Pozdravljeni
Imam težavo bila sem v Mariboru na oddelku za pedopsihijatrijo. Tam so bile tudi punce z anoreksijo. Zdaj sem doma in ne jem saj imam preveč kilogramov.
Že dva dni nisem jedla.
Potrebujem pomoč saj sem debela!!
Težavica
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živijo, Težavica, ki išče rešitev,
najprej pohvala, da si obrnila na naš portal! Stiska, ki jo omenjaš, zveni kar resna, saj že dva dni nisi jedla, kar je za tvoje zdravje zelo nevarno.
Prosim te, če mi lahko zaupaš še kaj več. Sprašujem se namreč, ali si bila na oddelku zaradi anoreksije? Ali pa si tam spoznala dekleta s to hudo motnjo in te je nekaj potegnilo v to, da tudi sama nehaš jesti ter na ta način poskusiš obvladovati svojo težo?
Ko rečeš, da si debela, težko tudi ocenim, koliko je tvoja zaznava odraz resničnosti. Ali je bolj verjetno, da gre za občutek, da si debela oz. da samo sebe vidiš debelo, drugi pa se s tem sploh ne strinjajo? V tem primeru je tvoja zaznava posledica globljih notranjih občutkov nelagodja in neprijetnih čustev, ki jih (še) ne znaš predelati na drug način. Ampak ti zagotavlja, da se jih da – brez ogrožanja lastnega zdravja in življenja.
Zanima me tudi, kako je pri tebi doma? Komu lahko zaupaš? Na koga se lahko nasloniš in obrneš v stiski? Kaj pa v šoli?
Srčno upam, da podeliš z mano še kaj več, saj bi ti res rada svetovala bolje. Če ne želiš deliti svojih osebnih stvari z javnostjo, lahko tvoje vprašanje skrijemo, jaz bom pa pri odgovoru tudi pazila, da ne razkrijem česa občutljivega.
Pošiljam ti topel pozdrav! :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Te
Težavica
Pozdravljeni
jaz sem bila v MB zaradi anksioznosi imam tudi tablete in sirup. Ko sem pa videla druge z anoreksijo sem pa si rekla joj ti preveč ješ. Imam zelo spudbudne starše ki pravijo da imam lep postavo. V šoli sem imela že kar nekaj stisk ( jok) dogovorjeni smo da če pride do stiske mi nudijo pogovor pedagoginje.
Danes pa se je zgodila stiska. In po njej niisem morala ispisniti besede.
Smo pa vedno v kontaktu z pedopsihijatrom.
Mene bolj obremenjuje teža
Težica
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Živijo,
hvala, ker si ponovno pisala in podala nekaj več informacij. Ob prebranem sem postala kar nekoliko žalostna. Trenutne razmere na oddelkih žal ne omogočajo, da bi mlade z motnjami hranjenja lahko namestili ločeno. Mladostnicam z anksioznostjo gotovo ni v pomoč, če ste v najbolj ranljivih trenutkih izpostavljene tako hudim oblikam motenj hranjenja.
Praviš, da imaš zelo spodbudna starša. To me zelo veseli! Prosim te, zaupaj jima. Premaguješ že dovolj velik izziv – svojo anksioznost. Stradanje in ukvarjanje s težo bi tvojo stisko samo še poslabšala. Ta dekleta so prišla na oddelek z razlogom: imajo hudo motnjo, zaradi katere svoje telo in težo vidijo popačeno. Strokovnjaki jim tam zato pomagajo, da bi lahko čim prej spoznale, da so zelo podhranjene in da je njihovo življenje resno ogroženo. Telesno težo, ki jo imajo, bodo morale povečati, če bodo želele biti zdrave in imeti dovolj energije za vse, kar jih veseli početi.
Tule najdeš različne članke, v katerih si lahko prebereš več, kako ustrezno skrbeti za zdravje svojega telesa in za dobro telesno samopodobo.
In zapomni si: smisel telesa ni v lepoti in vitkosti, ampak v njegovi moči in delovanju. Telo imamo zato, da se z njim gibljemo, ustvarjamo, objemamo, da z njim občutimo. Vsako telo ima svoje omejitve in popolnost telesa ne obstaja.
Imaš samo eno telo, zato ga čuvaj in imej čim bolj rada. :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja