Pozdravljeni!
Pred kratkim (približno 9 dni nazaj) sem na družbenem omrežju spoznala nekega fanta. Sicer ne vem, kako izgleda, ampak me res privlači njegova osebnost: je zabaven, prijazen in z njim se je prijetno pogovarjati. Na začetku sva si izmenjala nekaj sporočil in se mi je zdel res prijeten, menila sem, da sva se takoj ujela. Potem sva se pogovarjala še večkrat ... Res je zelo prijeten in imava veliko skupnega: med drugim poslušava isto glasbo, imava isti smisel za humor, v veliko stvareh se strinjava ... Jaz sem resnično uživala v pogovorih z njim, zato sem še večkrat šla na to omrežje. Ampak potem pa sem začela opažati, da on sicer je prijavljen, vendar mi ni odgovarjal na sporočila in ogromno se je pogovarjal z neko drugo punco, ki je očitno resnično njegova prijateljica ter ga res dobro pozna ... Zdaj pa ne vem, kaj naj naredim, ker sem ugotovila, da njemu te najini pogovori očitno niso pomenili prav dosti (niti približno ne toliko kot meni) ter se praktično ves čas pogovarja s tisto punco. Ne vem, ali naj vztrajam in ga nekako poskušam spet dobiti takrat, ko ona ne bo aktivna, da se še kaj pogovarjava? Ali naj samo obupam? Res me prav boli srce, ker sem mislila, da bo iz tega nastalo eno dobro prijateljstvo, pa se je z mano očitno pogovarjal samo zato, ker mu je bilo dolgčas. Niti ne vem, kaj se onadva sploh pogovarjata. Kaj bi se jaz sploh lahko z njim pogovarjala. Ampak si res želim izvedeti čim več o njem, saj je tako prijeten in zabaven, vendar ne vem, kako naj ga vprašam kaj o njem, ne da bi zvenelo, kot da ga intervjujam oz. iz njega vlečem neke informacije. Niti ne vem, če on sploh uživa v pogovorih z mano. Razen če ga naravnost vprašam? Sicer lahko izgubim tisto malo njegove pozornosti, kar sem je imela, a me tako ali tako ne pozna (nikoli se nisva videla v živo, ker živi na drugem koncu Slovenije). Je pa stvar tudi v tem, da sem jaz zelo nesigurna in nesamozavestna oseba, zato se zelo hitro navežem na druge ter sem jim pripravljena dati vse, kar imam, in od njih to tudi pričakujem v zameno, čeprav je velikokrat tako, da zanje stvar niti ni tako globoka (kot npr. v tem primeru - pa saj se s tem fantom poznava komaj malo dlje kot en teden, jaz pa bi mu bila pripravljena povedati karkoli bi me vprašal).
Kaj mi vi priporočate?
Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zdi se, da si nedolgo nazaj spoznala fanta, za katerega meniš, da se dobro ujameta, si ga želiš še bolj spoznati in se z njim še pogovarjati. Ker ne vem podrobnosti, npr. na katerem socialnem omrežju sta se spoznala, kako sta se sploh spoznala, kako to, da veš, da se pogovarja s svojo prijateljico, ti bom podala splošen odgovor, ki upam, da ti bo v pomoč pri razmisleku glede tvoje situacije.
Verjamem, da ti pogovori z njim veliko pomenijo, saj si začutila, da mu lahko zaupaš, počutiš se sprejeta in razumljena. Pomisli, kako to, da se ob dopisovanju z njim tako počutiš, čeprav ga v živo še nisi spoznala? Ali ta fant tudi tebe veliko sprašuje ali ga sprašuješ pogosteje ti, on pa odgovarja? Kako želiš, da bi potekala komunikacija z nekom na daljavo? Sama presodi, koliko časa še želiš posvetiti čas nekomu, za katerega se ti zdi, kot sama praviš, da ga ‘intervjujaš’. Razumem, da si res želiš z njim pogovarjati, vendar pa je izven tvojega nadzora, kdaj, kako in koliko pogosto ti bo odpisoval. Kot praviš, tudi ne veš, kako se on počuti glede vajinih pogovorov. Morda boš sčasoma zaznala, koliko interesa izkazuje, morda bodo pogovori izveneli, morda pa bodo bolj pogosti. Presodi, ali ga želiš že sedaj vprašati, kako se on počuti glede vajinega dopisovanja ali želiš še nekaj časa sama opazovati, kako bodo potekali vajini pogovori.
Pri vsem tem ne pozabi nase in na svoje meje. Praviš, da se počutiš neprijetno, ko vidiš, da je aktiven, a tebi ne odpisuje. Razmisli, kako se želiš počutiti tudi takrat, ko ti več časa ne odpiše? Si želiš čas preživljati na telefonu in preverjati, kdaj ti bo odpisal in kdaj ne, ali želiš čas posvetiti drugim stvarem? V kolikor zaznaš, da se pogosteje počutiš neprijetno, naj bo to opozorilni znak. Morda lahko svojo pozornost preusmeriš drugam, se povežeš s prijatelji in prijateljicami, ki jih poznaš in ob katerih se prav tako počutiš prijetno, sprejeto in jim zaupaš.
Seveda je spoznavanje prek spleta oziroma na daljavo eden izmed načinov spoznavanja ljudi, a previdnost v takšni situaciji ni odveč. Praviš, da ne veš, kako izgleda, sicer pa veš, da je iz drugega kraja. Pazljiva bodi pri deljenju osebnih informacij, čeprav se ti je z njim prijetno pogovarjati. Prav tako bodi pazljiva tudi v primeru, če se odločiš z njim v prihodnosti spoznati v živo - izberi čas podnevi in na javnem kraju, pred tem povej osebam, ki jim zaupaš, kam greš in s kom idr. Več o tem si lahko prebereš na tej povezavi.
Lepo te pozdravljam
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)