Pozdravljeni,
malo zgodbe od nazaj jaz in (izmisljeno ime) patrik sva se preko skupnih prijateljev spoznala decembra 2023 in smo se recimo da enkrat do dvakrat mesecno videvali ko smo bili z druzbo na pijaci ali veselicah. Vendar oktobra smo z prijatelji in patrikom odsli skupaj na morje tam pa sem jaz dobila mocna custva do patrika in od takrat naprej sem skos probavala dobiti njegovo pozornost in mi je nekako ratalo vendar ker sem jaz stara 16 let on pa 25 se ni hotel z mano kaj prevec spuscati ceprav je priznal da sem mu tudi jaz vsec. Potem pa po nekaj mesecih (zacetek tega leta) sva se le odlocila za zvezo vendar je njega zelo strah te najine razlike v letih (naceloma bom jaz konec meseca ze 17) ampak me zanima ali je to v sloveniji legalno? ali gre on lahko zaradi tega v zapor? in ali naj to zvezo nadaljujeva rajse bolj prikrito vsaj dokler nebova oba 100% in da bom mogoce jaz polnoletna?
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš z vprašanjem glede zveze s starejšim, polnoletnim fantom. Razumem, da si v tej situaciji nekoliko zmedena.
Starostna meja privolitve (angl. age of consent) je v Sloveniji postavljena pri dopolnjenem 15. letu starosti. Zato je spolno udejstvovanje polnoletnega posameznika s petnajst let starimi mladostniki, ali starejšimi, zakonsko gledano dovoljeno.
Kljub temu pa to ne pomeni, da je takšno zapletanje ali zveza primerna. V takšnih primerih je dosti bolj pomembna zrelost obeh vpletenih. Kot 25 let star moški, je “Patrik” v celoti razvit odrasel posameznik, medtem ko se ti še razvijaš. Razumem, da si se nanj navezala, saj si vračata občutke naklonjenosti in všečnosti, vendar je nujno, da se zavedaš, da ta zveza ni najboljša - on je odrasel moški, ti pa si mladostnica, ki se bo še nekaj časa razvijala, zaradi česar si dovzetna za to, da izkoristi tvojo neizkušenost.
Pri svojih letih še nimaš ogromno izkušenj s tem, da bi lahko prepoznala, če te nekdo izkorišča, zato samo izražam skrb, da svojih mladostniških let ne boš izkoristila do takšnega potenciala, kot bi jih lahko, če bi svoj čas preživljala z nekom, ki ti je primerljiv v starosti.
Dokončna odločitev je seveda tvoja, ampak predlagam, da še enkrat razmisliš o smiselnosti vajine zveze. Še vedno se lahko vajine poti srečajo kasneje v življenju, ko bosta oba v celoti razvita odrasla.
Če imaš zame še kakšno vprašanje, ti nanj z veseljem odgovorim.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)