Spoštovani,
Zadnje čase opažam, da sem vedno bolj utrujena. Ne glede na to, koliko testov imamo v šoli, večino časa doma spim, kar se vidi tudi na ocenah. Res je, da je kakšen dan, ko res delam par ur v eno za šolo, potem pa več dni spet nič in ne vem ali sem lena al je vzrok kaj druga ampak sama vem, da se morem spravit učit. Lahko se usedem za zvezki pa mi snov sploh ni več tako zanimiva, niti ne znam si je narediti zanimivo, kar je problem ker sem tretji letnik, ko se ocene že upoštevajo za na faks. Ne vem na kateri faks naj grem, niti brati se mi ne ljubi, ko sem včasih to rada delala. Učiteljica od slovenščine tudi pričakuje, da bom napisala kakšno literarno delo, pa sploh ne vem o čem naj pišem. Nekaj časa je bilo mogoče razlog prebolevanje, zdaj pa sem fanta že skoraj dodobra prebolela pa je še vedno isto. Tudi ne zdi se mi, da bi še sploh imela kakšno prijateljico, ki bi se ji lahko zaupala in, ki mi bi svetovala. Res je, da poskušam nazaj pisati dnevnik in se tako izpovedati, ampak se še v to komaj spravim. Uglavnem, izžeta sem in nimam pojma kaj naj naredim, da bom dobila energijo nazaj. So nekateri dnevi ko sem polna energije potem pa spet cel teden nič.
Lepo Vas pozdravljam,
Alessandra
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svoje težave. Če te prav razumem opisuješ, da ti je težko, ker imaš občutek, da si brez energije in nimaš volje, da bi počela stvari, ki so te včasih veselile. Žal mi je, da se tako počutiš. Bi mi morda lahko zaupala kaj več o tem? Kako se sicer počutiš? Kakšne odnose imaš s prijatelji in starši?
Spodbudila bi te k temu, da se ne glede na to, koliko energije imaš, potrudiš, da vsak dan narediš nekaj dobrega zase, nekaj kar te veseli. Na primer, kljub temu, da se počutiš brezvoljno in brez energije, zberi zadnje moči in pojdi na sprehod, beri knjigo, ali počni karkoli drugega, kar ti bo v zadovoljstvo in sprostitev. Tudi če je to krajši sprehod, ali branje le nekaj strani knjige, je to dober začetni korak, na katerega si lahko ponosna. Če boš zmogla, bi morda lahko kakšno svojo prijateljico povabila na kavo in klepet. Razumem, da ti bo na začetku morda težko zbrati moči in se motivirati za aktivnosti, ampak jaz verjamem, da to zmoreš. Poskusi z majhnimi koraki, lepo počasi izboljšati svoje počutje in prepričana sem, da ti bo sčasoma uspelo pridobiti več energije in se bo izboljšalo tudi tvoje počutje.
Opisuješ tudi, da imaš težave z motivacijo za učenje. Pri iskanju načinov za izboljšanje motivacije za učenje so ti morda lahko v pomoč spodnji nasveti. Pri odločitvi o izbiri fakultete pa ti lahko morda pomagajo nasveti v prispevku o poklicni prihodnosti.
Prav tako bi te spodbudila, da nadaljuješ z zapisovanjem svojih čustev, občutkov in dogodkov v dnevnik. Vsak dan si vzemi nekaj minut časa in napiši, kaj se ti je lepega zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preproste stvari, ki ti polepšajo dan.
Upam, da ti bodo nasveti vsaj malo v pomoč. Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako ti je. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije