Mene zanima ali je problem v meni ali drugih stara sem 16 let in se kr nimam fanta do zdaj sem mela fante ki sm si z njimi pisala pa sma npr. Nekaj Mela par tednov pol mije pa rekel da ni toto in me pusto .
Rada bi imela nekoga ko ga lahko objamem in mu zaupam stvari in vem da me nebi prizadel.
do zdaj sem bila vedno prizadeta se jokala za njimi in mi prosim povejte ali morem glede sebe kaj spremenit al kaj nem
Uredništvo
Nina Govc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si zelo želiš imeti fanta oziroma osebo, ob kateri bi se lahko počutila varno, ji zaupala in jo objela. Do sedaj si že imela nekaj izkušenj s fanti, vendar se iz teh odnosov ni razvilo nič trajnega, kar te je močno prizadelo in pustilo v solzah. Zaradi teh izkušenj se zdaj sprašuješ, ali je težava v tebi oziroma ali bi morala pri sebi kaj spremeniti.
Pomembno je, da se zavedaš, da so tvoji občutki popolnoma normalni. Veliko mladostnikov in mladostnic tvoje starosti se sprašuje zelo podobne stvari ("Ali je z mano kaj narobe? Zakaj še nimam fanta/punce? Zakaj me to tako boli?"). Obdobje mladostništva je čas velikih sprememb, in sicer čustvenih, telesnih ter socialnih. Ljudje se v tem obdobju iščejo, ugotavljajo kdo so, kaj si želijo, komu lahko zaupajo, raziskujejo odnose, simpatije, zaljubljenost in ob tem tudi doživljajo razočaranja. Vse to je del odraščanja, čeprav je včasih zelo boleče.
Popolnoma razumljivo je, da si želiš nekoga, ki bi te objel, te poslušal in ti stal ob strani. Vsi ljudje imamo potrebo po bližini, pripadnosti in sprejetosti. To ne pomeni, da si šibka, ampak le to, da si človek. Dobro pa je, da veš, da tvoja vrednost ni odvisna od tega, ali imaš fanta ali ne. Nisi manj vredna zato, ker so se nekateri fantje umaknili.
Zelo pomembno je, da se zavedaš, da ni problem v tebi. To, da se je nekdo odločil oditi, največkrat pove več o njem, o njegovih občutkih, zrelosti ali trenutnem življenjskem obdobju, ne pa o tvoji vrednosti. V mladostništvu odnosi pogosto ne trajajo dolgo, ker se mladi še učijo, kaj sploh pomeni biti v odnosu, kako skrbeti za drugega in zase.
Ti si veliko več kot le nekdo, ki si želi fanta. Si oseba s svojimi interesi, čustvi, talenti, humorjem, razmišljanjem in sanjami. Imaš svojo osebnost, prijatelje, mnenja, stvari, ki te veselijo in te delajo edinstveno. In prav to je tisto, kar bo nekoč prava oseba videla in imela rada ter ne samo tvoj videz ali dejstvo, da si ji všeč.
Zelo pomembno je tudi, da se zaradi drugih ne spreminjaš. Ne rabiš biti drugačna, boljša ali nekaj več, da bi bila vredna ljubezni. Ljudje, ki te bodo imeli resnično radi, te bodo sprejeli takšno, kot si. In verjemi, ko boš spoznala osebo, ob kateri se ne boš potrebovala skrivati ali igrati druge vloge, bo to odnos, v katerem se boš počutila varno ter sprejeto.
Dobro je tudi, da se zavedaš, da v svojem življenju nisi sama. Vedno se lahko zaneseš na prijatelje, družino in druge osebe, ki jim zaupaš ter ti stojijo ob strani. Občutek sprejetosti, bližine in varnosti, ki si ga želiš, ne prihaja le iz romantičnih odnosov, ampak tudi iz prijateljstev, preko iskrenih pogovorov, smeha, podpore ter občutka, da nekomu nekaj pomeniš. Prav ti odnosi nas pogosto spremljajo skozi celotno življenje in nam dajejo moč tudi v težjih trenutkih.
Bodi ponosna nase in ostani zvesta sebi. Ne spreminjaj se zato, da bi ugajala drugim. Prava bližina pride takrat, ko si lahko to, kar si.
Če boš še kdaj čutila potrebo po pogovoru ali podpori, si dobrodošla, da se ponovno obrneš name.
Želim ti vse dobro in te toplo pozdravljam.
Nina Govc, dipl. psih. (un)