Sem Astrid, 18 letno dekle ki ima težavo. Kod je možno razbrati že iz naslova, si želim veze s 15 let starejšo osebo. Tega moškega imenovala ga bom Kristjan da bo lažje, poznam že dolgo časa. Spoznala sva se na koncertu siddharte ko sem bila stara 14 let. Oba sva v tem fan klubu zato sva se začela takrat pogovarjati. Vsa leta dokler nisem bila polnoletna sva bila prijatelja in je najin pogovor tekel o najnih idolih in glasbi. 3 leta pa je Kristjan imel punco. Ne dolgo tega sta se razšla. Bil je popolnoma prizadet, zato sem se odločila pristopiti do njega in mu ponuditi pomoč. Zelo me je bil vesel in šla sva na kakšno kavo, koncerte, izlete... in moram reči da je po približno pol letah bistveno bolje. No ob teh najnih druženjih pa sva tudi začutila da preprosto sodiva skupaj. Marsi kaj v življenju si deliva, podobne navde, okus, mnenja, razmišljanje... itd. V glavnem ni da ni. Priznam da sem se vanj kar močno zaljubila in enako tudi on. Vse je lepo in si bi izredno želela da bi stvar dobila epilog ampak nevem če se sme in če je smiselno. 1.  Moja družina me pri tem ne podpira. Točno vem da bo slaba volja in jeza če k hiši pripeljem 15 let starejšega moškega. Vedno se spomnim moje babi ki mi je pravila ko sem bila še manjša; Vse lahko, le nikdar si ne izberi zelo starejšega in ravno to sem storila. 2. Kako bo na dolgi rok? Bojim se posledic ,ki jih ta odnos lahko prinese. Vem da dokler sva mlada bo vse super in lepo... a nevem kako bo na stara leta če bo sveda trajalo. Pravzaprav vem da si želim poskusit. Tudi vem da tega človeka res ljubim. žal mi res nebo. A le rada bi da bi me starši razumeli, kaj naj storim?
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Astrid!
Zaupala si nam, da že kar nekaj let prijateljuješ z moškim, ki je od tebe starejši 15 let. Kot razumem iz tvojega zapisa, sta se, po njegovem razhodu s punco, v zadnjem času vse več družila, ob tem ugotovila, da si delita podobne interese, stališča in posledično tako tudi zbližala in zaljubila. Če razumem pravilno, je ta privlačnost obojestranska.
Sedaj si želiš, da bi se vajin odnos razvijal v romantični smeri a se hkrati sprašuješ, če je to, glede na vajino starostno razliko, sploh sprejemljivo, saj pri tem nimaš podpore svoje družine, hkrati pa občutiš tudi strah in negotovost zaradi morebitnih posledic na dolgi rok.
Sama si izrazila zaskrbljenost glede tega, kako bi vajin odnos izgledal na »stara leta«. 15 let razlike je sicer res da kar dosti, vendar partnerske zveze, s tako razliko let med partnerjema, niso čisto nič nenavadnega in lahko funkcionirajo čisto v redu, dokler sta partnerja na isti »valovni dolžini« in sta medsebojno usklajena v pričakovanjih, željah, ciljih in viziji za prihodnost.  Osebno menim, da se lahko vajin razkorak v letih in s tem v trenutnih željah in pričakovanjih pokaže in pozna pravzaprav ravno zdaj, na tej točki vajine poti. On najbrž hodi v službo, si morda že želi ustvariti dom, družino, ti pa pravzaprav šele zaključuješ srednjo šolo in verjetno nameravaš tudi študirati. Zato so vajina pričakovanja, želje in vizija za prihodnost zagotovo nekaj, kar morata dobro skomunicirati, da ne bi v prihodnje hitela v kake stvari, za katere morda še nisi pripravljena in se morda spreminjala le zato, da bi vajin odnos trajal.
Sprašuješ se, kako to predstaviti staršem. Želiš si, da bi te razumeli in to tudi sprejeli. Na tej točki zagotovo pride v poštev iskren pogovor. Zaupaj jim, kako se ob njem počutiš, v čem sta si podobna, kako se vede do tebe. Starše lahko povprašaš o tem, kaj njih skrbi v zvezi s tako starostno razliko in jih poskusiš razumeti. Glede na to, da sama pričakuješ tak negativen odziv iz njihove strani, lahko morda še nekoliko počakata in najprej vidita, kam se bo vajin odnos razvijal. Če bo ta trajal, lahko tako staršem dokažeš, da je med vama nekaj resnega in ne zgolj kratkotrajna avantura.
Kakorkoli se bo ta situacija že razpletla, bodi pozorna, da ostaneš zvesta sebi, da ne prehitevaš stvari samo zato, ker si želiš biti z njim. Hkrati ne pozabi na komunikacijo, ki je ključnega pomena v vseh odnosih – tako s starši, kot s partnerjem.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije