Pozdravljeni. Kmalu bom imela 21 let, fanta imam 4 leta. Sedaj ureja stanovanje za naju. Jaz sem se pa ustrasila. Ne vem kaj mi je. Zivljenje se mi bo obrnilo ful na glavo, kar me mocno plasi in ne navdusuje. Ne bom imela vec toliko casa zase, morala bom skrbeti se za nekoga (do sedaj sem sama zase), skratka vse me je zacelo dusit. Imate kak nasvet mogoce?
Drugace njemu sem vse povedala, kar me muci, ampak kot da nima posluha, ne vem... Na koncu je zalosten zaradi mene, ker se tako pocutim. Ne resiva nic s pogovorom. Jaz se pa vedno enako pocutim ali pa vsakic slabse. Po eni strani se pocutim, kot da nisem se pripravljena na vse skupaj, po drugi si zelim nekaj drugega kot to kar bi imela tam, po tretji si tega zelim. In dusi me, mocno. In ne vem kako naj se zjasnim.
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svoje dvome in občutke.
Predlagam, da narediva takole: jaz bom napisala svoj pogled na to, kar sem razbrala iz napisanega, ti pa se odloči, tako kot se tebi zdi najbolj prav. To pomeni, da ni nujno, da se z mano strinjaš ali narediš, kar predlagam, najbolj pomembno je namreč to, da slediš sebi in temu, kar ti zmoreš izpeljat.
Menim, da še nisi pripravljena iti na svoje in s tem ni čisto nič narobe. Mlada si še, imela boš še veliko možnosti, da se osamosvojiš in zaživiš stran od staršev. Verjamem, da si tvoj fant želi, da bi se preselila skupaj, ampak tvoj občutek ti pravi, da še ni čas in ti to nekje globoko v sebi veš. Zaenkrat še to pač ni to, kar ne pomeni, da nikoli ne bo.
Praviš, da sta s fantom skupaj že 4 leta in da vama on ureja stanovanje. To je vse super in prav, ampak a je kakšna možnost, da se preseli sam, ti pa še počakaš, da boš pripravljena? Vem, da se to morda sliši kot: 'joj, tega mu ne morem narediti', ampak tu žal prevečkrat pozabimo na to, kar naredimo sebi, če ne poslušamo svojih občutkov. Če boš ignorirala sebe, da bi ugodila njemu, ne boš nikoli zares srečna, ker najbolj prav je, da sprejemamo odločitve o sebi takrat, ko dobimo občutek, da je nekaj dobro za nas, ko se dobro počutimo, ko v sebi točno vemo, da je to ta pravo. Ti pa tega nimaš, ker še mogoče ni pravi čas.
S fantom lahko še nekaj časa živita vsak zase, lahko se recimo odločiš, da boš za vikende tam in se počasi navadiš na vse skupaj, in se šele potem odločiš, če sebe vidiš tam. Življenje v dvoje je res velik zalogaj, vidva pa imata še vse pred sabo in tebi ni treba že zdaj sprejemati nekih zelo velikih odločitev, če še nisi čisto prepričana, da si to želiš. Daj si čas, opazuj se, delaj majhne korake, ni ti treba iti iz 0 na 100. Čas bo pokazal svoje, in mogoče boš čez pol leta čisto drugače razmišljala in se počutila. Če se boš prehitro in 'na silo' preselila, mogoče ne boš nikoli zares zadovoljna, saj boš vedela, da to ni bilo zares to, če pa počakaš in se prepričaš, kaj si zares želiš, boš veliko bolj zadovoljna s svojo odločitvijo.
Prav je, da se s fantom o vsem tem pogovarjaš, a če se vsakič po tem še slabše počutiš, potem je to znak, da te ne razume zares. In potem še bolj ni pametno, da greš proti svojim občutkom prehitro živet z nekom, ki ne more razumet, da še nisi pripravljena in da te je strah. Vse našteto torej kaže na to, da si raje daj čas in da nisi dolžna ničesar narediti, dokler se ne boš tako počutila. Pri tebi je namreč videti, da te notranji glas in posledično občutki opozarjajo, da zaenkrat še ne naredi tega koraka, zato se tudi slabo počutiš, saj s tem, ko poslušaš druge, delaš proti sebi. Toplo ti priporočam, da vse odločitve v življenju sprejmeš tako, da si z njimi zadovoljna, da si jih želiš in da se v tem, karkoli počneš, tudi vidiš.
Če povzameva, ne moreš se zjasniti zato, ker še nisi pripravljena na ta korak in ker bi v resnici rada še malo počakala. Če je vajin odnos kvaliteten in ljubeč, bo to prenesel, ker ni tako zares pomembno, da pri 21. letih živita skupaj, bolj je pomembno, da se razumeta, spoštujeta odločitve drug drugega in si ne glede na kakršne koli dvome ali nepripravljenost stojita ob strani. Ti pa seveda sama najbolj veš, kaj bi bilo zate najboljše in ali je že čas za takšne odločitve, vsekakor pa te res spodbujam, da slediš sebi in svojim občutkom na svoji poti.
Pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
• An
Anj
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.