Pozdravljeni, zanima me kako naj svojim staršem povem da sem trans. Vem že od 11 leta in se identificiram z moškimi zaimki in imenom a samo pred prijatelji. Mami sem 1x že povedal a je rekla da je to samo faza saj mi je zdravnik rekel da imam v telesu več testosterona kot ženskih hormonov. Pred kratkim pa se je po mojem kraju kjer živim razvedelo da sem trans in seveda so izvedeli tudi moji starši. Posedli so me in me hoteli prepričati da si vse to mislim ker imam slabo samopodobo. Jaz se zavedam da ne gre za fazo saj postanem disforičen ko nosim ženska oblačila,me ljudje kličejo po mojem rojstnem imenu, ne nosim binderja, dobim menstruacijo.... Kako naj staršem razložim da ne gre zgolj za fazo in da sem to res jaz in da tega ne moreta spremeniti?
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
razkrivanje svoje spolne identitete je pomemben proces v življenju vsake necisspolne osebe, ki pa je hkrati lahko tudi naporen, še posebej, ko govorimo o ožji družini. Zelo mi je žal, da v procesu razkrivanja staršem do sedaj nisi bil slišan. Starši včasih potrebujejo nekaj časa, da informacije lahko sprejmejo.
Predlagam, da si za pogovor s starši načrtovano vzameš čas in jima vnaprej sporočiš, da želiš imeti z njima resen pogovor. V pogovoru je dobro, da jima poskušaš s čim več informacijami o tem, kako se počutiš, razložiti svojo spolno identiteto (če ti ni preveč neprijetno jima poskusi pojasniti, kako se počutiš v svojem telesu, kako nate vpliva uporaba napačnih zaimkov, ipd.). Pri tem je pomembno, da o sebi deliš le informacije, katere ti je na tej točki udobno deliti. Starše lahko tudi prosiš, da se o transspolnosti izobrazijo preko literature ali spleta, saj te bodo tako lahko bolje razumeli.
Več informacij o samem razkritju lahko najdeš tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/razkriti-se-ali-ne-razkriti-se-to-je-zdaj-vprasanje/
Blažka Plahutnik Baloh, mag. psih.
svetovalnica Legebitra