Pozdravljeni!
Jaz sem imela bff ker sva se že od malega dobro razumeli in tudi ko je ona bila 9 razred sva se še dobro razumeli odkar pa je stopila v srednjo šolo in tudi na sploh si ne vzame časa da bi se družili da bi šli na pijačo in me je to zelo prizadelo. Potem pa me ona tudi z svojimi prijateljicami se norčuje iz mene in danes me je pogledala pa rekla zakaj je ne pridem pozdravit pa sm se odločila da je ne bom zato ker ona tudi mene ni pozdravila.
Zanima me če mi lahko daste nasvet ali naj se dobiva in pogovoriva v živo ali ji naj raje pošljem pismoLp Danaja
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Pišeš, da si imela najboljšo prijateljico, s katero sta se dobro razumeli, dokler ni začela hoditi v srednjo šolo. Sedaj se ti zdi, da si ne vzame več časa zate, poleg tega pa se s prijateljicami norčujejo iz tebe. Te stvari te zelo prizadanejo. S prijateljico bi se rada pogovorila oz. ji povedala, kaj te moti, vendar si v dilemi, ali naj se z njo pogovoriš v živo ali ji napišeš pismo.
Razumljivo je, da se ob takšnem vedenju prijateljice počutiš prizadeto. Verjetno nisi pričakovala, da se bo zgodila takšna sprememba v vajinem odnosu, in na to nisi bila pripravljena. Res pa je, da se odnosi pogosto spremenijo, ko se spremenijo naše osebne okoliščine - npr. to, da je prijateljica vstopila v srednjo šolo. Morda se prijateljica zelo želi vključiti v novo okolje in najti nove prijatelje, kar ji vzame veliko časa. Posledično ima manj časa zate oz. si ga ne vzame, ker sta prijateljici že zelo dolgo in si zanjo postala samoumevna.
Oba načina, kako izraziti svoje občutke prijateljici, se mi zdita v redu. Izbira je odvisna od tega, kateri način je tebi bližje oz. se ti zdi, da bi ga lažje izpeljala. Če meniš, da ji boš lahko vse povedala "na štiri oči", se mi zdi to zelo dober način, saj boš tako lahko takoj videla prijateljičin odziv. Prijateljica bo imela tako možnost, da ti pove svojo plat zgodbe, in stvar bosta lahko razrešili hitreje. Res pa je, da je takšne neprijetne stvari včasih težko razčistiti v živo, zato je tudi pismo dober način, kako izraziti svoje globlje občutke. V pismu boš prijateljici verjetno lažje zapisala vse, kar te teži, po drugi strani pa morda od nje ne boš dobila odziva, ki si ga želiš. S pismom torej tvegaš, da se vajin odnos še dalj časa ne razreši, saj bo verjetno trajalo dlje, da ti prijateljica odpiše.
Ne glede na to, za kateri način se odločiš, pa ti svetujem, da si pri izražanju svojih občutkov prijateljici previdna. Pomembno je, da jih ne izraziš na napadalen ali obtožujoč način, saj se bo prijateljica v tem primeru verjetno odzvala obrambno in bo med vama prišlo do še večjih konfliktov. S prijateljico bodi iskrena in ji povej, kaj čutiš, kaj v njenem vedenju je tvoje občutke sprožilo in kaj si želiš, da bi se spremenilo. Na tej povezavi si lahko prebereš, kako lahko jezo in druga neprijetna čustva izraziš na asertiven način. V članku najdeš tudi opis tehnike "jaz sporočil", ki ti lahko pride prav pri komunikaciji s prijateljico.
Želim ti, da bi s prijateljico uspešno razrešili težave v odnosu.
Lepo te pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije