Živijo, oktobra začnem s 1 letinokm faksa v ljubljani. Srednjo šolo sem obiskovala v bližnjem kraju zato nisem hodila v ljublajno. Na faks bom najbrž hodila z avtonusom, razen če bo kateri avto doma prost bom vzela njihovega ampak me je strah se pelajt v ljublajno vem da ni nic takega ampak se mi zdi zelo stresno, velik stres se mi zdi tudi parkiranje. Nisem se še velikokrat vozila s trolo in nasploh ne poznam ljubljane zato me to spravlja v velik stres. Nevem kako bo potekal faks skrbi me da mi bo grozno... Pozanm eno, ki gre na isti faks amapk me skrbi da nebom našla nikogar drugega. Zato me kadar koli pomislim na faks stisne in me je res skrbi in nevem kaj naj naredim da mi bo lažje.                                           Že vnaprej se vam zahvaljujem za odogovr.
• Uredništvo
Nina Šajt Duh

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš nam glede svojih skrbi vezanih na začetek študija v Ljubljani. Če povzamem, te skrbi kako bo na fakulteti na splošno, kako boš lahko obvladala javni prevoz v Ljubljani in se soočila z iskanjem parkirnega mesta, v kolikor boš v Ljubljano odšla z avtom. Nenazadnje navajaš tudi skrbi povezane s sklepanjem novih prijateljstev.
Strahovi, ki jih opisuješ niso prisotni le pri tebi. Z njimi se srečuje (in se je srečal) marsikateri drug študent. Nenazadnje gre za veliko spremembo okolja in so takšne skrbi povsem normalne. Verjamem pa, da je takšen pogosto prisoten strah, skrb in "stiskanje" lahko zelo obremenjujoče. Pri raziskovanju načinov za zmanjševanje te stiske ti želim pomagati, zato bi s tabo raziskala nekaj vprašanj, ki naju lahko pri tem vodijo. Vabim te, da mi na njih odgovoriš - tako bova lažje iskali pot naprej.
Včasih nam lahko pomaga to, da premislimo o tem kaj točno nas glede nečesa skrbi. Torej - česa te je na primer strah pri obvladovanju javnega potniškega prometa v Ljubljani? In kaj ob misli na vožnjo in parkiranje v Ljubljani? Kakšna je verjetnost, da se situacije, ki te jih je strah dejansko zgodijo? Pri tem si lahko pomagaš  z analizo misli, ki je opisana na tem linku, najdeš pa tudi nekaj informacij o miselnih pasteh v katere se lahko ljudje ujamemo, ko nas skrbi glede prihodnosti.
Svoje misli in skrbi lahko poskušaš nekoliko umiriti tudi z različnimi tehnikami sproščanja in prizemljitve, nekaj jih najdeš na tem linku
Premisliš lahko tudi, ali si se o svojih skrbeh s kom že pogovorila. Včasih nam je lahko po pogovoru z nekom, ki mu zaupamo, veliko lažje. V kolikor se še nisi - meniš, da je to nekaj, kar bi želela storiti? S kom se bi lahko v tem primeru pogovorila?
Upam, da sem ti uspela predati kakšno koristno informacijo. Če želiš in to potrebuješ, te vabim, da mi odgovoriš na zastavljena vprašanja ali napišeš na kateri del sporočila bi se želela bolj osredotočiti. V vsakem primeru pa ti želim obilo poguma in tudi veselja ob začetku tega dela tvoje življenjske poti. :)
Lepo te pozdravljam,
Nina Šajt Duh, dipl. psihologinja (UN)
• Bl
BlažM
Prijazen pozdrav,
(tudi sam letos po dolgih letih začnem s študijem, GRIN). Praktičen nasvet za takšne strahove je precej preprost - poskusi; nihče drug ne more zate bolje predvideti kako bo šlo, kot ti sama. In ko enkrat razumeš, da poskusiti ne pomeni, da mora vse perfektno uspeti, ampak se učiš nekaj novega, je laže poskusiti ponovno. In ko prvič vse ne rata tako, kot smo si zamislili, poskusi ponovno, tokrat z malo več izkušnjami in bolj natančnimi pripravami na problematične dele. Nobeden od nas, ki se začne z nečim na novo ukvarjati, v tem ni kar enostavno ... dober.
Poskusi se peljati že zdaj, preden se študij začne, z avtomobilom v Ljubljano do fakultete in parkirati kje blizu v miru. Pa kakšen dan z avtobusom - pred dnevi sem po dolgem čas sam spet šel in se splača videti v praksi, kje dejansko so postaje, kako je s plačevanjem in podobne malenkosti. Sploh v teh dneh, ki še niso natrpani s spoznavanjem dela in ljudi na fakulteti. Lahko pokukaš tudi malo na fakulteto, običajno so ljudje tam precej prijazni.
Kot je bilo zapisano, je strah pred neznanim normalna stvari. To pa ne pomeni, da pri tem ne moreš narediti nič. Običajno se s tem več ukvarja pri kakšnih bolj "ekstremnih" športih, pridejo pa spoznanja prav tudi v splošnem življenju. Obstaja kar nekaj knjih in materiala na temo obvladovanja strahu [Fear Management]. V osnovi je ideja ta, da analiziraš česa te je v resnici strah. Recimo prevoz do fakultete in parkiranje:
- Ali me je strah peljati se z avtomobilom na splošno? NE
- Ali me je strah peljati se z avtomobilom po domačem kraju? NE
- Ali me je strah peljati se z avtomobilom v večji, manj znani kraj? DA
- Ali me je strah večje gneče na cestah...
Na ta način prideš do "komponente" strahu, s katero nimaš veliko izkušenj. In veliko lažje je vaditi posamezno komponento, kot pa se znajti pred ogromno nalogo, kjer niti ne veš, kako začeti in samo otrpneš.
Veliko radovednosti in drobnega veselja ti želim pri raziskovanju življenja,
Blaž
• Bl
Bla bla
Živijo, najprej se res zahvaljujem za odgovor. Nevem mogoče me pri javnjem prometu najbolj skrbi, da nebom našla prave trole ali avtobusa in se peljala narobe (vem da to ni konec sveta). Pri vožnji v Ljubljano pa me skrbi, da se nebom mogla znajti v kateri od situacij, saj je veliko prometa... pri parkiranju pa pač nisem njaboljša, vedno vsi rečejo ja sej nekam ga boš že dala in ponavadi se vedno najde kakšno mesto amapk se mi je pa že zgodilo da ga nisem mogla najti in sama Ljubljane ne pozanm tako dobro, da vem kje so parkirišča in to me skrbi vedno, ko kam peljem če bom lahko parkirala. Vem, da so možnosti, da se to zgodi majhne amapk so možne in vem, da se preveč sekriam zato ampak včasih si težko pomagam. Prav tako bom v oktobru v Ljublajni začela hoditi na ure kitare, ki sem jih prej obiskovala v domačem kraju zdaj pa se je učitelj tudi preselil in se je ubistvu izšlo, da bom lahko k njemu hodila v Ljubljano, amapk me skrbi, da nebom znala priti do tja oz. vem da bom hitro našla ampak sem vseeno malo pod stresom zaradi tega prav tako pa me skrbi da bom mogla kitaro nosti od doma in čez celo ljubljano, kar pa je zelo smotan, da jo nosiš , ker na avtobusih ni veliko prostora...  Sem pa to vse povedala tudi že mami in smo se zmenili, da bomo šli skupaj pogledat za kar sem zelo vesela. Vem pa tudi, da se bo nakoncu vse uredu amapk ja trenutno se počutim slabo in pod stresom. Zahvaljujem se vam za odgovore in povezave do člankov.