Lepo pozdravljeni.
Torej, moja bivša najboljša prijateljica se je ob koncu tega polskega leta preselila v en kraj pribljižno 30 min vožnje stran od tam kjer živim js. Izgubila sva bolj ali manj ves kontakt, saj sva se malo pred njeno selitvijo skregala. Se pravi, si ne piševa več, ne pogovarjava po telefonu... in se pravi je glede sledeče zadeve ne morem uprašati.
No zdej pa na stvar ki me teži. Ona je letos, na začetku poletnih počitnic (ko se je preselila) dobila novega fanta... In itak, to ni moja stvar, fajn za njo itd. vse se mi je zdelo kul in to, ampak vidim da objavlja slike z njim na instagramu. Na začetku sm biu uno, ja zgleda mal starejši, vrjetno 16, 17let (midva z to prijateljico sma oba 14). Ko ga je začela objavlat se nikoli ni vidu njegov obraz, zato sm tut mislu da je okoli 16, ker so vsi njeni fanti do zdej bli tam okrog.
Učeraj pa je objavla sliko z njim in prvič da se mu je vidu obraz. In js prisežem da je ta njen fant zgledu čez 20. Ma polno brado. Nima več teh nekih mehkih otroških potez na obrazu nič. Zgleda čez dvajset. Js in moji prijatli mamo skor usi neke brate ko so čez 18, in noben ne zgleda niti pol tok star kot on.
Sem tudi 100% da imata spolne odnose. Moja prijateljica jih je že imela s svojim bivšim fantom, in no to je biu tudi razlog da sma se skregala. Pač a ni kao ilegalno met spolne odnose do 15 leta al neki takega? Pa z starejšo isebo?
Ful me nekak skrbi za njo, pa ne vam če lahk karkoli nardim. Nej povem svojim staršem? Njenim? A nej povem šolski svetovalni službi? mislim, sej ona tk ni več na naši šoli ampak vseeno...
Ne vem njegove prave starosti in ne vem kk naj izvem. Ne morem je kr uprašat ker mi itak nebi povedla. Razmišlam da mogoče pa je vseeno samo 16 pa samo zgleda starjši?
Res pojma nimam kaj naj nardim... Naj sploh naredim kaj al to sploh ni moja stvar pa naj zadevo pustim na miru?
Hvala za vašo pomoč.
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, prijatel,
pišeš, da te zelo skrbi za svojo prijateljico, ki se dobiva s fantom, ki deluje veliko starejši od nje. Ker sta se s prijateljico pred njeno selitvijo skregala, ugotavljaš, da se trenutno z njo težje pogovoriš. Verjamem, da se lahko počutiš nemočnega, ko opazuješ njene objave, ne moreš pa vplivati na njeno vedenje. Mislim, da sva se midva o tej temi že pogovarjala, in v kolikor si se sedaj ponovno oglasil, sem vesela, da si spet poiskal pomoč pri nas. Če pa si pomoč pri nas poiskal prvič, pa sem prav tako vesela, da si se odločil za to. Upam, da bova skupaj prišla do smiselne rešitve.
Žal mi je, da sta se s prijateljico oddaljila. Prepričana sem, da je bilo obema težko, tebi pa še posebej zato, ker si ji želel pomagati, da ne bi storila stvari, za katere bi ji bilo pozneje žal. Na odločitve drugih oseb na žalost ne moremo vplivati, ne glede na to, kako napačne se nam lahko zdijo, saj vsak sprejema odločitve svobodno in tako, kot misli, da je zanj dobro – kar ni nujno res. Spolni odnosi s starejšo osebo so res kaznivi, v kolikor je mladoletna oseba mlajša od 15 let. Ker pa točne starosti fanta ne poznaš, je po videzu težko sklepati, koliko je fant z Instagrama star v resnici. Glede na stvari, ki si jih opisal, ti verjamem, da je starejši od vas. Edini način, ki ga trenutno vidim, da to izveš, je ta, da se pogovoriš s prijateljico. Če ti vajin odnos veliko pomeni, ponovno vzpostavi stik z njo. Pri tem pazi, da ne boš že na začetku do njenih odločitev obsojajoč, saj jo lahko to odvrne od nadaljevanja pogovora. Prvi korak pri obnavljanju vajinega prijateljstva je začetek vsakodnevnega pogovora in ko si boš pridobil njeno zaupanje nazaj, se bo lažje z njo pogovoriti tudi o težkih temah.
Na tej točki se mi ne zdi smiselno, da o svojih predvidevanjih obveščaš njene starše, saj menim, da bo to imelo obraten učinek. Odnos s prijateljico boš težko zakrpal, prijateljica pa bo s svojim početjem najverjetneje nadaljevala, v kolikor njeni starši nimajo veliko nadzora nad njo. Če pa slike objavlja na Instagramu, obstaja tudi verjetnost, da so starši za fanta že izvedeli preko drugih ljudi ali sami. Seveda pa spodbujam, da se obrneš na svoje starše ali na druge osebe, ki jim zaupaš in čutiš, da se z njimi lahko pogovoriš o tej temi ter vprašaš, kaj si mislijo in kaj bi bilo pametno storiti. Tudi če ti ne ponudijo točne rešitve, bo tebi lažje vsaj zaradi občutka, da si skušal storiti, kar je bilo v tvoji moči.
Zelo pohvalno je, da si tako skrben prijatelj in ji poskušaš pomagati. Vendar je trenutna najboljša rešitev ta, da skušaš zgladiti odnos s prijateljico. Upam, da bo sčasoma uspela uvideti tvojo skrb.
Dobrodošel si, da se ponovno oglasiš in sporočiš, kako situacija napreduje.
Lep začetek tedna,
Jasna Verčko, mag. psihologije
• m
m
V uredništvu smo tvoje vprašanje prestavili v samostojno temo. Najdeš ga lahko tukaj.