki ti po korakih pomagajo do boljše samopodobe. Grajenje pozitivne samopodobe je lahko dolgotrajen in naporen proces, toda bistveno je, da začneš z majhnimi koraki v želeno smer.
Ne glede na to, ali so tvoje skrbi v zvezi s fantovo nezvestobo realistične ali ne, se mi zdi pomembno, da se s fantom o tem pogovorita. Prav on je namreč tisti, ki lahko tvoje skrbi najhitreje pomiri in ti s svojimi dejanji pomaga doseči večje zaupanje v vajin odnos. Deljenje svojih neprijetnih občutkov je lahko težko in neprijetno, vendar se skoraj vedno izplača in nam pomaga te občutke prebroditi. Hkrati lahko prispeva tudi k večji povezanosti med partnerjema in na ta način odnos še okrepi.
Upam, da ti je bil moj odgovor v pomoč. Če imaš še kakršno koli vprašanje ali dilemo, pa ju kar zapiši v odgovor, sem ti na voljo.
Želim ti lep začetek tedna,
Anja Rakovec, mag. psihologije
Ti
Tinca
Ja sm Bla z mojim bivšim 10mesecev skupaj in sem tudi imela takšne napade. Na koncu sem ga pustila, ker se mi je zdelo, da nič ne čutiva drug do drugega in zdaj mi je žal.