Imam en problem in nevem kako se ga naj znebim. Pred parimi tedni na morju sem dobil panicni napad ki je trajal skoraj 3 ure. Ko sem prisel domov je bilo prva 2 dni vse vredu potem sem imel se 2. Drugi je bil tako hud da me je mama peljala na urgenco ker sem mislil da imam infarkt. Naredili so preiskave na srcu pljucih itd. in vse je bilo vredu. Tam so mi tudi priporocali to spletno strah. Moj prpblem pa sedaj traja ze od prejsnega tedna in nevem kako se ga naj resim. Moja punca je prespala pri meni dan je bil super nic nisem bil anksijozen ali panicen in potem malo za tem ko je ona zaspala se je zacelo. Hotel sem zaspati ko se mi je zelo zvrtelo, nisem skoraj da ne vec moral do sape ter imel sem tesnoben obcutek v prsnem kosu. Takoj sem se vstal in odsel ven iz moje sobe ter zacel dihati v vrecko saj so mi tako priporocali na urgenci. Od takrat naprej me je strah iti spat, saj imam obcutek kot da se bo nekaj zgodilo z mano ce zaspim. Od takrat tudi tezko diham nasploh (obcutek stiskanja v pljucih ko globoko diham). Tisti petek po tistem napadu sem zacel tudi delati in od takrat me zelo boli leva roka (vecinoma v misicah in podpazduhi) in kak me roka zaboli postanem anskiozen da me bo infarkt. Moj nos je kar naprej poln tako da se moja anksioznost se poslabsa ko bolj tezko diham skozi nos. Nevem kaj naj storim saj se to sedaj dogaja ze skoraj en teden. Medtem moje srce bije zelo mocno vendar ne hitro zelo se mi vrti, mi je slabo, imam cmok v grlu, ter tak tiscec obcutek okoli trikotnika. Nevem ce so to samo simptomi anksijoznosti ali je dejansko kaj narobe z mano. Ko povem mami da me to tezi mi pove da to ni nic z srcem in da je verjetno moja astma, prehlajenost, anksijoznost itd. ampak po resnici nisem vec preprican da je to lahko karkoli od tega. Zadnje 3 dni po sluzbi vzamem auparin ki pomaga samo vem da si lahko zelo hitro odvisen od tega. Probal sem meditacijo dihalne vaje, ki vcasih pomagajo vcasih ne in res vec nimam blage kako si lahko pomagam.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Praviš, da imaš težave z izrazitimi simptomi paničnih napadov in anksioznostjo ter da te to in druge skrbi ovirajo pri vsakodnevnih aktivnostih. Predstavljam si, da ti je zelo hudo.
Panične napade in hujšo anksioznost običajno povzroči kakšen večji travmatični dogodek. Vabim te, da pomisliš, če te je pred prvim hujšim napadom kaj huje vznemirilo, če si kaj videl ali slišal. Kako pa se soočiti s temi simptomi? Predlagam, da si prebereš tehnike, ki jih opisujemo na tej povezavi. Na dnu strani imaš tudi zvočne posnetke, ki te skozi sprostitveno tehniko vodijo. Na dostopnem mestu si shrani to povezavo in izberi enega ali več posnetkov ter sledi napotkom.
Kar se tiče tvojih skrbi glede srčne kapi, si omenjal, da so te na obisku urgence pregledali in da težav niso ugotovili. Zaupaj presoji zdravnikov - pri tvoji starosti je zelo majhna možnost, da doživiš srčni napad. Bolj verjetno je, da se tvoje skrbi spreminjajo v telesne občutke - nekoga bi morda zelo bolela glava ali noga, tvoji občutki pa so se premaknili v roke, ker te je nedavno skrbela prav ta bolečina.
Omenjal si tudi, da po službi jemlješ Apaurin - prosim, nemudoma prenehaj, če zdravilo ni bilo predpisano prav tebi. Zdravniki Apaurina običajno ne predpisujejo mladoletnim osebam, saj se jemanje takšnih anksiolitikov (zdravil, ki sproščajo) za takšno starost odsvetuje. Jemanje zdravil, ki ti jih ni predpisal zdravnik, je zelo nevarno! Razumem, da vidiš določen učinek ob jemanju, vendar obstajajo tudi drugi načini (kot tehnike, na katere sem te napotila zgoraj), kako olajšati simptome anksioznosti.
Prosim, sporoči mi, če tehnike zate delujejo in če se bodo simptomi čez čas nekoliko omilili.
Želim, da se situacija zate čimprej razreši.
Sara Holjević, dipl. psih. (un)