Sem 24 let fant, in še nikoli nisem bil v zvezi. To me zelo moti in negativno vpliva na moje življenje. Nevem kaj naj naredim. Pač nisem lep, nisem spet tako grd. Sem introvertiran, ampak ne spet tako zelo. Pač do punc ne znam pristopit. Lahko se družim s puncami prijateljsko, ampak preko tega ne gre. Vedno bom pač viden kot prijazen fant ne pa tisti ki si ga punce želijo. Če sem recimo v klubu, obupno plešem in punce niti nočem povabiti, če bi plesala z mano. Imam vse možne dating appse, pa le redko dobim kakšen match. Če ga dobim se pogovarjsm 2 dni in potem punca neha odpisovat. Pač kako naj se tega naučim, ali so kakšni programi na yt kjer bi se lahko tega vsaj malo naučil. Ali bi pogovor s terapevtom pomagal?
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Če na kratko povzamem: želiš si (resne) zveze, vendar ti ne uspe dobiti punce, za kar meniš da je razlog ta, da do njih ne znaš pristopati in da nisi ravno tak fant, ki bi si ga dekleta želela. Najprej bi ti rad povedal da ti še kako verjamem, da ti je težko in da še zdaleč nisi edini, ki se sooča s takšnimi problemi.
Zelo dobro se mi zdi, da nakazuješ to, da se že sam trudiš v smeri, da pride do izboljšav. Lastna aktivnost je zelo pomembna. Dobro je tudi, da izhajaš iz sebe in da si želiš spremeniti nekaj glede svojih dejanj oz. vedenja, vsaj zdi se mi da to pri tebi je prisotno. Slabo bi bilo, če bi za svoje neuspehe krivil nasprotni spol. Dandanes je namreč to še kar prisotno, sploh če se ujameš v spiralo gledanja določenih vsebin na YouTube-u , Instagramu ali TikToku. Verjetno veš koga ali pa vsaj kakšno vrsto vsebine imam v mislih. Čeprav so tam lahko kakšni dobri nasveti, bi se jaz temu prej izognil, saj lahko s tem izgubiš avtentičnost, tj. da se boš pretvarjal, da si nekaj kar nisi in da boš rekel kaj takega, v kar še sam ne verjameš.
Aplikacije za razmerja so lahko problem, saj se na njih redkokdaj išče resne zveze. Veliko ljudi išče "prijatelje samo za seks" oz. "friends with benefits", ali pa "zvezo" za eno noč. Poleg tega so zelo površinske - osebe izbiraš samo na podlagi videza iz 3 ali 4 slik, poelg tega pa je prisotna "iluzija neskončne izbire" - se pravi, da ima oseba, ki "svajpa" levo in desno občutek, da je za ovinkom lahko nekaj boljšega, pa četudi se poveže z nekom, ki je čisto v redu. Kot fant imaš na teh aplikacijah še eno težavo: veliko vas je, deklet pa malo. Konkurenca je zato OGROMNA, dekleta pa navadno izbirajo le tisti "najpopolnejši" procent, medtem ko fantje kot sprejemljive zaznavajo večino deklet. Tudi če izgledaš čisto normalno in si privlačen, je zelo težko. Zato sem prepričan, da za neuspehe tam nisi kriv ti.
Zanima te, kako se naučiti pogovarjati. Za to je najboljša terapija izpostavljanja in vaja v resničnih situacijah. Pri tem je treba biti seveda spoštljiv in biti pripravljen na zavrnitve in si jih ne jemati k srcu - vem, lažje reči kot storiti. Sam sem star približno toliko kot ti, zato vem, kako zahtevno je lahko. Verjamem pa tudi, da je imel Ed Sheeran prav, ko je rekel: "The club isn't the best place to find love" ;).
Zato izkoristi obstoječe prijateljske odnose z dekleti, ki jih že omenjaš. Vprašaš jih lahko, če bi te lahko spoznale s kakšnim dekletom ali ti pomagale urediti kakšen zmenek. Če ne bodo uspešni, so pa vsaj za vajo dobri. Niti ni nujno da je to prijateljica, tudi prijatelji včasih poznajo kakšno dekle, ki je na voljo in išče partnerja.
Za konec bi te pa rad vprašal, kako si kaj s svojo samozavestjo - bi rekel da je dobra, slaba, bi jo želel izboljšati? Glede samopodobe sem dobil nek okviren občutek iz zapisa. Sprašujem te, ker je včasih vzrok za neuspehe nizka samozavest in v tem primeru bi ti lahko pomagal tudi kakšen psiholog ali terapevt - če si na faksu, imajo nekatere fakultete svetovalnice za študente zastonj. Tudi v splošnem, če ti odgovorim na tvoje konkretno vprašanje: ja, terapevt ti lahko pomaga.
Želim ti veliko sreče in ne obupaj. Res verjamem, da si na dobri poti.
Patrik Senica, dipl. psiholog
• da
dancer
kar se tiče klubov in plesanja - zakaj pa ne greš na kak plesni tečaj...? Ko boš boljše plesal, boš tudi bolj samozavesten in boš lažje kakšno povabil...