Vem da se bo cudno slisalo ampak ze nekaj casa mi je zelo vsec moja uciteljica aglescine. Ne samo po postavi in lepoti ampak tudi po krakterju saj je zelo zabavna, prijazna, pametna.. opazam da me velikokrat pogleda tako kot jaz njo. Danes pa je bilo se posebej cudno: delali smo vaje in je cel cas hodila naokoli po razredu. Velikokrat se je ustavila tudi pri meni in tam nekaj casa samo stala ali pa gledala kako mi gre in ce cesa ne razumem. Tudi ko sem prepisovala s table sem ugotovila da me gleda ter ko ene besede nisem dobro videla in sem uprasala sosolko kaj tam pise, je uciteljica takoj prisla do mene in me vprasala ce cesa ne razumem. Ocitno je bila zelo dobre volje danes, saj se je sama odlocila da bo dala nekaj glasbe.. cel čas je hodila v ritmu pesmi po razredu in pela (vcasih je bila v bendu).. vmes pa je prisla tudi mimo mene in pogledala ce sem prav resila vajo. Ko je hotela prijeti kuli da bi popravila nalogo, sta se najina in njena roka ponesreci dotaknili. Za trenutek sem " zamrznila" in polozila mojo roko na mizo. Nato pa je tudi ona naslonila svojo roko na mizo in nevem a je bilo to ponesreci ali ne, ampak z prstom se je za trenutek dotaknila moje dlani. Vem da je vse skupaj cudno ker je veliko starejsa od mene in je moja uciteljica, poleg tega pa verjetno te stvari samo jaz vidim na tak način:  da sem ji vsec, saj je ona meni vsec. Oz. se mi zdi da sem celo zaljubljena vanjo. (Tudi vedno ko se kaj poheca in nasmehne, pogleda mene) .. Pa enkrat ko smo imeli malico v njeni ucilnici je prisla notri po stvari in ko je odhajala nazaj v kabinet je preden je zaprla vrata ucilnice, pogledala nazaj in od vseh otrok v razredu, je gledala samo mene, nato pa zaprla vrata... In nikoli nisem cutila do neke osebe tako mocno in na tak nacin ( pa tudi vcasih ko se mi pribliza mi postane nelagodno, zardim in mi postane vroce).
Ali to pomeni da tudi ona čuti nekaj do mene ali samo jaz tako mislim?
In ali to pomeni da sem bisexualka ker so mi zadnje case poleg fantov vsec tudi punce?
Skrbi pa me tudi kako bodo moji starsi reagirali na to ce jim bom povedala (vcasih pomislim na to da bi jim povedala a me je prevec strah kaj bi si mislili in kako bi na to odreagirali, poleg tega pa tudi nisem 100% prepricana ali sem bi)
• Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalke:
Draga Janja!
Prav vesela sem, da si svoje vprašanje zapisala na našo svetovalnico. Praviš, da ti je všeč učiteljica angleščine. Izpostavljaš več situacij, iz katere bi morda lahko sklepali, da tudi ona tebi namenja nekaj dodatne pozornosti. Sprašuješ se o svoji spolni usmerjenosti.
Najprej bi se rada dotaknila tvojega odnosa z učiteljico. Nič ni narobe s tem, da ti je všeč, da se ti zdi simpatična. Opisuješ tudi določene odzive telesa, ki se zgodijo, kadar je učiteljica blizu tebe. Ko berem tvoje sporočilo, se res zdi, da je postala tvoja simpatija. Morda je to lahko posledica tudi tega, da jo vidiš kot vzor ali kot nekoga, ki bi ji želela biti podobna. Tudi iz tega naslova se lahko porodijo določena čustva. Rekla bi, da bodo verjetno slej kot prej čustva tudi minila, seveda pa moram izpostaviti, da bi bil kakršen koli intimen odnos med vama popolnoma neustrezen, saj si ti njena učenka, poleg tega pa si verjetno še mladoletna. Strinjam se s tabo, ko si napisala, da se ti lahko morda samo zdi, da ti namenja posebno pozornost. To je res lahko posledica tega, da je ona všeč tebi. Morda lahko kakšnega sošolca ali sošolko vprašaš, ali se tudi njemu/njej zdi, da kakšnemu izmed vas učiteljica namenja posebno pozornost. Zanimivo bi bilo vedeti, ali so enako opazili tvoji sošolci.
Sprašuješ se, če si bi, saj si opazila, da so ti všeč tudi punce. Nahajaš se v obdobju mladostništva, ko se tvoja identiteta počasi in postopoma dokončno izoblikuje. Prav tako se izoblikuje tudi tvoja spolna usmerjenost. Normalno je, da se tekom odraščanja sprašujemo o tem, kdo smo in kdo nam je všeč, kaj nas privlači. Razmišljamo o različnih možnostih, sami sebe spoznavamo. S časom se lahko definicija naše lastne usmerjenosti tudi nekoliko spremeni, saj poteka vzporedno s spoznavanjem samim sebe. Morda boš v naslednjih letih večkrat opazila, da so ti všeč dekleta in da te privlačijo tudi v intimnem pomenu, kar pomeni, da se boš morda res lahko opredelila kot biseksualna oseba ali kot lezbijka. Seveda je to popolnoma v redu, važno je, da slediš sami sebi in da se ne ukloniš pritiskom družbe ali bližnjih oseb. Lahko razmisliš tudi o tem, ali so ti dekleta všeč predvsem zaradi svojega videza oz. karakterja ali pa bi si z njimi želela deliti tudi intimne trenutke. Moja želja je, da trenutno ne pritiskaš nase z nepotrebnim opredeljevanjem oz. predalčkanjem (biseksualna oseba, lezbijka, 'straight' ipd.), pač pa si dovoliš, da v miru spoznavaš samo sebe. Bodi torej odprta za različne možnosti. Ne boj se, spraševanje o spolni identiteti je normalno in lahko traja kar nekaj časa.
Glede pogovora s starši pa bi ti svetovala takole. V kolikor imaš s starši lep, zaupen in iskren odnos, če te starša podpirata in sta razumevajoča, se boš morda prav dobro počutila, če se z njima pogovoriš o spolni usmerjenosti. Če meniš, da ti bosta pri tem lahko pomagala, ti bo to v korist. Zavedati pa se moraš, da ju bo to mogoče presenetilo. Včasih pa starši na izjave otrok o 'drugačni' spolni usmerjenosti že takoj reagirajo zelo burno - užaljeno, jezno, razočarano, saj tega najverjetneje niso pričakovali. Pogosto sledi nemalo konfliktov, starši pa potrebujejo več časa, da predelajo in sprejmemo to lastnost svojega otroka. V tem primeru je bolje, da se najprej pogovoriš s kakšno dobro prijateljico ali osebo, ki ji zaupaš in za katero si bolj prepričana, da ti bo stala ob strani.
Svetujem si, da obiščeš spletno stran Legebitre, kjer si lahko prebereš še kaj o spolni identiteti in usmerjenosti. Svetujem pa ti tudi članek na naši spletni strani (https://www.tosemjaz.net/razisci/spolnost/kdo-me-privlaci-raziskovanje-spolne-usmerjenosti/).
Želim ti vso srečo pri spoznavanju sebe!
Lea Kopač, mag. psihologije
• Ch
Chenesse Girl
Hej,
bila sem v isti situaciji kot ti. Meni je bil zelo všeč moj učitelj japonščine. Totalno sem se zaljubila vanj (star je 19 let). En dan po učni uri ga zagledam z neko žensko. Naslednji dan ga vprašam kdo je to. Odgovori mi, da je to njegova punca. Nisem mogla tega prenesti. Na tisti učni uri sem manjkala. Čez nekaj tednov pa do mene pride moj sošolec pri japonščini. Nikoli se nisva kaj veliko pogovarjala. Pove mi, da je noro zatreskan vame (on je Korejec). Potem pa me je vprašal, če greva na morje. Rekla sem, da se najprej morava dobro spoznati. Razumel je. Po naslednji učni uri sva se dobila šla na bazen in v kino. Zelo dobro sva se zaštekala. Naslednji dan proti večeru sva se dobila na sladoledu. Usedla sva se na klopco. Ko pojeva sladoled, me pogleda, točno sem vedela kaj misli. Bila je že skoraj tema. Nagnila va se drug drugemu, in se poljubila na ustnice. Ravno takrat pa se je začel ognjemet. Nekaj časa sva še posedela, potem pa sva se odločila, da bo on prespal pri meni. Starev ni bilo doma tako, da je bilo še bolj noro. Šla sva gledat Netflix, pa se poljubljat. Postala sva par in sva še zdaj. Po tem dogodku sem pozabila na učitelja, tako, da ti priporočam, da si tudi ti najdeš koga drugega. Vem, da je težko, a je mogoče. Upam, da sem ti pomagala!