Zdravo, vem da če narediš resen poskus samomora potem pride policija to raziskovat, če ti je slučajno kdo podtaknil.. kaj če so v poskusu samomora tudi droge in če bi ugotovili kdo je tej osebi droge prodal in je ta oseba mladoletna. Kaj se bi potem zgodilo s to mladoletno osebo?(17 let)
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljen/a.
Hvala, da si se obrnil/a na nas in nam postavil/a to vprašanje. Najprej bi te prosila, če mi lahko pomagaš razumeti situacijo: zanima te, kaj bi se zgodilo z mladoletno osebo po poskusu samomora, ki ga je poskusila narediti pod vplivom substanc, le-te pa je dobila od nekoga drugega? A mi lahko poveš, če gre zate ali za kakšnega prijatelja? Poskus samomora je namreč vedno izraz stiske in mi smo zato tu, da pomagamo oz. mladoletnike usmerimo na pravi naslov. Lepo bi te prosila, če nam več poveš o tem, da poskušamo pomagati po najboljših močeh. Vedi, da ti ali tvoj prijatelj/ica v tej stiski nista sama.
Spodaj ti bom napisala, kam se mladoletne osebe lahko zatečejo v primeru samomorilnosti, še prej pa ti bom odgovorila na vprašanje: mladoletno osebo se odpelje v bolnišnico ali na psihiatrijo, odvisno pod kakšnim vplivom je in ali se zaveda svojega dejanja, koliko je sposobna razmišljati in koliko se zaveda sama sebe. Tam jo pregledajo strokovnjaki, ki nadalje določijo potek obravnave, to pomeni, da poiščejo najboljše rešitve za stisko mladostnika. Če je prisotna tudi policija, lahko razišče okoliščine oz. ozadje, vseeno pa je najpomembnejše, da se mladoletni osebi čimprej nudi podporo, ki jo potrebuje.
Pred poskusom samomora mladostnike vedno spodbujamo, da uporabijo telefonske linije (kjer lahko vsak ostane anonimen), da se v stiski z nekom najprej pogovorijo. Na voljo so tri: TOM telefon (116 111, na voljo vsak dan med 12h in 20h), Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsak dan med 19h in 7h zjutraj) in pa Samarijan (116 123, 24 ur na dan).
Svetovala bi tudi obisk pri psihologu, torej da bi mladostnik stopil/a v stik s strokovnjakom, da bi mu/ji v tej stiski in bolečini stal ob strani. Seveda pa te toplo spodbujam, da se nam še oglasiš in malo več poveš o tem, kaj se dogaja.
Želim ti vse dobro.
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije
• Ar
Army
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.