Stara sem 11 let in sem že od tretjega leta kolesarim.ko sem se v prvem razredu začela tekmovati je bil oče zelo ponosen ker smo na tekmovanju bile samo 3 tekmovalke in vedno sem se dobro uvrstila .zdaj sem stara 11let in oče pravi da sem iz leta v leto slabša .Vsakič ko pridemo iz kolesarskega izleta me nadere in temo ponavlja še cel dan. Mama me razume in mi skuša pomagati a na žalost ne gre.Razmišljala sem kaj naj naredim in ena od idej je bila da zaključim svojo kolesarsko karijero.Res nevem kaj naj naredim in nimam nikogar s katerim se lahko o tem pogovorim.V šoli nimam prijateljev ker me vsi zafrkavajo da kolesarjenje ni za dekleta itd.Iskreno bi prosila za kakšen nasvet
Hvala
• Ar
Arči
Moram priznati, da se me je tvoja izpoved močno "dotaknila", kot se reče.
Najprej, ni res, da kolesarjenje ni tudi za dekleta. Seveda je, je pa res, da jih je v tem športu manj kot fantov. Tako, da tem svojim sošolcem reči, naj si razširijo svojo splošno izobrazbo, preden te prično kritizirati.
Pa tudi tvoj oče naj da v nižjo predstavo. Kaj si sploh želi? Kaj je naredil, čisto konkretno, da bi bila boljša. Kritizirati je najlažje,  naj se sam udeleži kakšnega kolesarskega tekmovanja, če bo prišel do cilja zadnji, bo to zanj uspeh. Če ne boi odnehal že nekje na sredini poti.
Če dovoliš, sem kar nekaj let starejši od tebe, zato bi ti svetoval, tako iz mojih življenskih izkušenj.
Kolesarjenje je zdravo za telo, ostani prijateljica s kolesom. Samo to in nič več, če si ne želiš in nimaš volje za kolesarsko tekmovanje. To povej doma, marsikateri starš je naredil pri svojem otroku ogromno škodo, ker je iz otroka hotel narediti svetovno znanega športnika. Če otrok noče pač noče. Četudi si stara 11 let je tvoja pravica, da poveš kaj si želiš oziroma česa si ne želiš. Oče pa je dolžan to tvojo voljo spoštovati. Skrajno sebično je namreč, če se oče nekje hvali na tvoj račun. Četudi gre to na račun tvojega, pogojno rečeno, zdravja.
• čr
črna mucka
Vsaka trdno zgrajena kariera zahteva svoj trud. In za to so potrebni vzponi in padci. Mogoče imam kakšen koristen nasvet zate.
Prvo pa se zavedaj, da če ti ne uspeva v karieri to ne pomeni, da si v depresiji.
Vem kako ti je in te razumem. Mene sploh nikoli niso starši podpirali pri jahanju. (vem da ni isto ampak lahko ti probam pomagat)
Torej. Tudi če kolesariš od otroštva, to ne pomeni, da imaš trdno zgrajeno kariero. Trenutno si v fazi, ko ti ne gre najbolje. Za to bo potrebno veliko truda, če ti je to res pri srcu. Potrebno bo tudi veliko fizičnih va, kar pa ne pomeni vaje doma, ampak vaje ki so priporočene.
1. Dovolj pi, jej dovolj hrane (zelenjave, sadja, vlaknin uglavnm). Pojej kolikor rabiš, ampak to naj ne bo mastna hrana.
2. začni telovadit, zjutraj in zvečer. Lahko si naložiš kakšno aplikacijo ki te vodi do željene postave.
3. Tudi med učenjem lahko delaš vaje za svoje telo (npr. eni držijo plank med tem ko ponavljajo snov, drugi se sprehajajo...)
4. V prostem času pojdi kolesarit za prosti čas, tam ko te veseli. Tako se boš spomnila, da te kolesarjenje veseli in boš lažje delala za to. To te bo motiviralo.
5. si še mlada in imaš celo pot pred sabo. Začni odkrivat nove stvari. Tako boš bila še bolj vesela ko ne boš na kolesu, saj se boš zavedala da je tvoj čas z kolesom dragocen.
6. Zaupaj vase.
7. Podpiram te.
8. sporoči če ti je kakšen moj nasvet kaj pomagal in kako ti re.
9. seveda pa se ne vdaj, če ti ati ni v podporo. Isto je pri meni. A čez čas dojameš, da stem rataš močnejša oseba.
Srečno
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Joži!
Naj se ti najprej opravičim za nekoliko pozen odgovor. Opisuješ svojo dilemo s kolesarjenjem. Praviš, da ti to ne prinaša več toliko sreče, kot ti je nekdaj in imaš pomisleke ali bi s treningi in tekmovanji sploh nadaljevala. Mama te pri tem podpira in razume, oče pa žal ne – ravno obratno, te celo žali. Poleg tega pa nimaš posebne podpore niti v šoli, saj doživljaš zasmehovanje s strani vrstnikov.
Žal mi je, da to doživljaš. Je zelo normalno, da se ti v takem okolju pojavljajo dvomi, kaj sploh narediti. Osebno mislim, da je zelo pomembno, da v dani situaciji vprašaš sebe – ali je kolesarjenje nekaj, kar ti prinaša srečo? Ali v njem uživaš? So ti všeč tudi tekmovanja, ti predstavljajo nek izziv ali ti prinašajo samo neko zaskrbljenost, slabo počutje? Bi se morda še vedno rada ukvarjala s kolesarjenjem, brez da bi hodila tudi na tekme? Ko boš enkrat imela odgovore na ta vprašanja, se boš tudi lažje odločila, kaj bo tvoj naslednji korak.
Kot svetlo točko vidim podporo tvoje mame, ki te poskuša razumeti in ti pomagati. Če misliš, da je to nekaj, s čimer se nočeš več ukvarjati profesionalno, morda lahko skupaj naredita plan in povesta to očetu. Žal mi je, da oče ne vidi, kakšne občutke vzbuja pri tebi z njegovo kritiko in se niti ne ozira na to, kako se ti počutiš v dani situaciji.
Če pa vidiš, da treniranje in tekmovanja vseeno predstavljajo nek izziv in bi to rada počela še naprej, pa je seveda smiselno, da se tega držiš. Vendar pa je nujno, da ta želja izvira tudi iz tebe in ne le iz okolice.
Glede šole in zasmehovanja s strani sošolcev pa je najprej nujno, da veš, da kolesarjenje ni samo za fante – saj vidiš tudi na tekmovanjih, da nisi edina punca. Pomembno je tudi, da veš, da za zasmehovanje nisi kriva ti in nisi naredila ničesar narobe. Žal mi je, da nimaš nobenega sovrstnika, ki bi mu lahko zaupala – si predstavljam, da je lahko to kar težko. Kaj pa morda kakšna punca (ali pa tudi fant) v vašem klubu? Bi morda lahko predlagala, da se lahko kdaj družite tudi po treningu? Še ena izmed možnosti spoznavanja novih ljudi pa so tudi kakšni novi hobiji, krožki… Si morda že kdaj poskusila kaj drugega? Imaš morda željo poskusiti kaj novega? Verjamem pa, da je tudi to lahko težko, če ti že kolesarjenje in šola vzameta veliko časa.
Za konec te še enkrat spodbudim, da si najprej odgovoriš na zgornja vprašanja. Upam, da ti bodo nekoliko pomagala pri odločitvi.
Želim ti veliko sreče, če pa bi rada še kaj delila, pa sem ti na voljo.
Lepo bodi,
Nika Koder, dipl. psihologinja (UN)