Pozdravljeni!
Imam fanta, s katerim sva skupaj 11 mesecev. V zvezi nama gre res dobro, skozi vse prepire sva šla dobro, in sva jih uspešno "pozabila". Ker pa nama v zvezi z najinimi starši ni postlano z rožicami, sva med počitnicami imela bolj kot ne zvezo na daljavo. Videla sva se le dvakrat, drugače sva v šoli sošolca in sva se videvala vsak dan. Ni skrivnost, da sva med počitnicami naredila, korak nazaj odnosu, ker ni bilo vedno možnosti za sporočila, klice, zmenke ... Se mi je pa zdelo, da sem se v odnosu trudila dosti bolj kot on. Ko sva bila skupaj, je bilo vse v redu, ko pa se nisva videvala, sem se pa bila edina, ki je dala pobudo predvsem za klice, ... in velikokrat je iskal izgovore, ni imel časa,... In velikokrat je bil izgovor njegova družina, včasih se mi zdi, da je bolj pomembna od mene. In ker nočem pritiskati nanj, ga imeti preveč rada, da bi se začel nelagodno počutiti, me zanima kaj naj naredim. Zdaj ko bova več skupaj, bo boljše, vem da bo, samo vseeno bi prosila za nasvet, kaj naredim, da ga ne bi imela preveč rada, da bi bilo obema boljše. Hvala.
• Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš torej, da imaš fanta, s katerim se sicer dobro razumeta, vendar sta se med počitnicami malo oddaljila. Poleg tega imaš občutek, da se je med počitnicami za vajino zvezo trudil manj kot ti. Ker sta še bolj na začetku vajine zveze lahko razumem, da te to skrbi.
Omenila si, da vama v zvezi z vajini starši ni postlano z rožicami… Kako naj si to razlagam? So vajini starši strogi in vama ne »pustijo« imeti fanta/punce ali kako drugače? Glede na tvojo zapisano starost 15 let, sta res še precej mlada, zato ni nič kaj nenavadnega, da so do vaju zaščitniški. Verjamem pa, da vaju to ovira pri razvijanju vajine zveze in je lahko marsikdaj precej frustrirajoče.
Zdi se ti, da si se tekom poletja predvsem ti najbolj trudila vzdrževati stik s fantom. S tem ni povsem nič narobe, saj si mu preko tega izkazovala, da ti je prijetno v njegovi družbi, da ga pogrešaš, ga želiš slišati in videti. Glede tvojega občutka, da ti on tega ni vračal: si mu to kdaj zaupala in povedala svoje skrbi? Preko pogovora lahko namreč iz prve roke izvedeš, če so tvoje skrbi upravičene ali ne.
Omenila si tudi, da se ti zdi, da mu je družina bolj pomembna kot ti. Glede na to, da sta še mladostnika in se šele razvijata v odrasla samostojna človeka, je normalno, da je družina tvojemu fantu zelo pomembna, kar pa seveda ne pomeni, da mu ti nisi. Bi ti pa še enkrat svetovala, da mu svoje občutke zaupaš in se z njim pogovoriš.
Sprašuješ po nasvetu, kako ga ne imeti preveč rada… Žal zelo težko vplivamo na to, koliko imamo nekoga radi. Normalno je, da dlje kot traja vajina zveza, močnejši so tvoji občutki do njega. Prav se mi zdi, da mu znaš to pokazati, je pa dobro vedeti, da ljudje izkazujemo ljubezen na različne načine, eni preko besednih sporočil, drugi preko dejanj, fizičnega stika… Mogoče njegov način ni isti kot tvoj, ga še išče ali pa ne ve točno, kako ohranjati zvezo na daljavo. V vsakem primeru upam, da se bosta naslednji teden s pričetkom šole zopet bolj zbližala in preživela več časa skupaj.
Želim ti vse dobro, če pa te še kaj zanima, pa nam piši.
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (un)