zivjo, kako vedeti ce imam res depresijo ali se pocutim samo zalostno vec cas? nekateri bi temu rekli da je depresija ampak jaz ne mislim tako. res je da tudi moje rane tako pravijo ampak meni se zdi da je vse to zelo dramaticno zame. saj sem samo dekle kajne? vso bolecino ki joo imam jo namrec dam v dnevnik, pisem svojo knjigo poete in zgodbe. je to narobe? veckrat padam supaj,nimam apetita, nimam vec smisla in sploh ne vem kaj se mi sploh dogaja. nehala sem se rezati nekaj casa nazaj ampk se mi zdi da je to samo se poslabsalo moje mentalno zdravje. moji starsi ne vejo za nic, moja sestra pa je imela nekaj takih tezav tudi sama ampak so bili starsi nad tema samo se bolj jezni in ce ugotovijo kaj se dogaja meni bo lahko use se slabse. tudi prijateljev nimam kaj dosti, nisem nikomur prva izbera tako da jih vecino casa ne briga zame saj imajo druge. nad vsem tem pa je da je moja mami terapevtka in mi niti malo ni usec da bi zvedela. rada bi pa imela svojo terapevtko ampak tako da mi nebi bilo treba se videvati v zivo saj poleg usega imam ogromno ankcijoznost nad dejansko usem. tremo in sres imam zelo zelo velik tudi takrat ko lezim in srce mi vedno bije prehitro. ali obstaja terapevt ki se z njim pogovarjas samo po telefonu? ko potrebujes kaj ali nekoga da mu zaupas stvari? ker nimam nobenega drugega da bi mu povedala kaj me tezi in kaj me boli v srcu? res ne razumem glasov v moji glavi in ze zdaj razislam da je bila to napaka da vam pisem. ali je mozno da imam depresijo? in kaj naj glede tega naredim kaj bi mi lahko pomagalo?  Hvala vam za vas odgovor in hvala da si uzamete cas tudi za nas, tiste ki potrebujemo pomoc in nekoga ko ga rabimo.
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
V svojem zapisu omenjaš težave z negativnimi mislimi in bolečimi izkušnjami, osamljenostjo in težave v odnosih s starši. Predstavljam si, da si v hudi stiski.
Najprej bi ti rada sporočila, da sem vesela, da si se nam odločila svoje sporočilo kljub dvomom, ki si jih izrazila, poslati. Z nekom spregovoriti o težavah, ki te pestijo, je prvi korak naproti temu, da se težave začne odpravljati.
V dopisu si omenjala, da si se samopoškodovala, vendar si s tem prenehala. Predstavljam si, da se ti zdi, da je prenehanje samopoškodovanja tvoje počutje poslabšalo, ampak si s tem naredila velik korak k izboljšanju. Ponosna sem nate in vesela, da si našla druge načine, kamor zdaj usmerjaš svoje negativne misli - kot si omenjala, veliko pišeš, tako poezije kot tudi v dnevnik. To nikakor ni narobe, pravzaprav je to zelo konstruktiven (učinkovit) način spoprijemanja s težavami in te spodbujam, da s tem nadaljuješ.
Praviš tudi, da si želiš najti terapevta, oziroma neko osebo, ki ti bo na voljo za pogovor preko telefona. Za to obstaja več različnih organizacij, na katere se lahko obrneš:
TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111. Pokličeš lahko vsak dan med 12. in 20. uro - klic je brezplačen.
Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123. Pokličeš jih lahko 24 ur na dan, vsak dan - klic je brezplačen.
Klic v duševni stiski 01 520 99 00. Pokličeš jih lahko vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj.
Ti klici niso obvezujoči, so ti na voljo, če se želiš nekomu zaupati, oziroma potrebuješ nekoga, da ti prisluhne. Če boš pa čez čas pripravljena na pogovor v živo oziroma bi si želela obravnave, pa ti predlagam obisk svetovalnice Posvet, kamor lahko greš sama, brez spremstva staršev in brez napotnice zdravnika. Svetovanje je brezplačno, več o samem procesu njihovega dela pa si lahko prebereš tukaj.
Kar se pa tiče tvojih strahov glede tega, da bi za tvoje težave izvedela mama, pa menim, da je tvoji mami najpomembnejša stvar tvoje dobro počutje. Včasih imajo starši samo napačen pristop k izkazovanju skrbi in naklonjenosti in se pogosto lahko ta skrb izrazi kot nesprejemanje in jeza nad otroci. Včasih pa je to tudi izraz nemoči staršev, saj ne vedo, kako svojemu otroku pomagati.
Omenjala si tudi težave z anksioznostjo. Za anksioznimi mislimi običajno tičijo neutemeljeni strahovi, ki nam potem preprečijo narediti to, kar smo si sicer želeli. Najboljši način, kako se teh neutemeljenih misli znebiti je ta, da poskusiš te misli preoblikovati s pomočjo analize. Vabim te, da si prebereš prispevek na tej povezavi, nato pa se lotiš izpolnjevanja teh dveh delovnih listov, ki naj ti služita kot vodilo pri analizi.
Želim, da skupaj najdeva pristop, ki ti ustreza, zato mi sporoči, ali ti lahko odgovorim še na kakšno vprašanje. Pošiljam ti en velik objem.
Sara Holjević, dipl. psih. (un)