Lp!
Depresijo imam ze 2 leti kar ni fajn.Veliko sosolcov misli da sem zelo depresivna,zeloooo nesramna in da nimam drugih čustev kot jeze,kar pa ni res.V presteklosti so se moje ocene znizale zaradi depresije.Vedno v soli ko smo imeli kako nenapovedano sprasevanje in ce so mene poklicali sem se hotela vedno izmazati z izgovori saj nisem hotela dobiti slabe ocene ampak jaz sem se ucila,a starsi se velikokrat prepirajo in tudi moja sestra se velikokrat dere ker je nekako razvajena in tecna,no vedno pri nenapovedanem sprasevanju prvo pomislim na mami ker ce dobim kaksno slabo oceno se dere na me in nimam rada tega poleg pa imam migrene(po atiju).Se pa je moj svet tudi podru zarad enga fanta hotela sem ga vprasati ce bi sel z mano na valeto in kar naenkrat so zacele krozit govorice da sem zaljubljena v njega kar pa saj je bil simpaticen ampak ne.Hotela sem ga povabit samo zato ke nisem hotela da me povabi moj sosed ki je isti letkik in ki skupaj hodima v isto solo(sem pa izvedla od punc in od 2 fanta iz njegovega razreda,ker sma sosošolca).In ta fant ki sem ga hotela povabin na valeto se me je preprosto izogibal, tudi jaz sem se ga ampak hotela sem mu le vse razloziti ker je samo poslusal druge za mene pa ni hotel slisati niti crko in zato sem ga zasovrazila.Potem pa sem izvedla da ga je neka druga punca povabila kar mi je bilo vseeno.In od depresije sem zacela sovraziti ljudi ampak hocem spet spoznavati druge in se zaplesti v pogovore z sosošolkami ki nismo se nikoli velikokrat pogovorjale,a se preprosto nezam vkljuciti v pogovor.Tudi nekako mojega smeha se nemorem obladati kudi ce sem zalostna.
Res bi vas prosla kako naj izboljsam ocene v soli ,kako naj zacnem pogovore z kaksnimi novimi osebami(saj srednja sola bo kmalo tu)in kako naj ne bom tako depresivna.
Vsak nasvet je dobrodošelj.
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo. Zelo pogumno je, da si se odločila, da mi zaupaš svoje težave. Če sem te pravilno razumela praviš, da ti je težko zaradi ocen v šoli in slabih odnosov v družini. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o tem? Katere so tiste situacije in odnosi, ki te še posebej obremenjujejo? Kako se sicer počutiš? Kakšne misli ti gredo skozi glavo?
Si svoja čustva že delila s kom, ki mu zaupaš? Morda s svetovalno delavko na šoli ali kakšnim drugim strokovnim delavcem? Toplo ti priporočam, da se z nekom pogovoriš o svoji stiski. Pogovor te bo razbremenil in ti lahko pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja ter iskanju načinov reševanja problemov. Kadar imaš občutek, da so tvoja čustva preveč intenzivna in jih težko nadzoruješ si lahko morda sama pomagaš s tehnikami preusmerjanja misli. V branje ti prav tako priporočam članek o miselnih pasteh, ki vplivajo na naše vedenje in počutje.
Pišeš tudi, da bi rada izboljšala ocene v šoli. Svoje ocene lahko izboljšaš tako, da se na ocenjevanje dobro pripraviš. Tik pred samim ocenjevanjem pa je pomembno, da pomiriš svoje misli in zaupaš vase ter v svoje zmožnosti. Morda so ti pri tem lahko v pomoč nasveti o učenju.
Opisuješ tudi, da imaš težave tudi z vzpostavljanjem novih prijateljstev. Predlagam ti, da katero izmed deklet iz svojega razreda, s katero bi želela biti prijateljica, povabiš, da preživita nekaj časa skupaj v svojem prostem času. Lahko gresta skupaj v kino, na sprehod ali kaj podobnega. Poskusi izkoristiti tudi priložnosti za druženje z vrstniki izven šole, lahko se morda priključiš kakšni aktivnosti v šoli ali izven nje (npr. športne aktivnosti, ples, ustvarjanje, slikanje, glasbene dejavnosti ipd.).
Verjamem, da boš z majhnimi, a vztrajnimi koraki lahko izboljšala svoje počutje in odnose. Zaupaj vase in verjemi, da ti s trudom in močno voljo lahko uspe marsikaj.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako napreduješ. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Vse dobro.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije
Na
NastjaS
Lp
Hvala ker ste mi odpisali.
V družbi sem večinoma tiha saj nevem kaj jim naj povem imam najboljšo prijateljico,ki je zmano ze od nekako vrtca(v vrtcu se še nisma tako dobro spoznale)velikokrat me ona vkljuci v pogovor in tudi tolazi me ce dobim slabo oceno.V mojem razredu smo punce,ki drzimo skupaj.Skrbimo druga za drugo a le malokdaj jih skrbi ce se kaj naredi drugi a nic ne ukrepamo.Pocutim se samo nisem rada vec sama,rada se druzim z mojo prijateljico in tudi z dvema ,ki sta tudi prijazni.Imam tudi sosošolke iz drugega razreda,ki so zelo nesramne mislijo,da so najlepse in pupularne v soli.Kar velikokrat pomislim kaj si mislijo o meni saj vcasih me zelo grdo pogledajo.V soli pri testih ali sprasevanjih sem pod stresom,moja sola je zelo težka(je osnovna sola) ,pri nas sprasujejo likovno,tehniko,glasbo kar mi vzeme to tudi cas,ta cas bi lahko nadomestila,da bi se ucila druge predmete.Zato tudi bedim kar dolgo in ustanem se zelo hitro zjutraj.Za moje tezave sem ze zaupala prijateljici saj sma si zelo podobni obe se zelo razumema med seboj.Nisem se še pa pogovarjala z nobenim strokovnim delavcem.
Še enkrat hvala da ste mi odpisali in dali nasvete :)
Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila. Če te prav razumem bi si želela tesnejših stikov s tvojimi sošolkami in prijateljicami in imaš včasih težave se vključiti v pogovor. Morda lahko pogovor s sošolkami začneš s kakšnim vprašanjem, kot je npr. Kaj si počela ta vikend?, dober način za začetek pogovora je lahko ta, da daš nekomu kompliment; npr. Všeč mi je tvoj pulover, mi lahko zaupaš, kje si ga kupila? ali da deliš nekaj o sebi, npr. Veš kaj se mi je zgodilo danes, na poti v šolo… Upam, da ti bodo ideje v pomoč.
Pišeš, da se včasih obremenjuješ s tem, kaj si druge punce na šoli mislijo o tebi. Pomembno je, da se zavedaš, da to, da te včasih grdo pogledajo, še ne pomeni, da imajo slabo mnenje o tebi. Svetovala bi ti, da poskušaš preusmeriti svoje misli in več časa in energije namenjati prijateljicam, ki so ti blizu in s katerimi se rada družiš.
Opisuješ, da je tvoja šola zelo zahtevna in da si zato pred ocenjevanji znanja pod stresom. Morda lahko stres ublažiš tako, da si dobro načrtuješ čas, kdaj se boš učila ter si organiziraš svoje zapiske. Pomembno je, da si med učenjem vzameš tudi čas za odmor, ki naj bo aktiven, lahko greš na krajši sprehod, izvedeš kakšno dihalno vajo (npr. poskusi šteti dolžino svojega vdiha in izdiha, 3 sekunde globoko vdihni, nato pa 3 sekunde počasi izdihuj in to nekajkrat ponovi). Morda se lahko za določene predmete učiš skupaj s sošolkami, tako da si lahko skupaj pomagate razložiti določene vsebine in si po učenju privoščite kakšno prijetno sproščujočo aktivnost.
Mislim, da je krasno, da imaš prijateljico, ki jih lahko zaupaš in se z njo pogovoriš o svojih težavah. Če meniš, da svojih težav ne boš uspela sama rešiti, bi ti priporočala, da se oglasiš pri svetovalni delavki v šoli in jo prosiš za pomoč.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako se počutiš. Vedi, da nisi sama in da sem ti na voljo, če se želiš še o čem pogovoriti.
Vse dobro!
Prijazen pozdrav,
dr. Urška Žerak, mag. psihologije