Pozdravljeni, ne vem ravno točno, kakšne težave imam, se pa velikokrat počutim utesnjeno in anksiozno. Zadnje mesece sem se bolj družila z enim fantom in sva "dejtala", sedaj pa sva en teden že par. Že odkar sva se začela bolj redno družiti (cca 3 mesece) opažam, da sem vedno zelo živčna, če ne odpiše, ne pokliče nazaj takoj, kaj odpove, pa čeprav se še ni zgodilo da kdaj česa od tega ne bi storil z razlogom. Moje misli pa vedno pobegnejo v "kaj če me ne mara več, kaj sem naredila narobe, ali bo prekinil z mano". Razumsko mi je jasno npr da se ne javi ker nima telefona pri sebi ali pa spi in pokliče nazaj, ampak psihično se mi meša in tudi fizično sem vznemirjena ker se velikokrat začnem trest in jokat. Ne želim biti taka in nočem ga s tem da sem tako "clingy" odgnati, ker mi je res všeč in se mi zdi, da se res dobro ujameva. Ne vem kako naj se v takih situacijah pomirim, največja težava pa je, da vmes ko čakam da odpiše ali pokliče nazaj, samo ležim in zabušavam, ne morem biti produktivna. Bi verjela da kaj od tega izvira iz moje zelo nizke samopodobe, saj mi je on že zelo dolgo časa všeč in še vedno skoraj ne morem verjet, da sem tudi jaz njemu in da sva par. Zadnje dni pa kadarkoli rabi več časa da mi odpiše (pa ko rečem več mislim pol ure, kar vem da ni veliko, ker se vsak dan tudi vidiva) že razmišljam, ali se je odločil da me bo pustil, pa mi tega samo še ni sporočil. Ne vem kako se spoprijet s tako živčnostjo.
Lp
• Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Tinkara, lepo pozdravljena.
Najprej se ti naj opravičim, da si na odgovor čakala tako dolgo. Upam, da ga kljub temu ujameš.
Če povzamem kaj lahko razberem iz tvojega zapisa: počutiš se anksiozno, utesnjeno, ti občutki pa postanejo bolj intenzivni takrat, ko ti fant, s katerim sta skupaj, ne odpiše takoj. To sama povezuješ s svojo nizko samopodobo.
Kar bi rekla takoj je, da je negotovost v prvih zvezah popolnoma normalna in razumljiva. Si s fantom v katerega si zaljubljena in tega odnosa ne želiš izgubiti. Prikrade se strah in z njim fantazija kaj vse bi lahko šlo narobe. Ti scenariji, ki nam jih tesnoba ustvarja v mislih se lahko občutijo kot zelo resnični. In ker jih doživimo kot resnične se odzove tudi naše telo (tresenje, jok, nezmožnost biti produktivna...). Zato se mi zdi izredno pomembno, da to prepoznavaš. In lahko zelo razumem kako je, ko ti je razumsko jasno kaj se dogaja, a te čustva preplavijo. To je zelo naporno.
Ko se to zgodi skušaj prepoznati kje v telesu tesnobo čutiš, katere misli so prisotne (npr. zapustil me bo). Tesnoba nas opozarja na nevarnost. V tvojem primeru bi bila ta nevarnost izguba odnosa. Pomembno je, da razumeš, da scenariji, ki ti jih ponuja, niso resnični.
Potem pa skušaj napetost v sebi zmanjšati. To lahko narediš na različne načine, sama boš morala poiskati kaj ti ustreza. Lahko se osredotočiš na dihanje in ga skušaš upočasniti, preumeriš pozornost, napišeš kaj se dogaja...tukaj najdeš nabor vaj, ki pomagajo manjšati napetost. Cilj je, da se toliko umiriš, da lahko bolj jasno razmisliš in se odločiš kako se boš odzvala.
Ko čakaš na odziv ali ko se ne počutiš v stiku s fantom praviš, da ležiš in zabušavaš. Kot da se vsa tvoja energija prestavi na fanta in je ne ostane nič zate. Spodbujam te, da kljub tesnobi ali skupaj z njo nadaljuješ kar si počela, začneš početi nekaj kar imaš rada, odložiš telefon za nekaj časa.
Iz tvojega zapisa ni videti, da bi fant počel kaj narobe ali nakazoval, da želi s teboj prekiniti niti da bi bila ti preveč zahtevna do njega. Vidim pa, da negotovost v tebi vzbudi močen strah pred izgubo in zavrnitvijo. Videti je, da težko verjameš, da si lahko ljubljena in vredna ljubezni tudi takrat, ko nisi v stiku z osebo, ki ti je pomembna. In če zmoreš ti predlagam, da podeliš s fantom kaj se ti dogaja. Ne zato, da bi bil on ves čas na razpolago, ampak da bo tebi lažje, ko boš o svojem strahu spregovorila, fant pa bo imel priložnost, da ti pove kako on doživlja te trenutke, ko nista v stiku.
Javi se še kaj.
Objem,
Anja Jularić, mag. psihologije
• Ti
Tinkara
Sedaj sva skupaj že skoraj mesec, občutki so še vedno nekako podobni. On ni človek, ki bi si prav "dopisoval", sam pravi, da ima telefon zato, da se z nekom zmeni, in potem v živo klepeta. Imava zelo različne načine komunikacij, ker on lahko dejansko mi cel dan ne odpiše, pa mi zagotovi da seveda me ima rad in se vidiva zvečer. Meni pa to ni normalno. Ne vem, a je še prezgodaj izpostaviti to "težavo" ot razliko.
• Uredništvo
Anja Jularić
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Tako lepo si ubesedila, "imava različne načine komunikacij". Morda ni pravo vprašanje kaj je normalno, boljše, slabše, ampak kako se lahko najdeva kljub svojim razlikam ali ravno zaradi njih. Vabim te, da prebereš tale članek na to temo.
Tinkara, pomembno se mi zdi, da si v stiku s seboj in svojimi občutki, da prepoznaš svojo tesnobo ob tem, ko ti ne odpiše. Praviš, da te fant pogosto pomiri in da za kratek čas pomiritev deluje, potem pa se tesnoba zopet vrne. To mi pove, da se v tebi nekaj zgodi, ko nisi ves čas v stiku in to prepoznavaš v odnosu s fantom. Tesnoba deluje na način, da je ves čas na preži, predvideva vse možne (slabe) scenarije in ti jih riše. Čeprav je realnost lahko popolnoma drugačna. Vabim te, da razmisliš kako bi zaključila stavke:
-          Zame je normalna zveza...
-          Ko nisem v stiku s fantom sem...
-          Ko ni stika, potem...
-          Ko čutim tesnobo, potrebujem...
-          Da bi se počutila varno tudi zgolj z enim sporočilom na dan, bi potrebovala...
Sprašuješ, če je prezgodaj, da fantu izpostaviš to razliko. Mislim, da ni prezgodaj, da s fantom deliš kaj doživljaš. Je pa pomembno kako to poveš oziroma s kakšnimi pričakovanji. Če boš povedala na način, da pričakuješ, da je ves čas na razpolago in ti neprestano odpisuje bi lahko to doživel kot obremenjujoče ali celo kot očitanje. Če pa ostaneš pri sebi in deliš, da čutiš stisko, ko nisi z njim v stiku, ker si negotova glede sebe in da ti je pomembno, da lahko to z njim podeliš, pa boš morda sama začutila olajšanje, fantu pa dala priložnost, da te še bolje spozna in se lahko skupaj odločita kako te podpreti, da bo obema okej. Ima to zate smisel?
Objem,
Anja Jularić, mag. psihologije