Ali sem čudna če sem še vedno žalostna ker mi je aprila 2024 poginil konj ki je bil tudi moj najboljši prijatelj?
Zdaj mi tudi starši govorijo da naj prebolim saj je bil le konj. A me ne razumejo saj je bil edini ki me je razumel. Imam nekaj prijateljic, ki jim ne zaupam toliko da bi jim povedala kako čutim. S starši in bratom pa sem se oddaljila od takrat saj menijo da je brezveze če žalujem tako dolgo.
Ali sem čudna?
Uredništvo
Maša Podvršnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
naj te pomirim, da zagotovo nisi čudna, če žaluješ za živaljo, ki ti je zelo veliko pomenila. Pričakovano je, da tudi po več mesecih občutiš žalost, ko se spomniš nanjo. Žalovanje, bodisi za človekom bodisi za živaljo, ki nam je bila zelo blizu, lahko traja kar nekaj časa, vendar naj bi se stopnja stiske, žalosti in drugih neprijetnih čustev sčasoma zmanjševala – na primer prvih nekaj dni po smrti smo večino časa jokavi, čutimo močno žalost, obup, po nekaj mesecih pa lahko že bolje funkcioniramo v svojem vsakdanu, naše življenje se počasi vrača nazaj na stare tire. Je pa vsekakor normalno, da še vedno občutimo žalost, ko na preminulo osebo/žival pomislimo (več o procesu žalovanja). Se ti zdi, da še vedno čutiš enako stopnjo žalosti, kot si jo takoj po izgubi? Ali se je stopnja bolečine sčasoma zmanjševala?
Poleg tega se ne oziraj toliko na druge, če ne razumejo, koliko ti je konj pomenil. Lahko pa jim skušaš pojasniti, da ti je bil zelo blizu, da si ga imela rada in da potrebuješ čas, da žaluješ za njim. Žal mi je, da tudi nobeni prijateljici ali domačim ne zaupaš dovolj, da bi jim povedala več o svojih občutkih. Sem pa zato na voljo jaz, pogovoriš se lahko tudi z našim sodelavcem preko chat svetovanja tukaj na tej spletni strani (v četrtek, 23. januarja, med 19.00 in 20.00), obrneš se lahko tudi na šolsko svetovalno službo na tvoji šoli.
Želim ti vse dobro,
Maša Podvršnik, dipl. psihologinja (un)