Pozdravljeni!
zadnje case(skiraj eno leto bo kmalu) se pocutim zelo depresivno. Saj nw da to kazem, samo tako se znotraj pocutim. Mami mi je ze rekla da je to notmalno med odrascanjem, a nimam niti menstruacije niti nic. Je pa res da sem zmeraj skrbel kaj bodo drugi rekli o meni. Cel cas semse spreminjala za druge(oz. Okoli"prijateljic" sem se obnasala tako da bi jim bla usec) in sem pozabila kaksna, kako in kaj sploh sem. Ko sem se zacrla obnasati tako, kot se pac sama pocutim, so me pa samo cudno gledale , se delale norca in me sovrazile. Sploh vec ne najdem druzbe, ki me sprejme taksno kot sem. In ja, mogoce ne smem nosit topkov ali cesarkoli podobnega, in ja nisem tako suha kot one, ampak to se mi ne zdi dober razlog, da se tako obnasajo. Sedaj mi edino se preostane pogovor z solsko psihologinjo, pa se to nevem, kako naj ji obrazlozim in sploh povem kako se pocutim. Prosila bi za nasvet ceprav sem toliko stvari povedala.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Veseli me, da si se odločila deliti svoje izkušnje in občutke z nami.  Razumem tvojo stisko in negotovost, ki jo trenutno doživljaš. Izzivi, ki jih navajaš - iskanje lastne identitete, prilagajanje družbenim normam in pritiskom - so pomembni in naravni v obdobju mladostništva, vendar lahko pogosto s sabo prinesejo neprijetne občutke.  Ti občutki žalosti in potrtosti, ki se pri tebi pojavljajo nekoliko pogosteje, so v obdobju iskanja samega sebe torej normalni, in ne pomenijo, da je oseba depresivna. Praviš, da si se zavestno prilagajala, da bi bila všeč prijateljicam, kar je privedlo do izgube stika s tem, kar v resnici si. Pomembno je, da veš, da je tvoja individualnost tvoja moč in da si zaslužiš občutiti sprejemanje in ljubezen takšna, kot si. Zavedam se, da je lahko težko najti svoje mesto in se počutiti sprejeto, še posebej, ko se zdi, da tvoja okolica ne razume ali ne ceni tvoje pristnosti. Prav tako lahko občutki nesprejetosti s strani prijateljev močno vplivajo na našo samopodobo in v nas vzbudijo občutke osamljenosti. A prava prijateljstva in odnosi se gradijo na temeljih medsebojnega spoštovanja in sprejemanja različnosti. Verjamem, da boš našla ljudi, ki bodo videli in cenili tvojo edinstvenost. Hkrati je pomembno, da se spomniš, da tvoja vrednost ni odvisna od mnenja drugih ali od tega, kako se prilegaš določenim standardom.
Želim te spodbuditi, da si vzameš čas zase in raziskuješ dejavnosti, ki te izpolnjujejo in v katerih uživaš. Pri tem lahko bodisi gre za šport, umetnost ali katerokoli področje, ki v tebi prebudi strast in veselje. Ko delaš stvari, ki te veselijo, ne le, da gradiš svojo identiteto, ampak tudi krepiš svojo samopodobo.  Hkrati lahko aktivno ukvarjanje s stvarmi, ki te veselijo ali v katerih uživaš, pomaga preusmeriti tvojo pozornost stran od negativnih občutkov in misli. To pa je tudi odlična priložnost za spoznavanje ljudi s podobnimi zanimanji in vrednotami, ki te bodo sprejeli točno takšno, kot si.
Pri grajenju samopodobe ti lahko pomagajo tudi različni članki, ki so objavljeni na naši spletni strani. Tukaj imaš en primer, če te še zanimajo nadaljnji koraki, pa lahko preveriš še druge.
Super si prepoznala, da bi bil dober korak pogovor s šolsko psihologinjo. Ta ti lahko ponudi varen prostor za izražanje tvojih občutkov in skrbi ter ti pomaga pri iskanju načinov za soočanje s trenutnimi težavami. Pri razlagi svojega počutja ji lahko poveš prav to, kar si delila tukaj. Ne skrbi, če se ti zdi, da ne najdeš pravih besed. Psihologi so usposobljeni, da ti pomagajo izraziti to, kar čutiš, tudi ko se sama morda počutiš izgubljena v svojih mislih.
Zavedaj se, da si unikatna in dragocena oseba. Na tej poti nisi sama. Želim ti, da bi se uspešno pogovorila s šolsko psihologinjo, ob tebi pa smo tudi mi, da ti ponudimo oporo. Če imaš še kakšno vprašanje, smo ti na voljo.
Želim ti obilo moči na tvoji poti samoodkrivanja.
Lepo bodi,
Kiara Marinič, univ. dipl. psihologinja (un)