ALIJE MINECRAF DOBER ZA NASE MOZGANE KER MI MAMA PRVI D CE BOM IGRAL VEIKO BOJO MI POJEDLI MOZGANE ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ODGOVORITE MI KER SEM VELIK FEN MINECRAFTA TER FORTINITEJA KAJ PA VI
TER MOJA MAMA MI JE VZELA KONTROLEK JA NAJ STORM OMRL BOM CE NEBOM IGRAL FORTINITEJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ar
Arči
Ne vem koliko si star, niti koliko časa igraš računalniške igrice. Verjetno tvoja mama misli, da bistveno preveč. Veš, to je relativno. Če nimaš problemov v šoli, če se kljub igricam družiš z vrstniki, se baviš s športom, potem je malo igranja z računalnikom sprostitev. V nasprotnem pa gre za zasvojenost, kar pa ni v redu. Razmisli malo o tem, pa napiši še kaj več o sebi in igricah. Ti bodo strokovnjaki že znali svetovati.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Zanima te torej, kakšne učinke ima igranje videoiger na možgane. Praviš, da si sam velik ljubitelj igranja videoiger in bi ti bilo zelo težko v primeru, da le-teh ne bi smel več igrati. Naj te najprej nekoliko pomirim. Igranje videoiger ti ne bo zares »pojedlo možganov«, je pa res, da ima lahko prevelika količina igranja tudi nekatere negativne posledice, tudi za možgane.
Raziskave o igranju videoiger govorijo tako o pozitivnih kot tudi o negativnih posledicah. Videoigre naj bi tako imele pozitiven učinek na nekatere kognitivne oziroma miselne funkcije (npr. občutek za orientacijo, prostorski spomin, hitrejša odzivnost in predelava informacij…), motorične sposobnosti (npr. fina motorika, koordinacija oči in rok), sprejemanje odločitev, reševanje problemov, zaznavanje detajlov itd. Pomagajo lahko tudi pri spopadanju s stresom, saj je za večina igralcev to sproščujoča aktivnost. Nekateri govorijo tudi o pozitivnem vplivu na posameznikove medosebne odnose oz. socializacijo, ki je še posebej v ospredju pri multiplayer in online igrah, kjer je poudarek na sodelovanju več igralcev.
Žal pa ima, kot že omenjeno, igranje videoiger tudi nekatere negativne učinke oz. posledice. Sem spadajo tveganje za razvoj agresije, umikanje oz. zanemarjanje vsakdanjega življenja, slabšanje fizičnega in duševnega zdravja ter poslabšanje pozornosti in koncentracije. Ena izmed najbolj resnih posledic igranja videoiger pa je zasvojenost, ki močno ovira posameznikovo življenje. To se lahko odraža v tem, da nekdo ne hodi več v šolo, preneha obiskovati obšolske dejavnosti, ne opravlja svojih obveznosti, se preneha družiti s svojimi prijatelji… V tem primeru je potrebno poiskati strokovno pomoč.
Na naslednji povezavi najdeš delovni list Vprašalnika zasvojenosti z videoigram: www.tosemjaz.net/assets/8-JAZ-NA-SPLETU/Delovni-listi/1.-Vprasalnik-zasvojenosti-z-videoigrami.pdf?fbclid=IwAR2790r6Ivxrlg-ZU9JFcAZ-qyV3PDzFijgi5dz4XMzgSUghUXqQZqVEQ5g
Predlagam ti, da ga rešiš in premisliš o tem ali se mogoče pri tebi pojavlja prekomerno igranje videoiger. V primeru, da pri sebi to opaziš, bi bilo smiselno, da se posvetuješ s kakšnim strokovnjakom, ki ti bo pomagal to nekoliko uravnotežiti.
Kaj več o sami zasvojenosti in o tem, kako igranje igric vpliva na tvoje možgane pa si lahko prebereš še na naslednjih povezavah.
www.tosemjaz.net/razisci/jaz-na-spletu/kako-igranje-videoiger-vpliva-na-moje-mozgane/
www.tosemjaz.net/razisci/jaz-na-spletu/ali-sem-zasvojen/
Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Vse dobro!
Nika Koder, mag. psihologije