Vcasih se pocutim kot da je z mano kaj narobe. Vsi moji frendi so ze imeli relationshipe in izgubili svojo virginity jaz pa se ne. Pocutim se kot da je vse narobe z mano sej se sama sebi zdim grda ker noben tip ne pogleda za mano
17
Ja, je normalno.
Js sm tut stara 17, pa se nism bla nikol v relationshipu. Bo ze čas, ko bo.
Mi
Miss_Sunshine
Absolutno normalno, verjemi, nisi edina.
Sem stara 23 let, letos v 4.letniku študija (oz 1.letnik podiplomskega študija) pa nisem bila še nikoli v nobenem ljubezenskem razmerju. V srednji šoli je bilo pri meni tako vse narobe (konstantno medvrstniško nasilje), da sploh nisem imela niti časa o tem razmišljati. Na faksu pa sem začela dobivat prijateljice in ugotavljat, da ima ta fanta, pa ona fanta in sem se začela, tako kot ti, spraševati, kaj je narobe z menoj, sem mar tako grda, da me nihče ne pogleda, kaj delam narobe in podobno. Plus, zakaj meni zmeraj pišejo neki ogabni, izprijeni perverzneži z ogabno spolno vsebino...
Danes sem nekako te negativne misli usmerila, da počnem tisto, kar me veseli in v čemer uživam, v mojem primeru je to moja služba ob faksu, tek in hribolazenje. Morda lahko malo razmisliš o tem predlogu in skušaš te misli ali preusmeriti ali pa jih izliti na papir, nikakor pa jih ne zanikaj. Te pa razumem in ti verjamem, da ti je ob tem zavedanju težko.
Jaz sem stara 23 let, nobenega resnega razmerja in še vedno devica...
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zdravo Neja!
Najprej bi se ti rada zahvalila za tvoje zaupanje. Sprašuješ se, ali je normalno, da pri 17 letih še nisi bila v zvezi ali imela prvega poljuba. Izrazila si tudi, da se ti zdi, da je s tabo kaj narobe in te skrbi, da fantom ne bi bila všeč.
Mladostniki se pogosto primerjajo s svojimi vrstniki. Tako je povsem normalno, da opazuješ ljudi v svoji okolici in sama premišljuješ ali si jim dovolj podobna in ali se razvijaš enako hitro kot ostali. A dejstvo je, da smo si ljudje različni in vsak zori v svojem tempu. Ni pričakovane ali pa “normalne” starosti za nekoga, da doživi svoj prvi poljub ali se spusti v prvo zvezo. Nekateri ljudje v razmerja začnejo vstopati zelo hitro, v osnovni šoli, drugi pa ne doživijo prve zveze pred zaključkom študija ali pa še kasneje. Podobno je tudi s prvim poljubom in prvim spolnim odnosom. Nekateri si želijo vse skupaj doživeti čim prej in zato s spuščanjem v takšne odnose nekoliko hitijo, nekaterim pa prvič zelo veliko pomeni in čakajo na pravo osebo, s katero bodo to doživeli. Nekateri poljub in spolni odnos povezujejo zgolj s telesno privlačnostjo, za nekatere pa je potrebna globlja navezanost in se v nekaj takega spustijo šele, ko so v resnem razmerju. Lahko bi še naprej naštevala razlike, ampak kot si verjetno tudi sama opazila, smo si ljudje res različni glede želja v povezavi s spolnostjo in razmerji, prav tako pa se tudi spreminjamo skozi čas. Za starost, v kateri se ti nahajaš, je še popolnoma normalno, da nisi doživela takšnih stvari, in jih gotovo marsikateri tvoj vrstnik še tudi ni doživel.
Vsekakor je dejstvo, da je bolje, da prvo izkušnjo zveze in poljuba doživiš z nekom, s kom se boš počutila ljubljeno in spoštovano. V kolikor, v tem trenutku ni osebe, ki bi ti bila všeč in s komer bi si želela vstopiti v razmerje, ni potrebe po hitenju samo zato, da boš bolje izpadla v očeh svojih prijateljev.
Na koncu svojega vprašanja si odprla tudi eno zelo pomembno tematiko. Omenila si, da se sama sebi zdiš grda, ker noben fant ne pogleda za tabo. Ali te skrbi, da ne bi bila všeč fantom? Ali morda nisi všeč sama sebi? Iz tvojih zadnjih besed sem namreč začutila, da imaš morda nekaj težav s samopodobo. Zaradi pomanjkanja informacij žal ne morem oceniti, kako resne so težave, a se mi zdi, da bi bilo dobro, da se o svojem dojemanju same sebe pogovoriš s kom, ki mu zaupaš - morda prijateljem ali staršem. Prav tako ti predlagam, da več o pomenu samopodobe prebereš na - https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spostujem-se-in-se-sprejemam/.
Upam, da sem ti z odgovorom pomagala.
Lep pozdrav
Dora Mališ, dipl. psih. (UN)