Dober dan. Pišem vam, ker me to žre že od včeraj in je nujno in bi rada vprašala, če je to v redu in kaj je narobe, ker to včeraj, kar se mi je zgodilo me je zelo močno prestrašilo in čudno, da nisem doživela šoka. Včeraj sem bila na zabavi in smo z prijateljicami bile bom rekla zelo blizu odra in smo skakale, pele ob glasbi, vse je bilo živo in energično v glavnem super. Ko smo skakale ob glabi in se razživele, sem se kar naenkrat ustavila in preprosto nisem več mogla skakati, postala sem zmedena, gledala sem naokoli še sama ne vem zakaj imela sem občutek, da sem bom zgurdila, omedlela kar naenkrat. Potem sem prosila prijazeljico, če pride z mano in sem probala spiti malo vode in nič ni bilo boljše, imela sem občutek, da je še vse samo slabše. Sploh ne vem opisati teh groznih občutkov, imela sem občutek, da sem mrtva, spraševala sem se ali sem mrtva ali živa, občutek sem imela, da so moji možgani malo zasanjali še sama ne vem opisat kot, da potem naenkrat se več ne bi zavedala kaj se dogaja.  Probala sem se tudi malo umiriti, malo vsesti in ni bilo bolje, potem sem šla v eno sobico in ko sem npr. prijela kljuko, ali pa  me je kdo prijel sem imela občutek, kot, da ne čutim močnega dotika preprosto povedano kot, da ne bi čutila dotika skoraj nič, počutila sem se prazno, brez moči, hotela sem samo omedleti, ko sem gledala cenik za hrano , da bi mogoče kaj pojedla in bi mi bilo bolje sem probala izračunati npr. kos pice 1,50 evra  2 kosa pa potem še 2 vodi npr. 1 evro in preprosto nisem mogla računati ker so mi števila samo skakala po glavi, preprosto prazno in zmedeno sem se pčočutila. Spraševala sem se ali sem omedlela, ali ležim na tleh pa nisem. Počutila sem se tudi  "pijano" preprosto kot, da so mi možgani govorili pojdi do tistega pa se ga dotakni ali pa zakriči na glas nekaj v tem smislu ono živo kot, da so to samo sanje bile ne znam opisati občutkov drugače. Tudi, ko sem šla domov sem se tako slabo počutila, ko sem prišla domov sem se po obrazu malo osvežila z vodo in je postajalo počasi bolje.
Zdaj sem dala to breme iz sebe in vesela bi bila odgovora.
• Sa
Sarči
Hojla,
Sem se spomnila, na dogodek dve leti nazaj ob maturi, doživljala sem podobno kot ti, in bil je paničen napad, nočem rečt da je to to ampak rada bi te samo umirila, da je možno, da ni šlo za kaj hujšega ampak je lahko le posledica stresa. Možno, da se je ob glasbi, pesmi kaj vzbudilo oz. je bil kak triger
Bom delila svojo izkušnjo.
Bila sem na kavi v Ljubljani, ki je takrat še nisem tako dobro poznala, ob kavi sem začutila točno tako kot praviš občutek, da bom omedlela najprej potem sem imela nek čuden vid in občutek, da nisem v svojem telesu, kot da ga sploh ne čutim - sedaj ko dobim ta občutek mi pomaga, da se dotaknem telesa rok, nog močno ali pa še najbolj da me kdo objame. Imela sem tudi občutek, da ležim na tleh, kmalu pa nisem mogla več tipkat na telefon nato sem dobila še mravljince v roke.
Pomaga mi globoko dihanje, to da se umaknem stran od množice, gledam v tla,...
• Uredništvo
Tjaša Rola

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena na naši svetovalnici.
Opisuješ, da si na zabavi doživela občutek, kot da se boš zgrudila, omedlela, kot da se naenkrat več nisi zavedala, kaj se dogaja. Imela si občutek, kot da nisi v svojem telesu. Razumljivo je, da so te opisani občutki prestrašili, sploh, če si jih doživela prvič. Opisala si tudi kar nekaj načinov, kako si si sama pomagala v situaciji, na primer popila si vodo, se umaknila od gneče in hrupa, obraz si si osvežila z vodo. Če zdaj pomisliš nazaj, se je kaj posebnega zgodilo, ko si začela čutiti občutke, ki si jih opisala? Čisto verjetno je, da si opisano situacijo doživela tudi zaradi morda trenutno bolj stresnega obdobja v šoli, doma, ...
Ko boš v prihodnje čutila podobne občutke, si lahko pomagaš z različnimi tehnikami sproščanja. Več o tem si lahko prebereš na sledeči povezavi. Ni nujno, da gre tudi pri tebi za napad panike, saj opisuješ le nekaj simptomov le-te, vsekakor pa ti lahko napotki na povezavi v prihodnje pomagajo, da se boš v morebitnih podobnih situacijah lažje in hitreje umirila. Lahko se o svojih občutkih pogovoriš tudi s svetovalno delavko v šoli, ki ti lahko pomaga in ti nudi možnost za pogovor ter ti pomaga osvojiti opisane tehnike. V primeru, da boš še kdaj doživela podobne občutke, ti predlagam, da se obrneš po pomoč k osebnemu zdravniku, ki te bo lahko napotil k ustreznemu strokovnjaku.
Vabim te, da mi odgovoriš na zgornje vprašanje, če želiš. Prav tako sem ti na voljo za morebitno vprašanje, če se ti bo karkoli porodilo med prebiranjem članka na povezavi. Verjamem, da bodo podobni občutki, če se še bodo pojavili, tudi lažje in hitreje minili s pomočjo opisanih tehnik.
Lepo te pozdravljam,
Tjaša Rola, mag. psihologije
• bi
biologinja
Dober dan. Odgovorila bom na zgornje vprašanje. Ko sem to doživela nisem imela stresnega obdobja ali kaj takega zgodilo se je kar nenkrat. Bila sem čisto brezskrbna in se je to zgodilo. Pozabila sem omeniti, ko sem to doživljala sem probala tudi z eno sprostitveno tehniko, ki je izgledala tako, da sem si v glavi povedala naštej 5 držav, ki jih želiš obiskati 4 čustva 3 stvari, ki jih takrat vidim, 2 stvari, ki se ju lahko dotaknem in 1 mojo najljubšo jed nekaj takega. Tudi to mi ni pomagalo, ker sem bila v tistem trenutki čisto zmedena in "shirana" in se nisem mogla nikakor zbrati.
• Uredništvo
Tjaša Rola
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena ponovno.
Vidim, da si eno izmed tehnik že poznala, vendar praviš, da ti v opisani situaciji ni pomagala. Morda naslednjič poskusiš še s katero izmed drugih opisanih? Če se bo opisano stanje še ponovilo in nobena od tehnik ne bo pomagala, pa ti svetujem, da se vseeno oglasiš do osebnega zdravnika, da lahko izključi morebitne fiziološke vzroke.
Lepo te pozdravljam,
Tjaša Rola, mag. psihologije