Zobozdravnica mi je v 4 razredu rekla da imam prekratek frenulum in dala napotnico za oralnega kirurga. Bila sem pri njemu in je predlagal rezanje ampak se je moja mama bala. Tak poseg je imela tudi moja sestrična tako da je njbrž gensko? Nimam težav s požiranjem ampak jezik lahko iztegnemo zelo malo ven. Zobozdravnica mi je rekla da se to kao dela otrokom in da zdaj ji je brezveze dajat napotnico. Kaj od tega je res?
• Uredništvo
Stella Sekulić Kelhar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
deloma je oboje res. Takšni posegi se pogosto izvajajo pri dojenčkih ali mlajših otrocih, ni pa res, da so namenjeni samo njim.
Prekratek jezični frenulum je lahko do neke mere družinsko pogojen.
Res pa je tudi, da se poseg opravlja najpogosteje v otroštvu, kadar povzroča težave z dojenjem, govorom, požiranjem, razvojem čeljusti ali gibljivostjo jezika. To pa ne pomeni, da se ga pri mladostnikih ali odraslih ne izvaja.
Če so prisotne težave kot npr. omejena gibljivost jezika, težave pri govoru, ustni higieni, ortodontski terapiji, je poseg lahko zelo smiseln.
Najpomembnejše vprašanje zate je, ali ti frenulum povzroča kakšne (tudi večje) težave?
Če nimaš težav z govorom, požiranjem, hranjenjem ali ustno higieno in te omejena gibljivost jezika ne moti, poseg morda res ni potreben. V nasprotnem, je pregled pri oralnem kirurgu zelo smiseln.
Vse dobro,
Dr. Stella Sekulić Kelhar, dr. stom., spec.