Imam že 11 let in še vedno ne znam izvesti prevala in se ga prevec bojim izvesti, imam občutek da je moj oče vedno bolj razočaran doma in v šoli sem depresiven poleg tega se z svojim najboljšim prijateljem vedno slabše razumem. In tudi s prehrano imam problem saj nemaram skoraj ničesar. Bojim se za svojo prihidnost.????????????????????????
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
praviš da te je strah izvesti preval zaradi česar tega elementa še nisi osvojil. Če te prav razumem imaš občutek da je oče zaradi tega nad teboj razočaran. Ljudje smo različni in vsak ima svoj tempo napredovanja. Mogoče prevala res ne znaš ŠE narediti, si pa morda na kakšnem drugem področju boljši. Pri vsaki stvari, ki se jo želimo naučiti je pomembna vaja. Vaja nam omogoča ponavljanje preko katerega telo in možgani usvojijo gib. Včasih se je potrebno za določen gib vnaprej pripraviti v smislu moči.
V naslednjem linku (https://www.youtube.com/watch?v=D3SrpiXsuWk ) ti prilagam video z vajami za preval ter izvedbo prevala. Glede na to da omenjaš tudi strah, ki se pri prevalu pojavi je dobro da je pri izvedbi s tabo odrasla oseba. Priporočam tudi da raziščeš zakaj se pri prevalu pojavi strah. Ko boš vedel vzrok boš lažje poiskal rešitev. Kar se tiče očeta, veš ljudje imamo veliko različnih misli in občutkov in včasih ti občutki sploh če so vezani na druge ljudi, niso najbolj zanesljivi. Ni nujno da je oče res razočaran nad teboj. Morda je res mislil da boš preval usvojil, ni pa nujno da je razočan. Odrasli imamo veliko različnih skrbi, ki niso nujno povezane z otroci. Če te res zanima kako čuti oče pa je dobro da ga vprašaš in se pogovorita. Seveda ga lahko pri učenju prevala prosiš za pomoč. In ne čuti se krivega ker še ne znaš prevala. Pomembno je kaj boš glede tega naredil --> se boš tako rekoč  smilil samemu sebi ali šel v akcijo in poiskal način kako boš preval izvedel. V tebi je moč, le najti jo moraš ;)
Praviš tudi da pri sebi opažaš depresivno razpoloženje. Trenutno smo se vsi znašli v obdobju, ki od nas zahteva kar nekaj poguma in volje. Veliko stvari se nam lahko zdi nesmiselnih, nimamo energije in volje. Počutimo se nemočno kar posledično vpliva na naše počutje. Priporočam da se ozreš vase, razmisliš kaj rad počneš, kaj te zanima, za kaj si hvaležen, koga imaš rad, kaj se še želiš naučiti, izvedeti. Zberi voljo in pogum in bodi aktiven, počni stvari, počuti se koristnega, komu pomagaj. To ti bo pomagalo in ti dvignilo razpoloženje. Veseliti se nečesa je nekaj nabolj prijetnega, kar nam daje smisel in voljo za vnaprej.
Omenjaš težave z najboljšim prijateljem. V življenju se konflikti s prijatelji pojavijo. To je del odnosa. Preveri zakaj je vajin odnos slabši. Kaj se je zgodilo? Sta morda drug drugega narobe razumela? Premalo časa preživita skupaj? Ali pa se je odnos ohladil, tudi to je zgodi. Vzemi si čas in povej prijatelju da imaš občutek da se slabše razumeta in da ti to ni všeč. Razmisljaš kako bi to popravila in kaj predlaga on. Poskusi.
Kar se tiče prehrane, morda trenutno ne maraš skoraj vsega in bo kasneje drugače. Okusi se nam spreminjajo tako da se ne obremenjuj. Seveda pa je potrebno stvari večkrat poskusiti. Poskušaj sestavine kombinirati z različnimi sestavinami, v različnih jedeh, z različnimi račimbami. Zagotovo se najde kakšna jed ki ti bo všeč.
Praviš tudi da se bojiš za svojo prihodnost. Če se ta strah veže na stvari na katerega sem odgovorila zgoraj, poskusi nekaj od tega. Če misliš na strah pred prihodnostjo na splošno pa ti predlagam da se ozreš v sedanjost. Poglej kaj vse imaš lepega zdaj, za kaj si hvaležen, za koga v svojem življenju si hvaležen. Zagotovo najdeš kar nekaj lepih stvari, ki ti lepšajo življenje. Tudi če se spomniš kakšne manj prijetne stvari, situacije naj ti to ne pokvari razpoloženja. Življenje je proces, se razvija in spreminja. Kar je danes, ni nujno da bo tudi čež eno leto tako. V katero smer se bo razvijalo tvoje življenje pa je v največji meri odvisno od tebe, boš zbral pogum, energijo in voljo ter aktivno deloval ali le obstal in pustil da je tako kot je čeprav se bi počutil slabše?
Če boš karkoli potreboval smo ti na voljo.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Jo
Joži
Tvoj odgovor smo spremenili v samostojno vprašanje. Najdeš ga lahko tukaj.