Živjo!
Imam vprašanje glede moje motivacije. Na primer pri šoli imam en dan pred spraševanjem za oceno in se sploh ne morem prisiliti da bi se učila in sem kdaj samo v postelji in jokam ker ne vem kaj naj naredim sama s sabo. Zaradi tega mi tudi padajo ocene in si sploh ne morem pomagati. To ne velja samo za sprasevanja ampak tudi za teste in na končen dan pred testom samo jokam ker se ne morem prisiliti k delu in tudi če poskušam se kaj naučiti mi ne more nič iti v glavo in vse takoj pozabim. Najbolj slabo je pa to da se kdaj tudi samo jokam ker me je strah da ne bom sprejeta na tisto šolo na katero hočem iti. So tudi primeri kjer se mi kažejo stvari ki mi govorijo da imam lahko ADHD in bi rada izvedila več o tem.
Upam da tukaj lahko dobim pomoč.
Hvala če mi je kdo odgovoril :)
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Če te prav razumem, ti je težko ker ne najdeš motivacije za učenje in ne veš kako bi se lotila učenja, da bi bilo le to tudi uspešno. V tvojem zapisu sem začutila, da zaradi teh težav doživljaš notranjo stisko. Želim ti sporočiti, da si s tem, ko si se obrnila na nas, že storila prvi korak k reševanju težav.
Učenje za šolske teste in spraševanja je velikokrat zelo naporno in nam lahko predstavlja velik stres, vendar so to obveznosti, ki jih je potrebno izpolniti, saj nas vodijo k napredku in nam omogočajo, da dosežemo zastavljene cilje - v tvojem primeru vpis na želeno srednjo šolo. Kot si sama zapisala, trenutno svojo žalost usmerjaš v jok, ki pa ti žal k doseganju teh ciljev prav nič ne pripomore, bolje kot predajanje žalostnim mislim, ki privedejo do joka bi bilo usmerjanje svoje energije v koristnejše aktivnosti – učenje. Vzdrževanje motivacije je povezano tudi z drugimi dejavniki, kot so: kakovosten spanec in čas za počitek, urejenost učnega prostora, realno zastavljeni cilji učenja, načrt ter tehnike učenja. Tukaj je nekaj nasvetov, ki ti lahko pomagajo pri organizaciji tvojega učenja in pri vzdrževanju pozornosti.
1. POSTAVLJANJE CILJEV IN NAČRTOVANJE: Začetni korak k izboljšanju motivacije je, postavljanje realnih, dosegljivih in konkretnih ciljev ter načrt njihovega doseganja. Sprva si postavi: kratkoročne cilje (npr. Bliža se test pri geografiji in ker želim biti uspešna bom vsak dan 45 minut posvetila učenju geografije- sestavi si tedenski urnik za učenje, v katerem točno določi čas za učenje za vsak predmet, in se tega urnika drži). Nato si postavi srednjeročne cilje (npr. V tem mesecu bom več časa namenila tistim predmetom, kjer imam teste in si na ta način si lahko narediš mesečni načrt učenja) ter tudi dolgoročne cilje –(npr. Letos želim doseči tak uspeh, da bom sprejeta na želeno srednjo šolo, zato si pripraviš letni načrt kamor si vpisuješ datume ocenjevanj in se učiš v skladu s tem). Nato spremljaj kako dosegaš zastavljene cilje, le te pa si lahko sproti vsekakor prilagajaš. Ko boš imela zastavljene jasne cilje in načrt doseganja le teh boš lažje ostala osredotočena in motivirana. V kolikor ti bo težko narediti načrt učenja in postaviti cilje, ti priporočam, da se obrneš na šolsko svetovalno službo in prosiš za pomoč, saj so tam za to, da ti nudijo oporo in te podprejo. Pri iskanju načinov za izboljšanje motivacije in oblikovanju načrta za učenje so ti morda lahko v pomoč nasveti, ki jih najdeš tukaj.
2. TEHNIKE UČENJA: Poišči načine, kako učenje narediti bolj zanimivo. To lahko vključuje različne metode učenja, kot so miselni vzorci, učenje s pomočjo zvočnih posnetkov, ali učenje v skupini s prijatelji. Raznolikost pri učenju lahko pomaga spodbuditi in ohranjati motivacijo ter zanimanje za snov. Ne pozabi, da smo vsi različni in vsak se šolskega dela in učenja loteva na svoj način, zato je pomembno, da uporabljaš tiste tehnike učenja, ki ti ustrezajo. Tukaj ti prilagam povezavo do »Pomodoro« tehnike, ki ti lahko pomaga pri vzdrževanju koncentracije.
3. POHVALA: Nikar ne pozabi tudi na pozitivno samogovor in nagrado. Pohvali se za vsak uspeh, ne glede na to, kako majhen oziroma velik je. Vsaka dobra ocena, vsak pravilno rešen problem ali prebrano poglavje so koraki v pravo smer. Spomni se, da je napredek proces in da je vsak napor pomemben. Zapomni si, da je ključ do uspeha v vztrajnosti pozitivni naravnanosti k učenju. Verjamem vate, da lahko dosežeš zastavljene cilje, kot si si jih zastavila.
Sprašuješ se, če so nizka motivacija in težave s koncentracijo povezane z diagnozo ADHD. Sama ti na podlagi tvojega vprašanja na to žal ne morem odgovoriti. V kolikor se ti zdi, da te simptomi, ki jih zaznavaš pomembno ovirajo pri vsakodnevnem funkcioniranju, ti svetujem sledeče: Sprva bi bilo dobro, da se o tem pogovoriš s starši, v kolikor tudi oni opažajo iste simptome oz. znake vedenja – poskusi se odkrito pogovoriti s starši ter jim predstavi svoj pogled na težave. Drug korak je, da se s svojimi opažanji obrneš k osebnemu zdravniku, kjer prosiš, da te napoti dalje k psihiatru, psihologu ali drugemu specialistu - odvisno od njegove presoje. Glede na ugotovljene težave ti lahko psiholog pomaga najti načine, kako vpliv težav na tvoje funkcioniranje čim bolj omiliti in ti olajšati delo.
Upam, da ti bodo moji nasveti koristili, v kolikor ti ostaja še kakšna misel pa se lahko zopet obrneš na nas.
Želim ti veliko uspeha!
Hana Neli Zorčič, prof. ped. in andr.