Zanima me, kako lociti depresijo od pac narave cloveka?
Sem ze odkar pomnim zelo mirna, ne maram biti v druzbi, volja vcasih je vcasih je ni, vcasih tezko se kaj spravim delat, vcasih ne, nikoli nisem vzhicena in evforicna nad necim, itd.. Ko opazujem ljudi okoli sebe, se mi zdi da imajo vsi energije za izvoz, jaz je nimam. Drugi so na videz "pretirano" veseli, jaz nikoli.
Kako torej locit oziroma izvedet ali sem depresivna ali sem taka pac po osebnosti?
Vcasih cutim da sem v depresiji, vcasih se mi ne zdi tako.
Je pa res, da imam za seboj malo bolj tezko zivljenje v primerjavi z drugimi, nasilje v druzini odkar sem bila majhna majhna, locitev starsev, razni slabi odnosi z drugimi druzinskimi clani, smrti bliznjih...
Kaj menite? -
Uredništvo
Dragi uporabnik / draga uporabnica.
Ker z dnem 1. 3. 2022 odpiramo novo spletišče To sem jaz, te obveščamo, da v kolikor danes ne boš prejel/a odgovora s strani svetovalca, bo tvoj odgovor objavljen na novem spletišču.
Prosim če si za lažje iskanje tvojega odgovora v novem spletišču v ta namen shraniš naziv uporabniškega imena oz. / ali ime vprašanja.
Lepo te pozdravljamo iz uredništva.
Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Miriam,
me veseli, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas - je zelo zanimivo. Zanima te, kako torej prepoznati, ali gre pri nas za depresijo. Depresija je motnja razpoloženja. Z njo se bo v življenju spopadel eden izmed štirih ljudi. Prepoznamo jo tako, da pri sebi več kot dva tedna vsak dan opažamo slabo razpoloženje (bolezenska žalost), izredno zmanjšano zanimanje za dejavnosti, ki so nas pred tem razveseljevale. Pomemben pokazatelj je to, da nas naše trenutno stanje ovira pri izvajanju vsakodnevnih aktivnosti – torej da svojega življenja naenkrat več ne zmoremo živeti na način, kot smo ga do tedaj. Simptome depresije lahko zaznamo na štirih področjih, in sicer: v mislih (nefunkcionalne misli, kot npr. ni prihodnosti, nič nima smisla), na telesu (npr. utrujenost, pomanjkanje apetita), v vedenju (npr. jok, nespečnost) in v čustvovanju (npr. žalost, nemoč). Ni nujno, da se pojavljajo vsi navedeni znaki. Opazovati pa moramo, če se jih pojavi več naenkrat in trajajo vsaj dva tedna, hkrati pa vplivajo na pomembna področja našega življenja (npr. na naše odnose doma, z vrstniki, na funkcioniranje v šoli, doma, ...). Glede na to, da pri sebi od nekdaj opažaš mirnost, izogibanje družbi, še to ne pomeni, da gre pri tebi za depresijo. Kot sama poveš, je verjetno takšna tvoja narava. Sama se na tak način dobro počutiš in te pri tvojem vsakodnevnem funkcioniranju to ne ovira. Če pa glede na zgoraj navedene simptome pri sebi zaznaš več znakov depresije, je pomembno, da jih nekomu zaupaš. Prav tako se lahko obrneš na strokovno pomoč.
Veliko uporabnih informacij lahko najdeš tudi na spletni strani svetovalnice: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/znaki-depresije-v-mladostnistvu/ in še ogromno drugih člankov, ki so ponujeni na dnu strani.Upam, da sem ti s svojim odgovorom pomagala vsaj malo razjasniti tvoj dvom. Če boš imela še kakšno vprašanje, pa sem ti seveda na voljo.
Lepo te pozdravljam.
Tjaša Rola, mag. psihologije