Pozdravljeni,
težko opišem svojo situacijo. Malo mi je dolgčas, v svojem življenju ne najdem nobenega smisla. Pred tremi leti sem izgorela, potem sem baje imela depresijo...Vmes sem zato bila hospitalizirana v psihiatrični bolnišnici Ljubljana, kjer so mi predpisali antipsihotike in antidepresive.Zdaj živim doma z mamo. Včasih si želim, da me ne bi bilo več in se počutim osamljeno. Ali mi lahko kako pomagate? Oktobra grem na faks.
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svoje težave. Če te prav razumem opisuješ, da ti je težko, ker imaš občutek, da v življenju ne najdeš pravega smisla. Žal mi je, da se tako počutiš. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o tem? Kako se sicer počutiš? Kakšne odnose imaš s prijatelji in starši? Kakšne misli se ti porajajo?
Praviš, da si se v preteklosti soočala z izgorelostjo in depresijo. Opisuješ, da si bila tudi hospitalizirana in si dobila strokovno pomoč. Ali morda še obiskuješ kakšnega psihologa/psihiatra ali drugega strokovnjaka s področja duševnega zdravja?
Pišeš tudi, da se občasno soočaš z občutki osamljenosti in samomorilnimi mislimi. Katere so tiste situacije in odnosi, ki te obremenjujejo? Bi mi morda lahko zaupala kaj več o vzrokih stisk, zaradi katerih se soočaš s samomorilnimi mislimi? Si morda svoje občutke in misli že delila s kom, ki mu zaupaš? Menim, da te lahko pogovor razbremeni in ti pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja ter iskanju načinov reševanja problemov. Kadar imaš občutek, da so tvoja čustva preveč intenzivna si lahko morda sama pomagaš s tehnikami preusmerjanja misli. V branje ti prav tako priporočam članek o miselnih pasteh, ki vplivajo na naše vedenje in počutje.
Spodbudila bi te k temu, da se ne glede na to, kako se počutiš potrudiš, da vsak dan narediš nekaj dobrega zase, nekaj kar te veseli. Na primer, kljub temu, da se počutiš brezvoljno, zberi zadnje moči in pojdi na sprehod, beri knjigo, ali počni karkoli drugega, kar ti bo v zadovoljstvo in sprostitev. Tudi če je to krajši sprehod, ali branje le nekaj strani knjige, je to dober začetni korak, na katerega si lahko ponosna. Če boš zmogla, bi morda lahko kakšno svojo prijateljico povabila na kavo in klepet. Razumem, da ti bo na začetku morda težko zbrati moči in se motivirati za aktivnosti, ampak jaz verjamem, da to zmoreš. Poskusi z majhnimi koraki.
Morda bi bilo dobro, da pričneš z zapisovanjem svojih čustev in občutkov v dnevnik. Vsak dan si vzemi nekaj minut časa in napiši, kaj se ti je lepega zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preproste stvari, ki ti lahko polepšajo dan.
Kadar se znajdeš v stiski in imaš samomorilne misli, se o tem nujno pogovori z nekom, ki mu zaupaš in ti je blizu (morda dobra prijateljica, mama). Lahko pokličeš tudi na TOM telefon (116 111 – vsak dan od 12.00 do 20.00) ali na Zaupni telefon Samarian (116 123 – vsak dan, brezplačno, anonimno). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav.
Dovoli si pomoči. Vedi, da nisi sama in da smo tu, da te podpremo. Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako se počutiš. Vedi, da nisi sama in da sem ti na voljo, če se želiš še o čem pogovoriti.
Želim ti vse dobro.
Prijazen pozdrav
dr. Urška Žerak, mag. psihologije