Zdravo, mogoče tema ni ravno primerna za sem ampak bom vseeno poskusil. Situacija je sledeča. Star sem 20, izpit za avto pa imam že skoraj 2 leti. Drugače sem umirjen in uvideven voznik ne prenesem pa da me kdo prehiteva. Ko me nekdo hoče prehiteti postanem agresiven, začnem pospeševati ali pa zapiram pot vozilu ki me prehiteva da ne more mimo. To se dogaja tudi na avtocesti. Dnevno zaradi službe prevozim okoli 100km, tako da lahko do teh situacij pride dokaj pogosto. Tudi jaz na avtocesti ne vozim vedno po omejitvah, ko je cesta prazna peljem včasih 30 do 40 nad omejitvijo. Ko hoče nekdo drug voziti s tako hitrostjo ga preprosto nočem spustiti mimo. Če se mi kdo zelo približa začnem zavirati, da ga "prestrašim". Vem da je moje početje nevarno. Poskušam se umiriti ampak ne uspe vedno.
Fu
Ful_gas
resen kandidat za roadrager-ja si. Najdi si pomoč, preden bo orenk počilo na cesti...
Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Pišeš nam, saj se ti pogosto dogaja, da med vožnjo ne moreš zajeziti svoje jeze. Zavedaš se sicer, da je tvoje ravnanje med vožnjo nevarno, a se zaradi jeze ne moreš pomiriti.
Opisuješ nekatere znake, ki so značilni za »road rage«. Ta pojem zajema močne čustvene in tudi vedenjske odzive, ki jih imaš med vožnjo. Velikokrat tak voznik med vožnjo kolne, kriči, nevarno prehiteva, pri tebi pa se to na primer kaže kot namerno zaviranje pred drugim voznikom. Prav imaš, da je tako početje izredno nevarno, saj lahko povzroči hudo prometno nesrečo. S takim vedenjem ogrožaš ne samo svoje življenje, ampak tudi življenje drugih.
Sicer pišeš, da se poskušaš umiriti… Na kak način? V nadaljevanju ti lahko predstavim nekaj tehnik. Najprej ti predlagam, da si prebereš naslednji članek: Postani »mojsteršef« jeze. na koncu članka je tudi zvočni posnetek, za katerega ti prav tako priporočam, da mu prisluhneš. Še nekaj načinov, ki jih lahko preizkusiš:
- globoko dihanje: gre za tehniko pomirjanja, kjer 5 sekund zrak vdihuješ skozi nos, 5 sekund ga zadržiš in 5 sekund ga izdihuješ skozi usta in nato to večkrat ponoviš
- štetje: preden se odzoveš, preštej do 10
- zavestno upočasni: ko začutiš jezo, se je zavej in zavestno upočasni
Ne pozabi… Ne moreš nadzorovati, kako vozijo drugi, lahko pa nadzoruješ, kako se odzoveš ti. Želim ti vse dobro, če pa želiš, mi lahko ponovno pišeš.
Ana Koščak, dipl. psih. (un)