Pozdravljeni!
Zgodila se mi je neprijetna situacija. Končujem 4 letnik gimnazije in imam dva popravna izpita in sicer matematiko in slovenščino. Za matematiko ni bil tak problem s starši saj vedo, da mi ne gre kaj dobro prav tako poznajo profesorico in vejo, da je ''svinjska''. Danes pa sem dobil še popravni izpit iz slovenščine in smo se že na polno skregali. Nevem kako naj pristopim k tej stvari, saj imam se za učiti za 2 popravna plus še učiti za jesenski rok mature. Imam pa nasploh težave z učenjem in tako imenovanim ''brain fog''. S težavami učenja se spopadam že zadnja 3 leta in smo se s starši skregali že neštetokrat. Bojim se tudi, da nevem ali bom sploh na kakšen faks prišel. Za izbire sem dal strojna visoka šola, gradbena univerzitetna ter geodezija univezitetna. Vem, da je ogromno matematike in fizike ampak še zdaj nevem kaj bi počel v življenju in ne vidim drugega kot, da grem na eno od teh treh. Uglavnem sem mentalno na dnu bi lahko rekli in sploh nevem kje se lotiti, da svoje življenje postavim v red saj se jama koplje globlje iz dneva v dan in nevem kako splezati ven. Nasploh nimam nobene motivacije za karkoli delati in vse dejavnosti, ki sem jih včasih rad delal kot je branje knjig, kolesarjenje, fitnes in delanje na motorju sem popolnoma opustim in trenutno samo obstajam.
ja se opravičujem za zmešanost, sem pisal kar sem imel v mislih.
• kr
kr_ena_1
upam, da ti je jasn: bye bye poletje B-)
uzam si inštruktorja, da boš popravu in čim boljš pisal maturo
aja, pa če ti mata ne gre - zakva si upisal same naravoslovne fakse.....?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen.
Naj začnem s tem, da opravičilo za zmešanost zapisa, kot si ga sam imenoval, sploh ni potrebno. Veliko je vredno, da si pri sebi prepoznal stisko, jo ubesedil in se obrnil na nas. Za to je potrebnega veliko poguma in pripravljenosti za reševanje problemov.
Ko berem tvoje sporočilo, imam občutek, da si se znašel v res veliki stiski, ko imaš naenkrat vsega preveč. Pred tabo sta dva popravna izpita in priprava na maturo, strah pa te je tudi, kako bo naslednje leto. Skrbi te nastala situacija in kako ji boš kos, kot tudi to, da se zaradi tega prepirate doma. Predstavljam si, da je to lahko zelo obremenjujoče, saj s seboj potegne veliko neprijetnih občutij in dvoma vase. Greva korak za korakom.
Težave in zmeda v glavi so običajno manjše, ko jih imamo možnost z nekom deliti. Ko nam nekdo prisluhne in pomaga pri razmišljanju, kako se spoprijeti s skrbmi, lažje uredimo svoje misli. S tem pa postane lažji tudi del, ki od tebe zahteva vedenjsko aktivnost – torej učenje. Imaš v svojem okolju kakšno osebo, s katero se lahko pogovarjaš o teh stvareh, npr. dobrega prijatelja, sošolca? Si morda poskusil o svojih občutkih tudi govoriti z odraslo osebo, ki ji zaupaš – s sorodnikom, učiteljico, svetovalno službo? Oziroma ali bi bil pripravljen to storiti? Pomanjkanje motivacije za stvari, ki si jih včasih rad počel, težave z učenjem in doživljanje preobremenjenosti ob zaključku šolanja, so vse občutki in težave, ki jih je lažje premagovati, če imamo ob sebi podporo. Podpora je tudi tista, ki nam največkrat pomaga splezati iz globoke jame, kot sam praviš. Razmisli. Res bi bilo smiselno, da se o vsem skupaj s kom pogovarjaš.
Četrti letnik je za marsikoga težek že sam po sebi, ker predstavlja eno takšno prelomno obdobje v odraščanju, ko se še iščete, ugotavljate, kaj vas zanima in si začrtate prve poti za prihodnost. Naj pa te pomirim, da ti pri 18. letih še ni treba vedeti, kaj točno boš počel v življenju. Prav tako trenutna izbira študija ni nujno dokončna. Ustavi se in zadihaj.
Glede prihajajočih šolskih obveznosti pa bi predlagala, da začneš z načrtom učenja. Dobra organizacija nas lahko že v štartu malo razbremeni, saj vidimo, koliko časa imamo za kakšno nalogo in kaj moramo narediti. Načrt učenja je lahko čisto preprost. Vzameš prazen list papirja, narišeš preglednico (koledarček) in vanjo zapišeš pomembne datume (datum popravnega izpita matematike, slovenščine in maturitetni izpiti), nato pa si po dnevih razdeliš učno snov (kaj boš počel določen dan, kateri predmet, katera snov). Naslednji korak za dobrim načrtom je izbira pravega načina učenja zate. Nekaterim ustreza branje zapiskov in podčrtavanje, drugim učenje s pomočjo miselnih vzorcev, ponavljanje na glas, pisanje povzetkov, reševanje nalog ipd. Ni enega pravilnega načina, pomembno je, da najdeš tistega, ki je tebi najbolj okej. Glede na to, da si izpostavil še ''brain fog'', pa predlagam, da si učenje razdeliš na manjše dele oz. sklope snovi in vmes narediš krajše odmore. Pri tem si lahko npr. pomagaš s Pomodoro tehniko, ki predvideva 25 minut osredotočenega dela in 5 minut odmora, nato se ta cikel ponovi. Se ti zdi to izvedljivo? Bi s tem zmogel sam ali bi potreboval pomoč – pri organizaciji dela, pri učnih vsebinah, pri tem, da se držiš zastavljenega načrta? Če da, kdo bi ti lahko pri tem pomagal?
Močno te spodbujam, da se o vsem, kar se ti je nakopičilo, z nekom pogovarjaš. Lahko še pišeš tudi meni, če meniš, da bi ti to pomagalo. Močno držim pesti zate!
Ana Kolar, mag. psihologije