kako se znebiti depresije
Uredništvo
Lepo pozdravljena,
lažje bi ti odgovorili, če boš v nadaljevanju napisala kaj več o tem, kar te bremeni.
Sprašuješ, kako se znebiti depresije – sprašuješ na splošno, zase ali za koga od bližnjih?
Za začetek morda le tole priporočilo:
za zmanjševanje depresivnega razpoloženja je pomembno, da prepoznaš, pri katerih dejavnostih se dobro počutiš. Več o vedenjski aktivaciji lahko prebereš tukaj.
Še nam piši in sporoči več informacij, do takrat pa te lepo pozdravljamo.
Uredništvo
me
medo
Psihične probleme imam že skoraj 4 tedne, ko so se nekateri pred mano in nad mano znašali z besedami in me zlomili, da nemorem več. Zadnje čase se zapiram sama vase, od takrat nisem v redu, ne vem kaj naj naredim, težko mi je in se ne morem izvleči ven. Zato me zanima kaj lahko naredim?
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če sem te prav razumela, se zadnje čase počutiš osamljeno in zmedeno, saj si se znašla v stiski in ne veš, kaj storiti. Razumem, da ti je težko in žal mi je, da si se znašla v tej situaciji.
Najprej je pomembno, da ne ostaneš sama s svojimi mislimi in občutki. Pogovor s kom, ki mu zaupaš, ti lahko prinese olajšanje. To je lahko prijatelj, družinski član, učitelj ali šolska svetovalna služba oz. nekdo, ki mu zaupaš. Če se počutiš, da nisi pripravljena govoriti o tem v živo, lahko pokličeš tudi TOM telefon (116 111).
Poleg tega te spodbujam, da se poskusiš osredotočiti na stvari, ki te v stresni situaciji lahko umirijo, tudi če so to majhne stvari. Naredi nekaj, kar ti prinaša veselje ali mir, naj bo to branje knjige, poslušanje glasbe, sprehod v naravi ali karkoli drugega, kar ti pomaga, da se počutiš bolje.
Če opaziš, da se tvoje počutje ne izboljšuje ali se celo poslabšuje, je močno priporočljivo, da poiščeš pomoč pri strokovnjaku, kot je npr. psiholog. Poiskati pomoč je zelo pogumno dejanje; vsi potrebujemo podporo, ko se spopadamo s težkimi čustvi in izkušnjami.
Poskrbi zase in vedno se spomni, da nisi sama. Želim ti veliko poguma in vse dobro,
Živa Pirc, mag. psihologije