pozdravljeni stara sem 14 let in trenutno imam prvega fanta. pisala sva si leto in pol uciraj pa sva se koncno videla. bila sva si zelo usec in sva se zmenila da bova skupaj. a danes se na trenutke pocutim kot da bi se lahko zjokala ker nisem pripravljena na zvezo kasneje pa bom najsrecnejsa da imam lahko fanta. in zdaj sem zelo zmedena ali imam taksne slabe obcutke zato ker me je strah biti v zvezi? ali nism se pripravljena na zvezo? prosim pomagajte
• Ml
Mladostnik
Pozdravljena!
Prebral sem da si dobila fanta. To je super še posebej če se razumeta. Opazil sem da si v skrbeh zaradi veze. Naj ti povem da vsak človek ki je prvič v vezi ga čisto vse skrbi in si zelo zmeden najraje bi se zjokal ubistvu podobne napake so. Naj te potolažim da to ni nič takega prva veza se zelo rada zatika in je zelo naporna.  Rešila bi se lahko samo na to da misliš samo na pozitivno stran. Npr. Razmišlji koliko imaš rada fanta kaj bi počela znjim. Moraš zadihati in zbrati pogum in si reči nočem da mi fant uide moram bit močna in se potruditi in pač tudi rizkirati. Lej pač kar bo bo nič nemoreš drugega narediti kakor se soočiti z jokom, bolečino, in strahom. Jaz verjamem vate da ti bo uspelo premagati vse ovire napoti in da bosta s fantom se imela neskončno rada in se ljubila.
Želim ti lep dan in če še rabiš kakršno koli pomoč mi samo sporoči.
Lp, mark
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če sem te prav razumela se počutiš zmedeno, saj imaš mešana čustva glede zveze s fantom, s katerim sta se na daljavo pogovarjala leto in pol. Praviš, da se ti zdi, kot da na zvezo še nisi pripravljena oz. te je zveze strah, vendar pa bi v njej vseeno rada ostala, ker boš v prihodnosti zaradi nje veliko srečnejša.
Popolnoma razumljivo je, da imaš pomisleke do zveze s fantom, ki si ga v živo videla prvič. Čeprav sta se preko spleta lahko pogovarjala leto in pol, pa si tam imela možnost videti zgolj zelo majhen del tega, kdo on sploh je. Fanta tako v resnici zelo malo poznaš. Zveze so že tako na začetku polne nejasnosti, v tvojem primeru pa je tega še toliko več, saj je to (najverjetneje) tvoja prva zveza, prav tako si fanta v živo videla samo enkrat. Tako je popolnoma normalno, da se počutiš nesigurno in zmedeno.
Sliši se, kot da si mnenja, da je zgolj to, da imaš fanta že dovolj, da boš srečna. Razmisli, ali misliš, da bi bila srečna, ker si s tem dotičnim fantom, ali pa ti je bolj pomembno, da imaš fanta (ni toliko važno koga), ker ti je všeč sama ideja o zvezi. Morda ti je bolj všeč pozornost in lepe besede, ki jih dobiš od tega fanta, kot pa on sam ali pa se ti zdi, da se noben drug ne bo zanimal zate (kar zagotovo ni res) in se boš morala zadovoljiti z njim. Razmisli, ali sama pri sebi gojiš prepričanje, da je fant nujno potreben za tvojo srečo in bo rešil tvoje probleme. Takšno prepričanje je lahko problematično, saj te sili v to, da se zadovoljiš z zvezami, ki zate niso optimalne, v prepričanju, da to počnejo vsi in da bi ti bilo samski še veliko težje.
Zveza z nekom zahteva trud in vztrajnost, tudi ko imaš slab dan. Ker gre v razmerja veliko našega časa in truda, je dobro, da ti je oseba, s katero si v razmerju, res všeč. Tako se splača počakati na nekoga, ki ti bo res pri srcu in s komer se boš res dobro razumela.
Svetujem ti, da dobro razmisliš, koliko o tem fantu resnično veš in kako se bosta lahko v prihodnje srečevala. Prav tako bi bilo dobro razmisliti, ali se morda čutiš pod pritiskom z njegove strani, da bi bila v zvezi. Težko je verjeti, da bi s takimi pomisleki, kot jih imaš, sama predlagala, da bosta skupaj.
Na koncu je odločitev za razmerje tvoja. Ti najbolje poznaš situacijo, v kateri si se znašla in čustva, ki jih gojiš do tega fanta.
Želim ti, da bi se stvari razpletle na način, ki si ga želiš in ki bo najboljši zate.
Lepo bodi,
Ana Lampret, mag. psihologije