Torej jaz se ze nekaj casa ukvarjam z tezavami o sebi, mislim moja samopodoba pa to, ni kaj druga za rect kod da de res sovrazim z vsem srcem in sem zacela obupavat na iskanju pomoci. Zdaj se sprasujem, ali se res moje tezave tako opazijo zadnje case? A je res tako vidno, a sem jaz tako ocitna? Dolgo casa ze trpim ampak noben okoli mene nikoli ni tega opazil, zdaj pa je postalo tako hudo da opazijo moji prijatelji, ljudlje ki pa bi morali, odrasli in nekdo ki mi lahko pomaga pa ne? Nevem kaj se dogaja... edina stvar ki se je spremenila je da so moje ocene sle iz samih 5 na komaj da pridem skozi in da konstantno manjkam v soli ker enostavno mentalno ne zmorem, ampak noben se nikoli ne vprasa zakaj, vidijo samo ocene, na primer eden od profesorjev ki ve da sem vcasih bila tako dobra ucenka v zadnjih parih mesecih pa propad me je srecal na vratih sole, ko sem prisla 2 uri pozno ker sej zaradi stresa in pritiska doma sla raje kadit sama, no in me je srecal, da zamujam in smrdim po cigaretih, oci rdece od joka in vseeno nic ne rece, pa vem da opazi in pac nikoli nic ne recejo pa tudi profesorji ki me vidijo spat med poukom, sej jim dol visi ampak ko pa manjkam na enem testu? To pa je katastrofa za njih. jaz si neupam sama vprasati za pomoc in si samo zelim da nekdo opazi kako tezko mi je in da mi res ni vec mar za mojo prihodnost ceprav sem imela ze vse splanirano sem enostavno izgubila voljo po zivljenju. Kako naj se poiscem pomoc ce mi je noben ki opazi v kaksnem stanju sem ne ponuja?
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svoje težave. Zelo mi je žal, da se tako počutiš. Pomembno je, da se zavedaš, da to, da ljudje okoli tebe ne reagirajo tako, kot bi si želela ne pomeni, da tvoja stiska ni resna. Morda je učitelj, ki ga opisuješ opazil spremembe, ampak ni vedel, kako pristopiti do tebe. Iz tvojega opisa lahko razberem, da si v stiski in zato se mi zdi zelo pomembno, da dobiš ustrezno strokovno pomoč. Bi se morda lahko pogovorila s svetovalno delavko na šoli ali kakšnim drugim strokovnim delavcem? Razumem, da ti bo morda težko zbrati moči in začeti pogovor, ampak že to, da si poiskala pomoč na spletu je prvi korak. Morda lahko za začetek napišeš e-pošto šolski svetovalni delavki in jo prosiš za pogovor. Kaj meniš o tem?
Pišeš, da se že nekaj časa počutiš slabo v svoji koži. Verjamem, da te obremenjujejo intenzivna čustva. Bi mi lahko morda zaupala kaj več o tem, kako se počutiš? Kakšne misli ti gredo po glavi? Kaj te obremenjuje? Kakšne odnose imaš s prijatelji in vrstniki? Kako se razumeš s starši? Bi bila pripravljena svojo stisko deliti z njimi?
Lahko pokličeš tudi na TOM telefon (116 111 – vsak dan od 12.00 do 20.00) ali na zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, anonimno). Verjamem, da te bodo svetovalci skrbno poslušali in skupaj s tabo razmišljali kako naprej.
Verjamem, da je situacija, ki jo opisuješ zate obremenjujoča, zato te spodbujam, da se obrneš na nekoga, ki ti bo v oporo in te bo skušal razumeti. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in mi zaupaš še kaj več o tem, kako ti je.Pošiljam ti velik objem.
Prijazen pozdravdr. Urška Žerak, mag. psihologije
Pa
Pac
Prvo bi se ful zahvalila za odgovor, res mi dosti pomeni da je vsaj nekdo pripravljen poslusati. Situacija z iskanjem pomoci pri svetovalni delavki je taka. Ze vec krat sem se poskusila pogovoriti, ampak kadarkoli se to zgodi se pogovor vedno obrne v moje ocene in kako so padle, ko jo zelim razloziti zakaj me prekine in mi rece, naj raje razmisliam o prihodnosti in kako bom v naprej uredila da bom prisla skozi letnik. Moja svetovalna delavka je res super oseba ampak ji je tezko zaupati, zdi se mi da je res ne zanima nic druga kot pa ocene. Doma so starsi ful jezni na mene, neprestano se derejo, vse kaj naredim je narobe, pritozujejo se kako sem vedno samo v svoji sobi in mi pravijo da sem sebicna in da me ne briga za nic druga kot pa za sebe in kako razmetano imam v sobi ampak enostavno nimam ne energije in ne volje storiti nic, kot pa spati, spim po 12 ur na dan in sem se vedno neizmerno utrujena, kot sem ze rekla sem zacela spati med poukom kar se mi prej nikoli v zivljenju ni dogajalo. Starsem nikoli ne bi mogla zaupati kaj se mi dogaja. Ni vazno kaj, postali bi jezni, se drli in mogoce storili se kaj, ne verjamejo da bi bilo kaj lahko v mano narobe in me samo vidijo kot zelo leno in nehvalezno. Zelo sem pa vesela za mojo druzbo in prijatelje, imam jih res rada in mi ful pomenijo, odkar dobivam hujse panicne napade, taksne da nemorem niti stati in dobesedno ne cutim rok, no takrat mi vedno stojijo ob strani in sem res hvalezna za njih. Se enkrat zelo hvala da ste si vzeli cas zame.
Uredništvo
Urška Žerak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se ponovno oglasila in mi malo bolj podrobno opisala, kako se počutiš. Iz tvojega zapisa lahko razberem, da si trenutno zelo obremenjena. Žal mi je, da se tako počutiš in da imaš občutek, da se o tem ne moreš pogovoriti s starši. Ali obstaja mogoče kdo drug med tvojimi bližnjimi, ki mu zaupaš in bi ti lahko prisluhnil ter ti stal ob strani?
Praviš, da je svetovalna delavka v šoli zaradi osredotočenosti na tvoje ocene spregledala stisko, ki jo doživljaš. Ker opisuješ, da te pogosto prekine v pogovoru, bi ti mogoče pomagalo, da bi ji napisala kratko e-pošto v smislu, da bi prosila za pogovor glede tega, kako se počutiš. Morda ji lahko napišeš, da v zadnjem času težko normalno funkcioniraš, da si zelo utrujena in potrebuješ pomoč glede tega in ne glede šole. Druga možnost je, da se pogovoriš s katerim izmed učiteljev, ki te poučuje ali z razrednikom. Kaj misliš o tem?
Super je, da imaš prijatelje, ki ti stojijo ob strani in ti pomagajo. Pišeš tudi, da v zadnjem času doživljaš panične napade. Nekaj koristnih nasvetov, kako se soočati s paničnimi napadi, najdeš na spodnji povezavi.
Če se panični napadi ne bodo omilili, ti toplo priporočam, da kontaktiraš svojega osebnega zdravnika ali pa strokovnjaka v centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Lahko se obrneš na Center za psihološko svetovanje – Posvet (031 704 707 ali info@posvet.org). Svetovanje je brezplačno in zanj ne potrebuješ napotnice. Morda lahko uporabiš tudi možnost chat pogovora s psihologom na naši spletni strani.
Upam, da ti je zgornji zapis vsaj malo v pomoč. Vesela bom, če se ponovno oglasiš in mi napišeš, kako se stvari odvijajo.Pošiljam ti topel objem.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije