Pozdravljeni.
Pred enim letom sem bila na birmanskem vikendu. Tam je bil en animator, ki je tri leta stareši od mene. ob njem mi je bilo vedno lepo. Tako sem ga na koncu vikenda vprašala za telefonsko št, sa takrat še nisem imela družabnih omrežij. in on mi jo je dal. Veliko sva si pisala, vsaj na začetku. tudi veliko sem mu zaupala in on mi je pomagal pri vseh mojih problemih.
POtem sem si naložila snpchat in sem ga tam dodala. Takrat sem mu napisala, če bi šel zmano na neko raztavo eksotičnih živali in me je prvič zavrnil. njegov razlog je bil, da mora neko haljo in očala odnestisestri. sploh ni vprašal kda. ni si vzel niti malo časa.
Tudi tam sva si malo pisala. On pa je bil zelo veren in mi je skoraj ves čas govoril o veri. To mi e šlo na žilce in sva se zaradi tega skregala. on me je blokal. Potem sem mu pisala na sporočila in sem se mu opravičila. on pa mi je odgovoril: dovolj, rajši se druži s svojimi prijatelji kakor da meni pišeš. Če pa boš kda imela frko v življenju mi pa napiši in ti bom probal poiskat kakšen odlomk iz svetega pisma. Potem sem mu napisala če se laka enkrat dobiva v Lj, ker sem rabila dolgo čakat na vlak pa me je zavrnil s tem, da res nima asa. v zameno mi j ponudil videoklic. no in sva se nekako dogovarjala čeprav še vedno se nisva slišal. In zdaj za praznike sem mu voščila vesel božič in novo leto in mi je odgovoril. takrat sem se strla. že pri maši sem imela solzne oči, ker me je vse spominjalo nanj.
No potem pa sem šla po facebooku iskat nekaj o enem znancu iz tistega kraja ko je nik. In sem našla fotko od nika. takrat mi e počilo srce. zjokala sem se. on mi je res veliko pomenil, jaz pa njemu ne. On je bil moja ljubezen, ki jo najdlje časa ne morem pozabiti. samo vse to sem čutila jaz. on tega ni čutil. zanj sem bila najverjetneje navadna oseba z ogromno poblemi. zanj sem bila nič. on pa e bil meni vse.
Takrat sem se zavedala, da ga nisem dovolj cenila. začela sem se zavedati, da uodoviš kaj vse si imel, ko to izgubiš. in ko to izgubiš je prepozno da to povrneš. Opravičila ni sprejel. Hvaležna sem mu za vse, čeprav je moje srce zlomleno on pa tega neve. Nimam poguma, da bi mu dobeedno povedala koliko mi je pomenil.
N eglede na vse, si želim, da je srečn. Želim mu le najboljše. Rada bi, da ga vidim srečnega pa če moram zato iti jaz ven iz njegovega življena. rada bi, da ve koliko mi pomeni. pa tega nikoli ne bo zvedel, saj nimam poguma da mu priznam čustva.
Prosim, povejte mi kaj naredim, da bi obnovila najino "prijateljstvo". Ali pa kako ga naj končno pozabim. KAj na sploh naredim. Kaj ploh še lahko naredim???
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Hvala, da si delila svojo zgodbo z mano, predstavljam si, da je celotna situacija zate zelo čustveno naporna. Praviš torej, da ti je na birmanskem vikendu zelo postal všeč en izmed animatorjev, s katerim sta kasneje tudi ohranila stik. Tvoja čustva so se začela poglabljati in si se želela z njim srečati v živo, vendar on ni kazal enakega interesa. Mogoče si dobila občutek, kot da bi mu stik s tabo bil odveč ali se motim? Dobila sem občutek, da te je njegovo vedenje zelo prizadelo, še najbolj pa se je stopnjevalo v času praznikov - je tako? Želiš obnoviti vajino prijateljstvo ali pa vsaj priti na točko, kjer boš nekatere stvari razčistila sama pri sebi. Upam, da ti bo ta odgovor vsaj malo pomagal.
Zdi se, da si v tem odnosu veliko dajala, vendar ti on ni vračal enake mere pozornosti in naklonjenosti. Ali sta se kdaj pogovarjala o svojih čustvih? Ali ti je kdaj namigoval, da si tudi ti njemu všeč in da čuti podobno kot ti? Iz tvojega zapisa sem dobila občutek, da je dajal veliko signalov, da si žal ne želi vzpostaviti globljega odnosa s tabo. Popolnoma razumem, da je to težko sprejeti, vendar njegova dejanja, kot je poudarjanje vere kot edine teme pogovora in zavrnitve, ko si ga povabila na druženje, kažejo, da odnos ni bil obojestransko enako pomemben.
Pomembno je, da v življenju gradiš odnose z ljudmi, ki te bodo znali ceniti in spoštovati takšno, kot si. Iz odnosov, kjer ni spoštovanja in enakovredne naklonjenosti, se lahko veliko naučiš. Predvsem to, kje postaviti mejo. S tem mislim to, da se naučiš, do katere meje se lahko prilagajaš, spreminjaš svoje vedenje in se opravičuješ za stvari, ki niso nujno tvoja krivda. Sama si prepoznala, da te ni zares cenil, kar je najpomembnejša stvar, ko gradimo nove odnose. Ta odnos ti je začel povzročati več bolečine kot veselja, kar nakazuje, da ta odnos ni zdrav in da je čas, da sama sebi postaviš mejo in se poskušaš odmakniti iz tega odnosa ali nekaj spremeniti. Trenutno je popolnoma normalno, da čutiš raznolika čustva (lahko čutiš jezo, žalost, razočaranje ali katerokoli drugi čustvo)
Če bi rada ohranila vajin odnos na prijateljski ravni, je pomembno, da se iskreno pogovorita o situacijah, ki so se vama zgodile (prepiri, zavrnitve, tvoja prizadetost). Odnos bosta lahko obnovila, če bosta lahko vzpostavila iskren odnos brez velikih pomembnih skrivnosti. K temu pogovoru lahko pristopiš tako, da mu napišeš, da bi se rada pogovorila, saj bi rada razčistila nekatere zadeve. Če čutiš, da mu želiš priznati svoja čustva in povedati, koliko ti je pomenil, to lahko storiš. Če pa ti je lažje, da čustva obdržiš zase, je tudi to povsem v redu. Pomembno je, da ravnaš v skladu s tem, kaj bo tebi prineslo zadovoljstvo in olajšanje.
Če se pa odločiš, da odnosa ne želiš popravljati in bi rada svoja čustva vseeno izrazila, lahko napišeš pismo, ki ti ga ni treba nikoli poslati. Lahko si predstavljaš, da je on prejemnik, in v to pismo zapišeš vse, o čemer razmišljaš, kako se počutiš in kaj čutiš. Zastavila si vprašanje, kako ga pozabiti. Žal na to vprašanje nimam odgovora. V življenju vedno srečamo ljudi, ki nas zaznamujejo in pustijo spomine, ki so lahko hkrati pozitivni in negativni. Pomembno je, da te spomine sprejmeš kot del tvoje preteklosti in jim ne pustiš, da te ovirajo pri oblikovanju lepše prihodnosti. Če se odločiš za to možnost, je tukaj članek, ki ti lahko pomaga še bolj razumeti tvojo situacijo, hkrati pa je v njem predstavljenih še nekaj tehnik, ki ti bodo pomagale: https://www.tosemjaz.net/razisci/zaljubljenost-in-ljubezen/razhod-v-ljubezenski-zvezi-konec-ali-nova-priloznost/
Ne glede na to, za katero možnost se boš odločila, je pomembno, da si pripravljena sprejeti odločitev. Lahko je danes, jutri ali čez en mesec, kadarkoli boš pripravljena in odločena, kaj si želiš. Ne pozabi, da so tvoji občutki pomembni. Pri sprejemanju odločitve ti lahko pomaga še pogovor z osebo, ki ji zaupaš. Lahko so to prijatelji/prijateljice, starši ali nekdo, h komur se ponavadi zatečeš po nasvet. Te osebe te dobro poznajo in ti bodo mogoče ponudile novo perspektivo na celotno situacijo, ki ti bo pomagala. V tem čustveno napornem obdobju se obdaj z ljudmi, ki jih imaš rada in ki te cenijo. Poskušaj se lotiti čim več svojih hobijev ali dejavnosti, ki ti prinašajo veselje.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala. Če imaš še kakšno vprašanje, ali bi se mogoče rada bolj poglobljeno pogovorila o tvojih občutkih, sem tukaj zate.
Srečno!
Lara Tušek, dipl. psih. (un)