Pozdravljeni,
Zanima me kako naj se motiviram do učenja in se osredotočim na šolo. Ker pred kratkim je moja najljubša kpop skupina napovedala da bodo šli v vojsko(BTS) zaradi tega se ne morem osredotocit in postajam odvisna od telefona.
Hvala za odgovor
• Lu
Lucy
Hej,
jaz se najlazje motiviram tako, da se za vsako dobro oceno nagradim. Najveckrat si kupim kavo, najljubso hrano ali kaksno malenkost, kaj ti pac najbolj ustreza.
Upam, da ti je to pomagalo
Lp Lucy :)
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš da težko usmeriš in vzdržuješ pozornost na učenju zaradi dogodka, ki se odvija v svetu in je zate na nek način pomemben.
Usmeriti pozornost na določeno aktivnost ponavadi ni težko, težje je pozornost vzdrževati. Da postane vzdrževanje in osredotočanje na aktivnost lažje se je potrebno spomniti zakaj to aktivnost opravljamo. V tvojem primeru učenje in delo za šolo. Pomisli zakaj se učiš. Učiš se ker se trenutno moraš seveda ampak pomisli globje. Kako ti bo učenje zdaj, v tem trenutku pomagalo v prihodnosti? Če se zdaj učiš imaš večje možnosti za dobro oceno v šoli, ta dobra ocena ti bo pomagala priti na šolo, ki jo boš izbrala v prihodnosti, šola pa ti bo pomagala priti do želene izobrazbe ter nenazadnje poklica, ki si ga boš izbrala. Zakaj je učenje še pomembno, ker s tem razvijaš svoje možgane, ustvarjajo se nove nevronske povezave, krepi se spomin, sposobnost načrtovanja in izvedbe, vzdrževanja pozornosti, povezovanja, fina motorika (če pri učenju delaš zapiske), krepi se delovna naravnanost, vztrajanje in med drugim preko učenja spoznavaš tudi sebe, kaj vse zmoreš, kako si vztrajna, kako iščeš rešitve itd. Vse te stvari ti bodo v prihodnosti prišle zelo prav. To je bilo nekaj o smislu učenja.
Kaj je še pomembno? Dobro je, da si snov razdeliš na manjše dele. Če veš da moraš najprej predelati manjši del snovi je učenje lažje kot če vidiš celo poglavje snovi. In ob vsakem delu snovi, ki jo predelaš se krepi občutek da zmoreš, motivacija se dvigne in učenje najprej je lažje. Pomembno je, da si med učenjem vzameš odmore. V času odmora si vzemi čas za krajše gibanje. Lahko je to preteg ali sprehod, odvisno kako dolg je odmor. Ne pozabi na pitje in kakšen zdrav prigrizek. Možgani v času učenja porabijo velliko energije.  Seveda tudi nagrade po končani aktivnosti so dobrodošle, če ti pomagajo na poti do cilja. In nenazadnje je pomembno da ločiš med časom za učenje in časom za druge dejavnosti. Če te telefon pri učenju ovira, ga pospravi tako da ga ne vidiš ali pa ga izklopi. Poskusi biti le ti in knjige. Ko bo odmor ali konec učenja pa si dovoli razmišljati o vseh drugih stvareh.
Stvari v svetu se nas dotikajo na različnih nivojih ampak kaj je najbolj pomembno je zavedanje, da na večino stvari v zunanjem svetu ne moremo vplivati. Tudi če temu posvetimo ves svoj čas. In ga tako po drugi strani zapravimo namesto da bi počeli kaj zase trenutno bolj koristnega. Zavedaj se tega svojega vpliva. Čas in pozornost posveti stvarem na katere lahko imaš vpliv in je zaradi tega tvoje življenje še boljše. Drugi stvari se bodo odvile same od sebe ;)
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije