Živjo,
že odkar se pomnim delam fake scenarije v glavi. Nikoli ne ni motilo do zdaj. Zdaj mi gre na živce saj vedno ob vsaki situaciji si naredim scenarij ali je to za oceno ali za prepir ali pa da bom spoznala fanta . Scenariji ki jih delam v glavi se nikoli ne uresničijo . Kako naj se jih znebimo?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala za opis težave, s katero se soočaš. Če te prav razumem, te obremenjuje, da si za različne situacije v glavi ustvariš svoj potek dogodkov. Mi lahko morda zaupaš kaj več o scenarijih, ki si jih ustvariš? Zelo pogumno je, da si poiskala pomoč. Si se morda o svoji težavi že pogovarjala s prijateljico ali katero izmed bližnjih oseb? Pomembno je, da se zavedaš, da so tvoji možni scenariji zgolj možnosti, ki pa niso nujno resnični. So povsem običajni in normalni in vsakdo izmed nas se je že srečal z njimi. Razumem, da so lahko zate neprijetni in moteči. Predlagala bi ti, da pričneš z zapisovanjem svojih misli in občutkov.
Pri premagovanju težave si lahko pomagaš z različnimi tehnikami. Morda so ti lahko v pomoč tehnike preusmerjanja misli: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/. Morda lahko poskusiš tudi s tem, da si v dnevu določiš čas, ki bo namenjen skrbem oz. namišljenim scenarijem. Na primer opredeliš časovni okvir med 17.00 in 17.30. Če opaziš, da se ti pojavljajo miselni scenariji tekom dneva, si reci: »Aha, pojavil se je miselni scenarij. Z njim se bom ukvarjala v »uradnih urah (npr. ob 17.00).« Nato misel spusti dalje, lahko jo tudi zapišeš, če meniš, da ti bo tako lažje. V izbranem času se posveti vsem miselnim scenarijem, ki so se ti pojavili tekom dneva (išči argumente, načrtuj, kako bi jih rešila). Po tem času se razvajaj s prijetno aktivnostjo.
Morda ti bo v pomoč tudi katera izmed tehnik sproščanja, ki so opisane v spodnjem članku: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/panicni-napad/. Na naslednji povezavi najdeš še nekaj koristih informacij, ki so ti lahko v pomoč pri spoprijemanju z miselnimi scenariji: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/soocanje-z-anksioznostjo/. Predlagam, da poskusiš s kakšno izmed opisanih tehnik. Vsak izmed nas je edinstven, zato nam tudi pomagajo različne tehnike.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo pomagal pri tvoji težavi. Pomembno je, da poskrbiš zase. Prijateljski odnosi, dovolj spanca, gibanje, ustrezna hrana in ukvarjanje z aktivnostmi, ki te veselijo in sprostijo, lahko pomembno doprinesejo k izboljšanju tvojega počutja.
Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako napreduješ. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Srečno!
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
Ja
Jaz
Pozdravljeni,
moji scenariji so bolj nerealni. Nevem kako bi jih lahko najlažje razložila a gre kot nekak film v moji glavi. Zamišljam si dobesedno vse kot sem že prej omenila od sporov do simpatij. Če pa bi šla bolj v podrobnosti je naprimer to kako bom šla jutri v šolo in se pogovarjala z mojo simpatijo. To je seveda nerealen scenarij saj jaz tega ne bi nikoli naredila a v moji glavi bi. To me moti predvsem zato ker me spravi v slabo voljo in mi gre na živce, saj za dobesedno vsako minimalno situacijo naredim scenarij si v glavi. Res nevem kako odnehati saj me ločuje od realnosti. Nikoli nisem pri nečem kar delam ker sanjam o stvareh ki vem da so nerealne. Sporočim vam tudi če tehnike ki ste mi jih priložili pomagajo.
Hvala vam tudi za vaš trud in odgovor.
Lep pozdrav
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila. Povsem razumljivo je, da so izmišljeni scenariji zate neprijetni, saj odvračajo tvojo pozornost od vsakodnevnih dogodkov v tvojem življenju. Vedi, da so takšni scenariji povsem običajni in normalni. Večina izmed nas se srečuje z njimi. Seveda pa, če se pojavljajo v preveliki meri, postanejo lahko moteči in sprožajo različna negativna čustva. Iz opisa lahko razberem, da se tvoji scenariji navezujejo na dogodke in osebe s katerimi se vsakodnevno srečuješ in so morda povezani tudi s tvojimi željami, vendar so zaradi pogostosti pojavljanja zate obremenjujoči.
Si morda že poskusila s tem, da bi svoje misli, občutke in čustva tudi zapisala? Morda ti pri tem lahko pomaga tudi čuječnost (angl. mindfulness). Gre za sprejemanje svojih misli, čustev in telesnih občutkov; torej vsega, kar doživljaš. Bistvo je v tem, da sprejmeš svoje lastnosti ne glede na to, kakšne so. Pri tem ti pomaga osredotočenost na tukaj in sedaj. Več o čuječnosti si lahko prebereš na povezavi. Ena izmed tehnik čuječnosti so miselne afirmacije, ki te postopoma pripeljejo znova v sedanji trenutek. Gre za krajše, vzpodbudne stavke, ki si jih v mislih ali na glas lahko ponavljaš tekom celega dneva (npr. Verjamem vase in v to, kar sem sposobna narediti., Zaupam svojim odločitvam.). Morda lahko poskusiš tudi z vajo čuječnosti, ki je dostopna v naslednjem posnetku.
Želim ti, da bi situacijo čim bolje razrešila. Hvaležna bom, če se še kaj oglasiš.
Vse dobro.
Urška Žerak, mag. psihologije